PCO deel 7

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Antares, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Misschien doet je lichaam het nu wel heeeeel anders meis. Wacht het rustig af en houd hoop!!!

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Minnie; Mijn duimen draaien superhard meis, ik hoop het zo voor jullie! Snap het wel hoor, ik was ook steeds bezig met wat ik wel en niet voelde... Maar helaas geen pijl op te trekken idd. *knuffel* Leuk zeg dat je bij Nicky en Maartje bent geweest. :)

@Debby; Fijn dat PJ weer door de keuring is gekomen! :D Leuk een meeting bij jou! Is voor mij ook een stuk dichterbij. ;) Vind alles prima, maar liever niet eind februari of in maart.

@Ella; Vervelend dat je zo'n pijn hebt zeg. :( Maar er is dus niets gevonden? Gaan ze nog wel nader onderzoek doen? Gefeliciteerd met de 12 weken!

@Daan; Balen dat er niets te zien was. :( En wat een rotsituatie zeg. *knuffel*

@Tummetje; Oh wat rot zeg dat het ook van je huisdieren zou kunnen komen. :( Hoop dat het allemaal meevalt hoor!

@Cindy; Fijn dat je weer mag starten vanaf vandaag! Wat goed dat je er zoveel vertrouwen in hebt, positiviteit helpt altijd! Ik ga heel hard voor je duimen!

@Duchess; Wat rot zeg dat jullie nog steeds van die beroerde nachten hebben... :( Weet er verder niet echt iets op te zeggen, sorry. Ik hoop dat het gauw beter gaat. *dikke knuffel* Wel bijna op vakantie, misschien doet dat jullie wel ff goed. :) Ach meis dat is niet leuk om te horen, of je zwanger bent... In ieder geval niet als je het niet bent en als je al vrij onzeker bent. Enige wat ik kan zeggen is laat die mensen maar lekker l*llen.

@Anne; Fijn dat er eitjes zitten! Ik duim dat het daarbij blijft en dat er geen escape-ivf gedaan hoeft te worden.
    Balen van jullie auto zeg! :(

@Hier; Nou wij zijn goed gekeurd door de VK en we hebben het hartje gehoord!!! :D Bloeddruk is 110/65 dus was prima, 1 kilootje aangekomen en de hele mik vragen beantwoord, ook allemaal goed. :) Verder niet echt wat te vertellen... Ik ben zoooo blij dat we het hartje hebben gehoord. :D

Zo, nu even eten en tot straks!

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    En dan mijn verhaal. We moesten er om 11.45 uur zijn en werden rond 12.00 uur binnen geroepen voor de echo. Wel leuk, want er zijn meerdere echoscopistes en 3 ervan doen buiten het zkh ook de pretecho's. Wij hadden nu 1 van die 3 en zij kent ons dus ook :D. Maar goed, echo gemaakt en PJ lag er prachtig voor! Heb ook een foto meegekregen, zal Arnoud straks nog even lief aankijken en anders komt het morgen ;), want Arnoud moet nog werken. Hij lijkt op zijn vader, precies zo'n kin :). Mijn moeder vond het helemaal gewelidg natuurlijk! En hij liep prima op gewicht, niet te zwaar, waar ik heel bang voor was. Hij lag nog wel met zijn rug naar de "uitgang", dus hij moet nog even draaien.

En daarna moesten we tot 12.30 uur wachten voor we naar de gyn konden. Ik had al tegen mijn moeder gezegd dat ik niet durfde te vragen of ze eerder gingen inleiden, maa rmijn moeder durfde dat wel en zou dat ook vragen (handig moeders mee :)). De gyn vroeg als eerste of ik PJ nu weer goed voelde (vorige week met CTG waren we ook bij haar), dus dat was echt SUPERlief en attent! Daarna natuurlijk bloeddruk en hartje controleren en met hartje gaf PJ een paar schoppen :D. Dus zij zei al "druktemakertje" en ik reageerde direct dat hij dus altijd druk is, behalve vorige week. Ze zei ook direct bij twijfel dat we moesten bellen. Daarna moest er een nieuwe afspraak gemaakt worden voor over 3 weken, maar ze zat hartstikke vol en dan zou het pas over 4 weken worden, dat vond ze te laat, dus nu afspraak over 2 weken weer (vind ik niet erg ;)).

Oh ja, mijn moeder had dus gevraagd over inleiden en de gyn zei al dat ze met 38 weken zeker gaan kijken of de mogelijkheid er is gezien de zw.schapssuiker EN de hoge bloeddruk. Dus dat scheelt toch alweer 2 weken, zo niet 4 weken ;). Dus dat was ook superfijn om te weten. En vanaf 36 weken krijg ik sowieso iedere week (ik verstond iedere dag, maar dat weet ik dus niet zeker) een CTG.

Kortom: het was een fijne afspraak, veel dingen duidelijk(er) geworden en ik ben een stuk gerust gestelder. En die vermoeidheid e.d. moest ik echt aan toegeven, want het is een zware zw.schap en ik heb al een klein mannetje rondlopen, dus het was helemaal niet vreemd! Vooral dat PJ rond de geboorte naar schatting 7 pond zal zijn, vond ik erg fijn. Ryan was ook precies 7 pond en supermooi :D. Volgende week woensdagavond hebben we een pretecho en de echoscopiste zei ook al dat dat een mooie echo zou worden als PJ zo bleef liggen, want nu kon ze alles supergoed zien.

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat heerlijk dat jullie het hartje hebben gehoord Anja!! En wanneer moet je nu weer heen? En gaan jullie straks nog een pretecho doen voor het geslacht?

5. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    whieehoooo anja het hartje gehoord wat goed!

en deb hoe is het nu met jou? beetje bijgekomen van de dag?

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Redelijk bijgekomen, merk gewoon dast ik weinig meer kan doen/hebben. Nog even een uurtje naar mijn schoonouders geweest en daarna ben ik "kapot". Dat is wel eens moeilijk, maar ik moet er aan toegeven, laatste loodjes ;).

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wil iemand de foto zien van de echo :D :D?

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Voor de liefhebbers, hij staat in het fotoalbum :D.

9. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Wat een mooie echo Deb! :D Fijn dat je zo goed hebt kunnen praten bij de gyn én dat ze bij 38 weken sowieso gaan kijken of je ingeleid kunt worden. Scheelt idd zo een paar weken en ik denk niet dat het in jouw situatie prettig is om langer zwanger te zijn dan nodig is.
    Wel leuk dat jullie de echoscopiste al kende! :) En fijn dat PJ niet supergroot is ook.

Wij moeten morgen voor de nekplooimeting, verwacht niets verontrustends maar vind het toch wel een beetje spannend. Daarna maken we een afspraak voor de 20 weken echo en we willen idd graag een pretecho laten doen, we willen ook heel graag weten wat het geslacht is. ;)
    Wij zaten eraan te denken om die echo cadeau te vragen aan (schoon)ouders omdat Frenk 4 oktober jarig is. :) Leek ons wel leuk en dan was 't plan om schoonmama en papa mee te nemen naar de echo.

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is zeker een leuk cadeau om te vragen! En de nekplooimeting moet je zelf betalen he, weet niet of je dat wist?!
    Ik vind het ook heel prettig dat ze met 38 weken gaan inleiden, de gyn zei al tussen de 38 en 39 weken, waarom langer wachten dan nodig. Dus dat is wel fijn!

11. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Jep de nekplooimeting wordt pas vergoed als je 36 jaar of ouder bent of als je sowieso een risicofactor bent, zei de gyn tegen ons. Vind het overigens belachelijk dat het niet gewoon altijd vergoed wordt, ben van mening dat ook mensen die wat minder breed zitten qua geld het recht hebben om van te voren te weten of ze misschien een kindje met down krijgen. Maar goed dat is mijn mening. ;)

Precies ja, waarom langer wachten dan nodig. Denk ook wel dat jouw zwangerschap dan lang genoeg heeft geduurd. Maar je hoefde dus niet volledige bedrust te houden? Want daar was je een beetje bang voor, toch? Niet dat je nu veel kan doen maar 't is altijd beter dan volledig aan je bed gekluisterd zijn.

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Waarom mensen die wat minder breed ziten qua geld wel dat recht geven? Dat volg ik niet helemaal ;).
    En nee, geen volledige bedrust gelukkig, maar ik ga wel een stapje terug doen voor mezelf. Ryan weg laten brengen, zodat ik hem 's ochtends niet hoef aan te kleden, broodje geven, wegbrengen etc, maar hem dan gewoon 's middags ophalen. Dat soort kleine dingetjes, dat bezorgt mij zoveel stress en kost zoveel energie....

13. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik bedoel dat iedereen dat gewoon vergoed moet krijgen. :p
    Dus ook als je onder de 36 bent. ;)
    Sorry was een beetje onduidelijk misschien.
    Zodat gewoon iedereen het recht heeft op een vergoede nekplooimeting.

Wel goed dat je uit jezelf een stapje terugneemt. Het zijn meestal de kleine dingetjes die het hem doen.

14. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha dat ben ik HELEMAAL met je eens, dat de nekplooimeting gewoon vergoed moet worden! En inderdaad, een stapje terug is denk ik niet verkeerd, ik voel me er ook goed door, nu al ;).

15. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiden was ik ook even weer:)

@duch ohh neee zoo snugger zeg van diemensen.. sjonge jonge.. meiss een hele dikke knuffel hoor..
    ennuh leuk yasje een eigen id kaartje:)
    ik ga morgen ook mijn nieuwe paspooort aanvragen..

@anja jeee hartje gehoord goed zo meiss:) ennuh ik ben het met je eens hoor qua nekplooimeting:)

@anne jess meiss 3 eitjes:) hopelijk blijven deze 3 zitten en groeien er nietmeer bij.. (ik ga zo het ander topic lezen;)

@deb mooi die echo meiss:) en wat goed zeg 7pond;)
    fijn he moedersmee haha als mijn moeder niet mee was geweest hadden we ook geen gesprek gehad over mijn angst enzo:) hahaha komt altijd goed van pas ja..
    en wat betreft de gonal in mijn eigen cyclus dus zonder de decapeptyl werkt het bij wel maaar het duurt te lang voor er dan een eitje rijpt dus dat veroorzaakte iedere keer die doorbraakbloedingen.
    maar nu zit ik aan de decapeptyl dat legt heel mijn eigen systeem plat haha,en zo zou de gonal dus wel goed zijn best gaan doen volgens dr.r.

@anne de punctie word door dr.w gedaan hij wilde dat heel graag bij mij doen vanwege mijn angst,maar nu dr r. er ook vanaf weet kan hij het ook doen we zullen het zien. in ieder geval is hier de punctie rond 1 a 2 september:)

@minnie komt goed meiss blijf positief..

@ella meiss ik dacht dat je rustig aan ging doen hahahaha de hele bovenverdieping gedaan;)

@hier klinkt gek maar heb om half 6 de decapeptyl gezet en de eerste gonal-f jeeeyyyy
    en ben net gaan slapen tot kwart vor 8 maar ik werd wakker van trekkende eierstokken:) echt het voelt zo anders met de gonal haha het is nu al begonnen:)

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat fijn Cindy dat het in combinatie met wel werkt! En spannend hoor, voor hoeveel eitjes gaan jullie?

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    we gaan voor minimaal 12 en maximaal 25 a 30:)

18. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    wow wat klinkt dat veel zeg in plaats van 1 of 2 hahahhaha

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Eitjes maken is meestal geen probleem bij PCOS ;).

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ahha dinis geeft je helemaal gelijk;)

het was nu trouwens helemaal leeg in mijn eierstokken haha ik zag gewoon helemaal niks op de echo!! zo apart..

Deel Deze Pagina