PCO deel 7

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Antares, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is maar een gewone controle afspraak hoor, dus niets spannends ;). Maar zelfs dat vind ik al erg genoeg, hahaha. Ach...morgen is het weer voorbij ;).

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    succes vanmiddag Debby!
    hopelijk is alles in orde!

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    En alles wat niet in orde is, mag hij lekker na de bevalling doen :D. Voor die tijd kom ik er niet weer ;).

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    groot gelijk debby!!!!

5. Daaniejelleke

Daaniejelleke Actief lid

14 jun 2010
    256
    0
    0
    Ik werk in de zorg
    Het Brabantse Land
    Hallo Dames,

Nog even snel een berichtje, straks weer naar GG.. Duimen maar! Voel me eigenlijk best goed, terwijl ik de vorige keren allemaal kwaaltjes had van de Gonal, misschien dat het dan nu eindelijk terechtkomt waar het hoort... We wachten maar weer af... Nog wel één dilemma, misschien kunnen jullie me advies geven:

Mijn vriendin is vorige week bevallen van een gezonde zoon, nu gaan we morgen op kraamvisite, en ze heeft een mobiel gevraagd (niet om te bellen, maar voor boven het bed/box :D)

Nu heeft ze van ons, voor de bevalling al een heel pakket gehad met muziekdoosje, flesje, slabbertjes, washandjes, zwitsal, spenenkoord, knuffeltje, billendoekjes etc) Dat kostte alles bij elkaar ongeveer 55-60 euro, en nu vraagt ze een mobiel van 30 euro (die ze nog eens alleen maar hebben bij de Baby-dump, en ik heb, door de afspraak vanmiddag, helemaal geen tijd om daar nog langs te gaan) En we hadden eigenlijk nog maximaal 20 euro in de planning voor een kleinigheidje voor hun... Ik zit nu in dubio wat ik moet doen, wat vinden jullie?

Enerzijds vind ik het eigenlijk jammer dat we nu gewoon heel zuinig moeten leven (gezien de advocatenrekeningen) en denk ik "ach dat tientje"

Anderzijds heeft ze al een flink kado gekregen en vind ik het ook wel eens een keer genoeg (toch?)

HELP!

Groetjes Daan

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Daan , je hebt helemaal gelijk hoor meid!
    ik zou het niet doen hoor! jullie hebben al zo lief en groot cadeau gegeven!
    enne ik lees dat je een hoop kosten maakt deze periode... nou logisch toch dat jullie een beetje moeten uitkijken met het geld!

Vind het ook wat vreemd hoor dat ze zo expliciet een cadeau aan jullie vraagt! Maar miss vind ik dat wel vreemd, omdat ik dat zelf nooit doe.(vragen om cadeaus)
    Zekers is het een keer genoeg meid!
    Enne wat jullie aan haar geven , moeten jullie helemaal zelf weten hoor!

He veel succes vanmiddag! ik duim heel hard voor je! en hoopop goed nieuws!!!

7. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Nicky; Wat fijn dat Maartje zo'n tevreden baby is. :) Ze slaapt goed zo te lezen, fijn hoor! Hoe is het verder met jullie?

@Duchess; Hoe was het op het CB? Of moet je nog heen. Fijn dat je er zelf een ritme in hebt gegooid en dat dat ook goed gaat! :)

@Cindy; Het is het allemaal helemaal waard. Natuurlijk heeft het ons ook een heleboel bloed, zweet en tranen gekost, maar als je dan die posi test in je handen houdt, de eerste echo krijgt en het hartje ziet of hoort... Dan weet je dat je het allemaal niet voor niets hebt gedaan. Kijk wij hebben niet zover hoeven gaan als jullie nu moeten en ik denk dat IVF ook wel even een stuk zwaarder is dan hormonen prikken en op de juiste momenten seks hebben... Maar ik denk dat er geen één IVF zwangere/mama zal zeggen dat het 't niet waard is geweest.
    Ik begrijp je twijfel, wij hebben ons ook weleens afgevraagd of het het allemaal wel waard zou zijn. En nu kan ik je uit ervaring vertellen; Ja, het is het waard.
    Het betekent niet dat we alle ellende die het mee heeft gebracht zijn vergeten, zeker niet. Maar het is ook een beetje wat Ella zegt, het gaf echt een gevoel van overwinning toen het hier raak was.

@Debby; Fijn dat je je nu een beetje kunt neerleggen bij hoe het allemaal loopt. Het is makkelijk gezegd maar ja, wat kun je er aan veranderen... Brrr de tandarts, daar hou ik ook helemaal niet van... Moet nog een afspraak maken voor een verstandskies die nogal duwt op het moment. Oh ja wat een gaaf kapsel heeft Ryan! :D

@Minnie; Nou ik herken je 'gemiep' helemaal hoor. ;) Het is super logisch dat je onzeker bent... MMM is in mijn ogen één grote onzekere gebeurtenis. Er is (bijna) niets wat je zelf in de hand hebt... Ik duim superhard voor je meis!
    Oh enne, over kont omhoog na de seks... Dat deed ik ook altijd. :p Of het nou nut had of niet, het gaf mij een beter gevoel dus deed ik dat.

@Ella; Rot dat je je wat instabiel voelt meis. Als er een huilbui komt, geef er aan toe he. Dat is beter dan het allemaal opkroppen. Begrijp je angst hoor maar het is echt puur en alleen te wijten aan de hormonen.

@Daan; Ik zou het ook niet doen. Zeker als je zelf al een beetje op de centjes moet letten en zéker omdat jullie al een behoorlijke som hebben uitgegeven aan cadeaus. Tja ze heeft een mobiel gevraagd, maar dat betekent niet dat jij daar dan ook maar meteen mee aan moet komen zetten. Een cadeau is geen verplichting vind ik. Zou het gewoon bij een kleinigheidje houden.
    En wil ze per se díe mobiel hebben? Of is een andere ook goed? Dan zou je nog kunnen kijken naar een goedkopere versie.
    Succes bij het Geertgen!

@Hier; Jeetje morgen 12 weken! Wat gaat de tijd snel zeg... Donderdag voor het eerst naar de VK en vrijdag de nekplooimeting. Moet zeggen dat ik daar wel een beetje nerveus voor ben, ondanks dat de kans superklein is dat er iets mis is.
    Tja verder... Gaat niet zo heel fantastisch tussen mannetje en mij. :( We zitten een beetje in de stress om die torenhoge rekening van Oxxio (dat is een fout maar volgens hun niet... terwijl we het zwart op wit hebben). Dus dat moet nu uitgebreid uitgezocht en aangevochten worden.
    Verder gaat het sowieso even niet zo lekker... Het komt erop neer, hij wil seks en ik (even) niet.
    Nou moet ik eerlijk zeggen, de laatste keer dat wij seks hebben gehad was ehh *checkt banner* 10 weken geleden... :) Maar ik heb er gewoon geen enkele behoefte aan op dit moment. Hij zegt dat het hem dan verder ook niet zoveel boeit, maar hij maakt steeds van die opmerkingen, van die dingen 'ja alsof wij ooit seks hebben'. Waardoor ik me alleen maar rotter ga voelen. :(
    Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het echt even kwijt.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Deb, ja het inslapen/naar bed gaan is een probleempje. Maar dat komt omdat dit nu ook anders gaat.
    Ons schema is nu zo dat ze om 20.00 een voeding krijgt, daarna in bad gaat en rond 20.45-21.00 naar bed.
    Voorheen deden we nog een voeding vlak voor het naar bed gaan. Dus eerst in bad, dan eten en dan naar bed.
    Ik denk dus dat ze gewoon moet wennen aan het nieuwe ritme. Gisteravond ging het alweer beter dan eergisteravond!
    Enne succes bij de tandarts!!!

Ella moeilijk hoor. Maar het hoort er idd bij.
    Die hormonen zijn echt niet niks!
    Ik vond het ook zooo vreselijk. Wat ik wel fijn vond toen, was dat mijn VK me vertelde dat als je veel last hebt van de hormonen IN de zwangerschap, je minder kans hebt op een postnatale depressie. (daar was ik bang voor)

Daan tja als ik kijk hoe ik ben, kocht ik een mobiel. Maar dat ben ik. :)
    Ik ben vaak wel erg met kadotjes geven... een van de leukste dingen die er zijn vind ik whaha.
    Succes met je keuze!! Misschien kun je een andere mobiel kopen? Zeg je gewoon dat die ene op was. ;)
    Ben t wel met Ella eens btw, vragen vind ik ook altijd erg raar. Maar lees hier ook wel eens dat mensen op t geboortekaartje zetten wat ze willen hebben of een speciaal lijstje erbij doen o.i.d.! Zo ben ik niet....

Zo wij zijn naar t CB geweest.
    Ze is weer t minimale gegroeit maar dat is nog steeds prima. De ondergrens is 100 gram per week en dat is ze precies gegroeit.
    Ze weegt nu 5940 gram en is 65,5 cm! Echt als je de groeicurve van de lengte bekijkt dan maakt ze zo'n rare lijn hahaha. Helemaal niet met die andere lijntjes mee.
    Het gewicht volgt gewoon haar eigen lijn dus is ook prima. Tis gewoon een lange slanke dame. :)
    Nu hadden we niet veel meer verwacht en is dit ook heel normaal met 4 maanden. Nu gaat het allemaal langzamer met aankomen.
    Wel vonden ze het super dat ze al zo actief aan t rollen is want dat 'hoort' pas vanaf 9 maanden zei ze! Dus ik was een beetje trots. ;)
    Ze zei dat veel kindjes beginnen te oefenen met 4-4,5 maand maar dat het helemaal rond-rollen zeg maar pas met 9 maand is normaal.
    Altijd leuk toch. :) Prikjes nog gehad, ging ook prima. Nu zijn we er lekker even 6 maanden vanaf!!

9. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
  10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Owjee Anja ik herken helemaal wat je schrijft!!
    Wij hadden dus ook geen seks gehad na de bevalling... en mijn man had ook elke keer zo'n opmerkingen en probeerde altijd dingen en pfff ik werd er altijd verdrietig van. :(
    Het is gewoon erg balen!! :(
    Hopelijk komt het snel goed meis.
    Hier gaat het nu goed...haha. Sinds gister. :p

Maar knuf voor jou meis! Is niet leuk als het ff niet lekker gaat!

11. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Duchess; Fijn dat Yasje weer goedgekeurd is. :) Wat goed dat ze al zo vroeg is met omrollen zeg! Mag je zeker trots op zijn.

@Tummetje; Dat zijn toch die KV testen? Las in het testen-topic dat het afgekeurde testen zouden zijn. :(

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @Debby; Ohhh..dan valt het toch wel mee :D

@Daanie; Zou ze dan een cadeaubon geven van die winkel? Dan kunnen ze zelf het geld bij leggen. En als ze er naar vragen, dan kun je het altijd nog uitleggen toch?

@Anja; Las hetop hyves van die oxxio rekening.. echt schandalig gewoon!
    En seks.. tja.. de eerste 14 weken hadden wij dat ook niet. En mn mannetje had daar wel begrip voor, ook al stond hij op ontploffen :p
    Wij hebben er een goed gesprek over gehad.. en toen begrijp hij wel waarom ik niet wilde. Later is het ruimschoots goed gemaakt hoor :p

@Duchess; Fijn dat alles goed was op het CB! Toch wel leuk om te horen dat je kleintje het zo goed doet he. :)

13. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Duch; Ja ik word er dus ook een beetje verdrietig van. :( Mja goed ik heb er gewoon 0,0 behoefte aan nu. Op zich ja de zin is er wel, maar mijn lijf werkt gewoon niet mee. Ben gewoon zo moe op het moment.

14. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @anja; geeeeeen idee.. kreeg hier een mailtje van, dus ik dacht; dat zal ik ff delen hier :p

15. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Tum; Haha ik weet 't verder ook niet hoor, heb geen testen meer nodig. :p Maar volgens mij werd er over geklaagd in het testen-topic.

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Anja heb je al eens een goed gesprek met je mannetje gehad?
    Misschien denkt hij dat het wel meevalt met je moeheid o.i.d.?
    Het is ook zijn kindje dat je draagt, daar mag hij best wat meer respect voor tonen.

Tum absoluut leuk.
    Het gewicht is dan niet geweldig maar het is gewoon geen dikkertje. Ze blijft haar eigen lijntje volgen!
    Maar toch elke keer dat we gaan hoop ik te zien dat ze toch wat meer aangekomen is maar ach, ze groeit en daar gaat het om toch! :)
    Mijn melk is gewoon niet heel vet denk ik, en dat maakt ook verder niet uit!
    De lengte vind ik wel gek, ze gaat alle lijntjes voorbij hihi...

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiden :)

@deb brrr tandarts ik moet er ook echt nodig heen maar ik heb er echt zo`n schrik voor hahaha..
    heel erg veel succes meiss en je hebt groot gelijk dat als er iets is je het na de zwangerschap laat doen..

@ella meiss als het echt niet meer gaat gewoon ziekmelden he`.. denk aan jezelf en je beeb.. wat leuk dat ze allemaal vragen of je langskomt met de beeb:):)
    en thxx voor je uitleg over overwinning meiss,,ik zag het gewoon allemaal weer niet zitten en dacht is het dit wel allemaal waard..

@tumm haha dit profiel is niet zichtbaar voor iedereen:(
    en ook jij bedankt voor de opbeurende woordjes..

@dani ik zou het dus ook wel gedaan hebben, ik ben qua kindjes heel erg vrijgevig ook al hebben we zelf niks..zeg maar..
    maar idd je hebt ook al een groot cadeau gegeven,en je kan ook zeggen dat ze op waren of iets dergelijks ja..

@anja meiss dat verhaal wat jij typt is hier de laatste weken precies hetzelfde. en dan ben ik niet eens zwanger. ok we doen het wel maar veel minder waarom zou ik het doen er gebeurt toch niks..
    ennuh die deca maakt me een beetje droog daar beneden..
    dus da`s ook al niet prettig..
    maar daarentegen als ik niet wil kan ik hem wel laten genieten,dus hij zegt er niets van.. hebben we wel gehad maar ik had toen uitgelegd hoe het zat en hij begreep het wel..

@duchh trotse mama!!!:) jaa de beebs van tegenwoordig zijn zo snel niet meer normaal zeg..
    fijn dat je nu pas over 6 maandjes hoeft..
    geef ze maar een dikke knuffel meiss;)

@hier ohh ik wil beginnen hihihi de tijd schiet niet op tot donderdag:(

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
  19. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @duchess; moet eerlijk zeggen, de laatste keer dat ik Faye's gewicht hier door gaf was ik wel onzeker . Ze bleek gewoon veeel zwaarder dat Yasemin en Faith op die leeftijd. Het heeft een week of 2 geduurd voor ik zag dat ze niet dik is, maar dat ze lang is (nu al 61 cm) en dat de verhoudingen wel prima zijn. Ondanks dat die vrouw van het CB zei dat ze boven het lijntje zat, maar het toch een goed gewicht voor haar was. Ben zelf erg bang dat ze overgewicht zal krijgen, de aanleg is er helaas voor.. dus ik zal altijd op moeten letten wat Faye eet en drinkt.

20. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Tja we hebben er wel wat over gepraat en hij zegt ook dat -ie het wel begrijpt. Maar ondertussen blijft -ie er wel over doorgaan waardoor ik me alleen maar schuldiger ga voelen.
    Ach ja weet je, de laatste tijd begin ik me sowieso steeds vaker af te vragen wat wij nog bij elkaar doen...
    Of hij dan degene is waar ik de rest van mijn leven mee wil delen... Hij is zo ongeïnteresseerd.
    De echo's die we tot nu toe hebben gehad vond hij leuk, hij is over het algemeen ook geïnteresseerd in de beeb, maar hij is voor mijn gevoel echt niet geïnteresseerd in mij, niet meer althans.
    Krijg steeds vaker het gevoel dat hij alleen nog maar bij me is omdat we samen een kind krijgen.
    En andersom...
    Misschien verklaren jullie me nu voor achterlijk, omdat ik me dit niet heb bedacht vóór ik zwanger werd... Maar toen speelde dit nog niet zo.
    Tja weleens een dipje maar he, wie heeft dat niet en ik dacht dat we er nu ook wel weer uit zouden komen, maar het rotgevoel dat er iets niet klopt tussen ons is er nog steeds.
    Misschien dat het puur en alleen met de zwangerschap te maken heeft en dat hij daar heel erg aan moet wennen of zo, en dat het wel weer goed komt, maar ik kan niet zeggen dat ik me gelukkig voel op het moment.

(wederom sorry voor het lange verhaal)

Deel Deze Pagina