hahhahah deb hehe` jij ook een fijne avond meiss.. ik ga nu lekker douchen en dan op de bank voor popstarsssss
Ohh tante.. wat een verschrikkelijk nieuws.. zit echt met open mond te lezen.. Hopelijk zien ze nu in het ziekenhuis ook in dat ze je gewoon slecht behandeld hebben destijds en dat zeker het leventje van Faith op het spel heeft gestaan, en wellicht die van jou ook Had op heel ander nieuws gehoopt meis, echt waar Succes met alle onderzoeken en veel sterkte met het verwerken hiervan!
mama mars wat een vreselijk nieuws zeg. gelukkig is je kleine prinsesje gezond maar dit is echt schrikken zeg. ik reageer later op de andere ga even me strijk weg werken bleh
Senna, een 4 maanden oude baby inbakeren heeft weinig zin meer. \ Yasemin heeft tot een paar weken terug in een bakerzak gelegen, was idd een uitvinding! Maar nu rolt ze om dus mag het sowieso niet meer. Tum ben het met je eens wbt nachtvoedingen. Het hoort erbij en een baby van 2 weken oud laten huilen vind ik persoonlijk vreselijk.... Maarja wie ben ik om er wat van te zeggen, tis mijn kindje niet. Maar ik raad Nicky aan om zich eens te verdiepen in nachtvoedingen.... op borstvoeding.com staat een heel mooi artikel.. Senna waarom? Een baby van 2 weken oud mag ieder uur komen! Dat hoort erbij en noem je voeden op verzoek. Dit heeft verschillende redenen! Niet enkel honger, maar ook de productie goed op gang krijgen ed. Wij hadden in het begin iedere 2 uur snachts, tja jammer dan voor mij. Ga je niet dood van.. Dit negeren is trouwens ook funest voor je melkproductie. Als je niet luisterd naar je kindje dan weet ik zeker dat je binnen een paar weken geen borstvoeding meer hebt. En als t kindje zelf doorslaapt is dat natuurlijk prima. Maar toch het beste niet voor de 6 weken.. Tante jeetje! Dat is schrikken. En wat erg dan dat ze die gebroken vliezen gemist hebben... jeetje. Weet even niet zo goed wat ik moet zeggen! Heee Deb heerlijk zeg zo'n mannen! En wat superschattig die Ryan! Zo ik kreeg t vanavond in mn koppie en ben met Yasemin naar manlief gewandelt haha. Heb er precies een uur over gedaan en heb goed door gelopen. Daarna door t centrum terug gelopen, nog wat winkels gekeken enzo. Ik ben nu kapot en helaas was t teveel van t goede; heb weer super bekkenpijn ineens. Dus niet zo slim idee geweest haha. Maargoed we zijn echt nét thuis, en ik was om kwart voor 6 weg... al die tijd gewandelt!
Hier een goed artikel over nachtvoedingen. En dat geld niet alleen voor BV kindjes maar ook voor KV kindjes. Enkel heb je dan niet t probleem dat je voeding terugloopt als je kindje door slaapt. Overigens dat een baby eerst wel doorslaapt en later niet dat wil niet zeggen dat ie later geen honger heeft. Ik zal gek zijn om al 7 weken weer snachts te voeden zonder honger. Bij sprongetjes, ziekte, tandjes en weet ik veel wat nog meer kan je kindje ineens weer voor nachtvoedingen komen..... En ook bij verminderde melkproductie! In de nacht is het prolactine gehalte het hoogst dus dat is t beste moment om de melkproductie op te krikken of hoog te houden. Wat mensen doen moeten ze zelf weten, maar nu we het er toch over hadden wilde ik dit graag kwijt.
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - De nacht doorslapen Link vergeten, oeps.
Nu ga ik even 25 pagina's bijlezen... Boehoe ik heb de grouphug gemist. @Daan; vervelend zeg dat je je zo voelt door de warmte! Kan ook door de hormonen komen he... Volgens mij kun je overal bijwerkingen van krijgen, zij het niet dat ik het bij Clomid altijd wel errug extreem vond. @Duchess; Ja die Clomid-opvliegers herinner ik me ook nog wel, vreselijk! Enne jij mag hier helemaal niet weg, vind het veel te leuk hier met jou! Jij hoort gewoon in dit topic meis. @Ella; Wat leuk dat je man je mee uit eten heeft genomen! En goed dat je maandag op je werk gaat overleggen als het nog zo gaat zoals nu. Gaaf dat je nu je Angelsound hebt! Trouwens voor een keertje zal het niet zo erg zijn hoor die tiramisu... Maar dan weet je dag iig voor de volgende keer meis. Zou me er nu niet te druk ook maken hoor! Ik heb vorige week iets gegeten waar achteraf wijn in bleek te zitten, maar heb het even aan de VK voorgelegd en ze zei dat het grootste deel van de alcohol wel verdampt was, dat hetgeen wat er nog in staat gelijk stond aan een alcoholvrij biertje en dat het nu toch al gebeurd was, dus ik me er niet druk om moest maken. @Deb; Balen dat je suiker weer te hoog is meis en dat je nu weer moet ophogen. En wat gaaf dat je al zo goed op de echo hebt kunnen zien dat PJ op papa lijkt. Jammer dat de uitnodigingen nog niet klaar waren vandaag. @Cindy; Ben het wel met jou eens eigenlijk... Had ook nooit zo'n moeite met de babypraat toen ik nog niet zwanger was, juist wel interessant en vond/vind de verhalen van Duch over BV erg interessant omdat ik me daar zelf ook zo goed mogelijk in wil verdiepen. Ja tuurlijk vond ik het soms weleens moeilijk, dat ik dacht, dat wil ik ook en wanneer komt het bij ons nou eens... Maar ik weet ook, dat het bij de dames die wel al een beeb hebben, ook niet vanzelf gegaan is en dat mogen we niet vergeten. We zitten hier allemaal niet voor niets in het PCO topic. Ennn *dikke knuffel* Gewoon lekker de traantjes laten gaan hoor meis! Gaaf trouwens dat je je schoonouders gaat ontmoeten, spannend! @Pamsie; Welkom hier! Klets gezellig mee. En gefeliciteerd met je huwelijksdag! Ja het heeft hier 14 maanden geduurd in de MMM, zo blij om er nu uit te zijn. Hebben jullie lang in de MMM doorgebracht voor je zwanger werd? Ah ik lees een pagina verder eerste ronde Clomid! Oh ik heb op je meisje gestemd hoor. @Annedore; Ik kan er niet opkomen. Ik dacht je zal wel Anne heten of zo. Niet dus??? *nadenken* Lekker hoor dat je 150 euro meer gaat verdienen dan je dacht. Altijd mooi meegenomen. @Tummetje; Ah gos wat sneu voor arme Faye. Hoe is het nu meis? Kan me goed voorstellen dat je je behoorlijk machteloos voelt, je kunt ook helemaal niets... Ik ben heel benieuwd wat de HA maandag zal zeggen. *knuffel* @Miran; Wat fijn dat je je weer goed voelt de laatste tijd en dat je werk je goed bevalt. Goed dat je aan de vitaminepillen bent, dat kan nooit kwaad. Wel kl*te zeg dat je nog steeds vloeit en dat je niets kan dan afwachten. Ik ben het trouwens wel met Ella eens... Mijn gyn heeft toen gezegd dat ik het echt aan moest geven als de Clomid bijwerkingen me teveel werden. Dat heb ik ook gedaan toen ik 150 slikte en de gyn zei toen dat we de volgende ronde sowieso zouden gaan spuiten, ongeacht of de Clomid wel of niet zou aanslaan. Nou sloeg die niet aan en moesten we evengoed aan de spuiten, maar ik vind het wel fijn dat ze me die optie sowieso gaven. Het moet voor jou een beetje te doen zijn hoor meis! Wel fijn dat je mannetje nu een stuk meer begrip voor je heeft. @Voorstelrondje; Ik ook nog maar een keertje dan. Ik ben Anja, woon samen met mijn vriend, we zijn 2 september a.s 4 jaar bij elkaar en na 14 maanden in de MMM eindelijk zwanger van ons eerste wondertje. Oh ja we wonen in Noord Holland, niet zo heel ver bij Deb en hubbie vandaan. Medicijnen... Eerst Clomid, sloeg niet aan, toen Puregon en heeft heel lang geduurd voordat dat echt goed aansloeg, van geen eitjes tot overstimulatie tot 2 keer aan toe. Uiteindelijk met de 2e goed eisprong zwanger geworden en nu dik 12 weekjes op weg. @Senna; Wat rot dat je zo'n hoofdpijn hebt. Hoop dat je je snel beter voelt hoor! @Nachtvoedingen; Volgens mijn moeder was dat bij mij ook heel gauw over... Na een week of 6 of zo al, ik kreeg de fles en mijn moeder was met haar slaapdronken hoofd vergeten de fles op te warmen alvorens 'm aan mij te geven... Na die voeding ben ik nooit meer gekomen voor een nachtvoeding. @Mars; Jeetje mijn bek valt hier open met het lezen van jouw bericht, mijn god zeg hee... Als ik het zo lees hebben jij en Faith allebei het geluk dat jullie nog leven. Gelukkig heeft zij er niets aan over gehouden. Meis ik duim en hoop echt dat het goed komt, echt waar. Vind het ronduit grof dat het ZH jullie zo heeft behandeld... Helemaal omdat het ook heel anders had kunnen lopen. Kan het me helemaal voorstellen dat je er kapot van bent... *hele dikke knuffel* @Deb; Haha wat heb je een heerlijk stel mannen in huis. Geweldig die foto's! Wat een leuk filmpje! @Duch; Zo lekker stuk gelopen dus! Wel balen dat je nu weer bekkenpijn hebt. Zo... Ik heb alles gelezen, ben ruim een uur bezig geweest haha. @Hier; De nekploometing was goed, 1,4 mm en de bloeduitslagen waren ook prima, wat de kans op Down om en nabij de 1 op 21000 maakte. Super dus en geen reden om ons zorgen te maken. Weer even lekker naar beebje gekeken en hij/zij heeft gezwaaid. Heel duidelijk het handje gezien! Zal morgen de echo er even opzetten. Echoscopiste zei wel dat de placenta een stukje voor mijn 'uitgang' lag maar dat dat waarschijnlijk nog wel omhoog zou trekken naarmate de baarmoeder groeit. Dat hoop ik echt want wil heel graag een natuurlijke bevalling. Maak me daar nu best zorgen over...
Jeeeej goed zeg Anja dat de kans zo klein is!! Hartstikke fijn meis!! En leuk dat je weer naar jullie kindje hebt kunnen kijken. Schrikken van die placenta maar dat kan nog helemaal goedkomen. Op een ander forum waar ik zit zit een meisje dat de placenta er een heel stuk voor had liggen en ook telkens bloedingen had hierdoor. Maar ik geloof dat ie nu zelfs weer helemaal weg is en ze gewoon normaal mag bevallen! Komt vast goed meis!! Maar super dat de nekplooimeting zo goed was. En hahaha anja houd niet van koude flessen dus. Hihi!
Ja de echoscopiste zei dat het waarschijnlijk wel goed zou komen want het was maar een klein stukje. Maar ik zie meteen beren op de weg. Misschien moet ik proberen om me eens wat minder zorgen te maken over alles... Wel genoten van de echo, dit is voorlopig de laatste die we gehad hebben, nu met 20 weken pas weer dus duurt nog even. Voel me wel verwend hoor haha we hebben 3 echo's gehad in 5 weken tijd, zo gaaf om de beeb steeds te zien veranderen. Vond het met 10 weken al echt een beeb, maar nu is het écht een beeb, zo onvoorstelbaar he.
Mooi he meis!! Ik vond die echo met 12 weken ook geweldig... echt een mini mensje. Geniet ervan meis! Enne dat je je druk maakt is niet gek toch, hoort er ook bij!
Kwam nog even snel spieken . @Anja, wat goed dat de uitslagen goed waren, dat is toch een geruststelling!!! En het is inderdaad nu een lange periode geen echo's, wij hadden de "mazzel" dat de gyn PJ zijn hartje iedere keer niet goed genoeg/lang genoeg kon horen, dus we kregen nog regelmatig even snel een echo . Ehm...oh ja, nachtvoeding wel of niet. Ryan sliep door met 4 weken, we zetten iedere keer de wekker voor zijn nachtvoeding en hij was zooo van het ritme dat we de wekker niet hadden gezet. Schrokken 's ochtends wakker en keken elkaar vragend aan, nee, wij hadden geen van beiden hem de fles geven en zijn keihard naar zijn kamertje gerend, hahaha. Vergeet het nooit meer! Daarna kwam hij nog wel eens voor een nachtvoeding, maar vaak was er dan iets aan de hand of zo, maar dan maakten we gewoon een voeding klaar! We maakten hem in ieder geval niet meer zelf wakker.
@Duch, lekker gewandeld dus . Het was heeeerlijk weer! Heb je nog dat veel mensen even in de kinderwagen kijken of niet? @Anja, en inderdaad, dat druk maken hoort erbij! En die placenta hecht zich pas in de 20e week echt aan (dat weet ik omdat mijn bloeddruk dan echt GOED moest zijn en ik daarom zo snel aan de medicatie moest), dus je hebt nog even tijd meis.
Wat een mazzel deb! Soms hebben nadelen ook voordelen he... Ik vond het ook zo leuk dat ik zoveel echo's kreeg op t eind haha.. Wbt wakker maken, dat deed ik ook niet, ondanks dat ze dat wel zeiden op t CB maar dat vind ik niet nodig. Ik vertrouw dr altidj wel op dat kindjes zelf weten of ze honger hebben of niet. Die eerste doorslaap-nacht kan ik me ook nog goed herinneren. Toevallig hadden we het er vandaag over hoe dat nu weer zou zijn... haha. Gelukkig hebben we een babyfoon met camera, kan ik altijd ff snel spieken.
Debby nee dat valt wel mee gelukkig!! Tenminste, je hebt nog wel eens nieuwschierige mensen, maar heb geen gekke dingen meer meegemaakt. Owww ik heb pijn in heel mijn lichaam whaha. Kan amper nog lopen.
Zeker weten, van de nadelen maken we maar voordelen . Ik probeer ook te genieten van de kleine dingen, het trappen (soms lijkt het wel een echte druktemaker), dat met hem alles goed gaat, mijn buik die supermooi is, de aandacht die ik krijg met de buik. Het zijn de kleine dingen die het doen . Ik weet eigenlijk niet of ze het tegen ons gezegd hadden, maar wij zetten in het begin eigenlijk altijd de wekker, maar hebben hem volgens mij nooit wakker hoeven maken, volgens mij was hij altijd al wakker voor zijn nachtvoeding (standaard om 3 uur weet ik nog). En grappig, volgens mij vergeet je die doorslaapnacht nooit meer! Net als andere kleine dingen die je nooit meer vergeet . Wij hebben geen babyfoon met camera, dan blijf ik de hele dag kijken. Dus dat vond Arnoud niet zo'n goed plan. We zetten straks de babyfoon van Ryan op PJ z'n kamer, dus dan is Ryan babyfoon-loos, wel erg spannend vind ik! Als hij iets heeft, horen we hem wel huilen, maar zoals vanavond werd hij ook een beetje huilend wakker en dat hadden we zonder babyfoon niet gehoord. Hij viel snel weer in slaap, dus we hoefden niet heen. Sorry...weer lang verhaal, haha.
Nieuwsgierig mensen zijn ook niet erg, vind ik altijd wel leuk en ben dan ook trots . Ga zo maar even mijn bedje opzoeken....
Hihi goedzo meis, lekker genieten van die kleine dingetjes! Ik mis het echt hoor en ben soms vreselijk jaloers op dikke buiken! Na mij bij de fitness komt een zwanger-fit groep, allemaal zwangere vrouwen die fit willen blijven dus. Denk dan altijd; oooh ik wil ooook! Spannend hoor strakjes Ryan zonder babyfoon! Ik vind de babyfoon met camera wel handig, maar je kan ook goed zonder. Wel is t gewoon handig dat ik kan zien wat ze doet als ik haar hoor. Weet ik altijd of ze honger heeft of weer in slaap gaat vallen o.i.d. Snachts hebben we hem uit staan, maar kan hem ff snel aandrukken om even te spieken als ik wil weten of alles nog goed is. Vaak doe ik dat als ik zelf wakker wordt, om te voorkomen dat ik ga slapen en zij 2 minuten later wakker is. Spiek ik even of ze niet langzaam wakker aan t worden is.... Ik heb ook nooit wakker gemaakt trouwens voor nachtvoedingen hoor. Yasemin kwam de eerste 2-3 weken iedere 2-2,5 uur voor een voeding. En ik moest dan flesje geven en dr na ook nog kolven, pffff. Is nu wel anders, nu ben ik in 5 a 10 minuutjes klaar. Maar was heel blij toen ze er wat langer tijd tussen liet.
Ik denk als je een babyfoon met camera gewend bent, dat het dan inderdaad wel handig is. Ik ben het niet gewend, dat scheelt, dus weet ook niet wat ik mis. Truste meis!