PCO deel 7

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Antares, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    zoo heb net gebeld!
    de urine kweek was goed! is niets verontrustends uit gekomen...
    wel zaten er nog wat teveel eiwitten in , maar vooralsnog krijg ik nog geen AB-kuur.

heb zo snel niet meer gevraagd naar de pijn , maar ja dat zal er dan wel wat bij horen denk ik.

nou ja , gelukkig maar!

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Debby ik wil graag een kinderstoel die plat kan omdat we 1. geen wipstoel hebben en 2. een kleine tafel hebben.
    We doen haar nu wel eens in t stoeltje van de schommelstoel op tafel maar dat is echt proppen.

En wbt 's nachts. Ze huilt dan niet, maar zeurt en gaat richting t huilen, zeg maar. Omdat ik graag wil slapen ga ik dan snel speentje brengen... ;) Ik ben anders bang dat ze wakker wordt.
    Maar dat is dus niet (iig vanochtend niet, vorige week wel) Ik kan namelijk ook niet slapen met haar geluiden en om te voorkomen dat ze echt klaar wakker is, brengen we snel een speen. Maar vanaf nu dus niet meer. :p
    Speentje heeft ze redelijk veel.. Yasemin heeft hele grote zuigbehoefte en kan nog steeds haar vingers niet altijd vinden. Daarbij heb ik liever een speentje (dat ik straks gewoon weg kan halen :D ) ipv een duim/vingers.
    In de zwangerschap zei ik altijd, mijn kind krijgt geen speen!!! Maar al vrij snel kreeg ze toch een speen haha. Ze zat zowat 24/7 met mijn pink in haar mond en dat zag ik niet zo zitten, dus de eerste nacht ging er al een speentje in.

Succes bij de gyn Deb!

*huilend meisje, kom strax wel weer*

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey Ella,

Hoge bloeddruk gaat vaak gepaard met eiwitten in je urine...was je bloeddruk wel goed?

In principe heeft iedereen eiwitten in zijn urine, enkel bij zwangerschap (vooral na de 25 weken) kan het tot vroeggeboorte lijden omdat het vaak gepaard gaat met zwangerschapsvergiftiging.

Maar jij bent nog lang niet zover..Hoop echt dat het onschuldig is hoor meis. Maar ik ben bang dat ze gaan zeggen dat je rustig en ook echt rustig aan moet doen hoor.

Laat ze je nieren nakijken, mijn moeder had last in zwangerschappen van slechtwerkende nieren...vraag me niet hoe dat kan want dat weet ik niet. Maar ze deden gewoon hun best niet meer tijdens een zwangerschap wat dus ook veel eiwitten gaf....ze is ook ingeleid en opgenomen omdat ze dus zwangerschapsvergiftiging kreeg na de 38 weken...

Sterkte meis, en doe rustig aan. Schijt aan je werk ff...want jij en je kindje gaan voor toch!

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Miranda , oja?? wat heftig zeg van je moeder! was dat toen ze zwanger was van jouw?

ja ik heb ook last van mn nierstreek. dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts , maar daar heeft hij verder niets over gezegd. Ook de verloskundige zei daar niets over , ja enkel alleen dat alles aan het oprekken is... maar heb ook niet alleen pijn in de nierstreek , het is een soort van band gevoel rondom. maar ook dat heb ik verteld.

de assistente zei wel dat ik vaker mn urine in moet leveren. dus zal vanmiddag even naar de apotheek voor van die potjes!

mn bloeddruk was wat aan de verhoogde kant de laatste keer bij de VK. niet schrikbarend hoog ofzo , maar wel hoger als wat ik normaal heb. dat viel mij toen op en heb ik ook benoemd.
    maar ook daar zei ze niets over. Terwijl ik niet eens had gerend omdat ik bvb te laat was ;)

pfff ik weet het allemaal niet meer hoor!
    ik ga zo even overleggen met mn man , wat ik moet doen.
    Gelukkig ben ik vandaag vrij!

thanks voor je info!
    voor jullie nog een week wachten....! spannend hoor!

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hellowww

@Tante; Begrijpelijk.. maar wil wel een PB van je hoor als het zover is!!! :D

@Duchess; Ahh.. niks joh :)

@Senna; Super, hoop dat het doorgaat!!

@Cindy; Je zal het wel niet meer lezen...maar heel veel succes meis!!

@Daanie; Tuurlijk hebben we je gemist, heb ej wel gevolgd op hyves hoor ;)
    Balen dat er niets te zien was :(

@Ella; gefeli met je 12 weken! :D Fijn dat er niets ergs uit de kweek kwam..

@Duchess; Hoop dat Yasje snel weer doorslaapt.. war het breekt je op als je net gewend bent aan het doorslapen.. Merk het nu ook.. pfff ze is zoooo onrustig tijdens het slapen. Ga van de week ff op het CB vragen hoe je moet inbakeren.. misschien dat het helpt..
    Hier ook veel zuigbehoeft bij Faye, maar sinds een poosje heeft ze het duimen uitgevonden. Ben er niet zo blij mee (moeilijk af te leren, en ze smakt heel erg haha), mja.. kan moeilijk haar duim afhakken :p

@Deb; Het betreft jou niet hoor.. maar ik zal jullie wel pb-en, heb geen zin in een openbare oorlog hier :)
    Succes bij de gyn trouwens!

@Daanie; he gatsie.. wat een situatie zeg :( sterkte joh..

@Miran; Heeee, hoe issie met jou?

Nou.. ik heb al sinds de helft van de zwangerschap last niesbuien. En sinds een 1,5 maand is het echt heel erg. Dus ik dacht dat het hooikoorts was.
    Net ff gebeld met mn HA, en hij zegt dat het ook huisdierallergie kan zijn, omdat ik het alleen binnen heb waar er dieren zijn, en buiten niet.
    Dus ik moet bij gaan houden wanneer ik het wel heb en wanneer niet.. en dan volgende week waarschijnlijk doorverwijzing halen voor de dermatoloog... Wordt al misselijk bij het idee dat het van mn diertjes kan komen :(

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    tummeltje , wat erg...............!!!!
    maar wel goed dat je ermee naar de dermatoloog gaat....
    hoop echt voor je dat het niet van jullie diertjes komt!!!

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Tummetje, oh wat erg! Hopelijk niet door je dieren....wist ook niet dat dat zomaar op kon zetten...daar word je toch mee geboren een allergie... ??

Ella, ik ben geboren met 41 weken...na 3 keer inleiden ;) Mijn moeder heeft vanaf 38 weken in ziekenhuis gelegen en is zelf bijna dood gegaan tijdens de bevalling... (ze heeft morfine gehad waardoor ze geen borstvoeding mocht geven...en helemaal van de wereld was.) Ik was 3 weken mocht naar huis, maar mijn mama niet...die was nog steeds heel ziek....na 5 weken mocht ze naar huis.

Mijn broer heeft ze het ook bij gehad..maar daar heeft ze tot 42 weken gelopen hahaha, die is ze 6 keer bij ingeleid...alles geprobeerd maar die wou gewoon niet! En toen gaven ze het op..wilden het na 4 dagen nog eens doen...en de volgende dag braken de vliezen vanzelf. Ook bij hem heeft ze vanaf 37 weken in ziekenhuis gelegen met heeel hoge bloeddruk en ook weer morfine gehad en medicijnen voor die bloeddruk.

Al met al wel goed gekomen...en tegenwoordig springen ze wat sneller naar een keizersnede maar toen nog niet....

Als je zoveel pijn hebt in je nieren streek...kunnen je banden zijn idd...maar als arts zou er toch een belletje gaan rinkelen...samen met je vermoeidheid...en je hogere bloeddruk (kan ook door zwangerschap dan is die soms gewoon hoger meis) en je pijnklachten...

Ik zou het eens overleggen met je HA, dus niet zeggen wat je voelt en wat hij denkt..maar gewoon ik heb eens op internet gelezen (Dat vinden ze leukkkkk!! :p)

Maar als je je urine nog vaker moet brengen word je wel goed in de gaten gehouden. Ik hoop voor je dat het gewoon overwaait...en ga gewoon eens rustig aan doen.... :) advies van mama miranda...... (doen wat je zelf wilt natuurlijk maar ik zou het wel doen meis....meld je ziek of gedeeltelijk ziek...werk minder uren en minder hard....laat je collega's maar inspringen....en vooral denk aan jezelf niet aan je patienten of collega's......)

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ella moeilijk hoor.
    Ik zou gewoon de VK nog eens bellen en je pijn goed benoemen! Je hoeft toch niet door te lopen met zoveel pijn.

Tum ik ben heel benieuwd naar je PB... ;)
    Wbt inbakeren, volgens mij wordt het afgeraden dat met deze leeftijd nog te doen (iig om er dan aan te beginnen) maar kan 't fout hebben.
    Misschien is een puckababy wat?
    Al zou ik er denk ik niet meer aan beginnen, met 4 maanden rolde Yasemin naar d'r buik en dan mag het dus niet meer.
    Ik heb idd dus ook liever een speen dan de duim. Duim is wel handig omdat je niks hoeft te geven maar idd.. je kunt hem niet afhakken. :p

Ow wat erg dat de huisarts denkt dat het misschien van de dieren komt!!
    Hopelijk is dat niet zo en als het wel zo is, kan het hopelijk wel goed verholpen worden.

9. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    hallo meiden,

ik probeer even op iedereen te reageren....

@daan: helaas meid dat er nog niks te zien was met de fm. bij mij is er op dag 11 ook nog nooit wat te zien. maar jammer is het wel. En wat een gedoe zeg allemaal met ex van hubbie. Dikke knuffel voor jou!

@duch: beddrama's maak ik op het werk gelukkig niet vaak mee dus kan er (gelukkig) niet over meepraten. Maar wat niet is kan nog komen haha. Knuffel!

@cindy: succes vandaag!

@deb: jij ook succes bij de gyn!

@ella: fijn dat het geen BO is en dat je geen AB-kuurtje hoeft. wel fijn dat ze je urine wat vaker willen bekijken. Toch maar een beetje rustig aan gaan doen als je die buikpijn blijft houden! en gefeli met je 12 weken vandaag!

@tummetje: ooo nee meid ik hoop ook niet dat het van je diertjes komt. anders moeten ze misschien weg........knuffel!

@meeting: is gewoon met mannen en kids! dus wordt weer supergezellig als het eenmaal zover is.... wanneer wanneer wanneer???????? haha

@all: gister bij nicky geweest (en bij maartje en gerton)......Had gerton een grote doos omgetoverd tot tissuebox inclusief tissues......Maar heb ze niet nodig gehad want heb gelukkig niet hoeven janken.....(in de auto kwam dat pas). In ieder geval....we waren net binnen en mocht maartje meteen pakken......Was wel fijn dat dat mocht! En jullie raden het al.....heb de hele avond met maartje getut en gezeten.....Ik heb dr alleen even aan hubbie gegeven toen ik mijn beschuitje wou eten en toen die op was meteen weer teruggepakt haha. Heb dr pas weer aan nicky gegeven toen we twee en een halfuur later naar huis gingen.....Gelukkig vond ze het niet erg dat ik zo lang met maartje had gezeten.....

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    miranda , ja denk dat ik toch maar eens ga overleggen inderdaad.
    wow wat een heftige bevallingen zeg van je moeder!!!!!!!!!!!! nou gelukkig is alles goed gegaan!
    erg heftig hoor!

ja ik ga het zekers overleggen met mn leidinggevende , ze is vandaag erg druk , dus ga haar zo maar even mailen. Dat vind ik ook wel makkelijker want dan kan ik alles nog eens rustig bekijken wat ik heb opgeschreven.

Duchess, ik was eigenlijk benieuwd hoe het met je zus gaat! wilde ik je altijd nog vragen...vandaar dat ik het nu doe ;)

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    minnie wat goed van je meid!
    kan me indenken dat het erg moeilijk voor je moet zijn....
    maar wat lief dat je zo lang met Maartje hebt gezeten!! zijn vast ook mooie foto's van gemaakt!!!! :)
    haha wat lief zeg dat Gerton een tissuebox had gemaakt!
    En is is het met Nicky?

12. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    nee er zijn helemaal geen fotootjes van gemaakt eigenlijk........hebben we volgens mij niet eens over nagedacht.

met nicky en maartje gaat het gelukkig goed! echt een mama is het haha......

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Minnie wat leuk dat je Maartje zolang vastgehouden hebt!
    En knap van Nicky trouwens, dat was iets dat ik heel moeilijk vond de eerste weken. :D
    Gaat alles goed met mama en dochter?

Ella ehh tja het gaat wel prima denk ik.
    Ik zie haar in 't weekend en dan verteld ze er veel over.. maar ik heb er niet zo oor voor.. omdat het bij mij herinneringen oproept en ik dat erg moeilijk vindt.
    Vooruitgang merk ik nog niet aan haar.

Pff Yasje slaapt weer.
    Ze lag zo lekker te slapen, ging de bel..postbode. GRRR.
    Aangetekend pakketje voor manlief dus ik ben snel naar beneden gegaan om t te halen. Yasemin was natuurlijk wakker geworden.
    Daarna weer huilen en huilen want ze was nog doodmoe.
    Gelukkig slaapt ze nu weer. Hoop dat ze over 30-45 minuten zelf wakker geworden is want dan moeten we weg.
    Ga een identiteitskaart aanvragen voor Yasemin.

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    duchess , ggggrrr die stomme bel ook!
    balen dat ze wakker is geworden!
    oo ja haha ze heeft natuurlijk een ID kaart nodig voor de vakantie! leuk hoor , jullie vertrekken over 2 weken?
    kan me voorstellen ja dat die verhalen dan moeilijk zijn hoor!
    (van je zus)

Minnie trek je het allemaal nog wat in de wachtweken??? moet vaak aan je denken hoor!

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Yep nog twee weken! Whiee spannend. :) Of iig, zaterdag over 2 weken gaan we. :)

Denk dat we misschien in t hoogtepunt van t sprongetje zitten op 't moment. Geen idee of dat zo kan want heb dat boek niet. Weet alleen dat de 19 weken sprong (dat is ze nu) begint bij 14 weken en door kan gaan tot week 20-21.
    Heb ergens dus ook nog goede hoop dat ze na deze sprong weer gaat slapen, whaha! (aangezien dat begon bij week 13)
    Maarja kan ook net zo goed niet zo zijn. :D
    Ach je vestigd overal je hoop op, en uiteindelijk gaat de tijd gewoon door... ;) We hebben igi met t CB afgesproken dat als ze met 5-5,5 maanden niet beter is gaan slapen we 's avonds een flesje rijstebloem gaan geven...

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @Miranda; Dat weet ik dus niet, ben opgegroeid met dieren.. en nu ineens krijg ik er last van. Vind het ook erg raar :(

@Duchess; Oh, dat wist ik niet over het inbakeren.. ga zo ff meer info opzoeken.

@Minnie; Meeting is geloof ik wanneer het grootste gedeelde is bevallen. Dus na Debby, want dan duurt het nog een poosje voor de volgende aan de beurt zijn. (is wat ik nog onthouden heb hoor.. kan net zo goed zijn dat het al veranderd is, haha :D)
    Ohhh lekker getut met Maartje. :D Haha konden ze lachen om de tissuebox :D

@duchess; zucht..handig he..die postbodes.. die van ons belt al niet meer aan, maar klopt op het raam als ie me ziet :)

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @duch; las trouwens laatst dat het boek over die sprongetjes alweer achterhaald is. Dat de tijdschema's en symptomen niet blijken te kloppen.. *gaat even zoeken waar ze dat gelezen heeft*

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Tumm, ja hier in de stad hebben we altijd een andere postbode.. en aankloppen gaat niet (woon in een flat) en de bel kan ook niet uit. :(
    Bekenden bellen me op mijn telefoon... maarja...
    Soms zijn er ook van die eikels die de flat in moeten (essent ofzo.. of mensen die wat aan de deur verkopen) en die drukken dan onze bel in. :( Wij wonen in een penthouse en onze bel is dus de bovenste.. :(

Weet t niet zeker van t inbakeren.. maar heb wel eens gelezen dat ze afraden er na 6-7 weken nog mee te beginnen.

Hmm interessant van die sprongetjes.
    Hier klopt het eigenlijk altijd wel. Tenminste. Volgens het boek moet je schijnbaar rekenen vanaf de uitgerekende datum en dat werkt hier niet.
    Als ik reken vanaf haar geboortedatum wel. Ik google altijd als ik t gevoel heb dat er een sprongetje is en dan is er altijd in die tijd een sprong.
    Maar ben wel benieuwd!

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hoop dat yasemin rustiger gaat slapen hoor!
    lekker!!!!!!!!!!!!!! bijna op vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jullie zullen er wel erg naar uitkijken!!!!
    ik ga ff een tosti maken!
    xx

20. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje

Deel Deze Pagina