Hallo Allemaal, Mijn man en ik zijn aan het overwegen om naar het geertgen te gaan voor ICSI. Graag hoor ik jullie ervaringen. Groetjes!
Hoi, Ik loop al bij het Geertgen van februari 2010. Lees mijn verhaal bij kopje onze Jasmijn. Het is een kliniek waar je niet als nummer behandeld wordt. Tuurlijk zullen er altijd mensen zijn die negetieve klachten hebben. Als ik iets niet goed vond gaan, over een behandeling, dan melde ik dit en hebben wij hierover gepraat. Dus het deed mij goed dat er naar je geluisterd wordt. Ze kijken niet naar je gewicht, of je lesbies bent of wat dan ook, je bent iemand die graag een kind wilt en daar helpen ze je bij. Ik heb nu op 31 mei een cryo terugplaatsing gehad. Mijn rond vaderdag testen. Tijdens de terugplaatsing voel je je niet als een patient. Je wordt zoals ik het heb beleefd goed geholpen. Ik wens je veel succes daar en sterkte met alles wat op je pad gaat komen.
Ik ben nu met de tweede ronde bezig bij geertgen. Tot nu toe is het een goede ervaring, maar echt ervaren ben ik dus nog niet
Wij zitten ook Geertgen te overwegen. Wij wonen in het oosten dus is voor ons wel een eindje weg, maar ik lees toch even mee. Ik ken iemand uit Hengelo, die er ook is geweest, helaas geen geslaagde poging maar wel goede verhalen. Wij willen eigenlijk pas naar Geertgen als we niks anders dan een donor kunnen doen, dat schijnt daar ook heel menselijk en goed te gaan. Maar ook icsi ervaringen wil ik graag meelezen. Wij lopen nu bij de fert kliniek in Hengelo. Ervaringen zijn wisselend. Maar toch doe ik daar mijn poging nu ook. Het is dichtbij en je hoort overal goede en slechte verhalen over. En niet gelukte behandeling wil niet zeggen dat de kliniek slecht is. Ik ga nu wel erg op alles en mezelf letten en bevalt het weer niet doen we de laatste poging zo nodig in Zwolle of Geertgen.
Ehh.. Ergens in Friesland geloof ik, ik denk dat het qua afstand niet veel van het Geertgen scheelt, misschien is het zelfs wel dichterbij! Ik vond het ook erg Duits klinken, maar het zit dus gewoon in NL! Ik schreef in september inderdaad ook mee in het topic.. Ik zei gisteren nog tegen Marliesje dat er van het vaste groepje nog maar weinig meiden zwanger zijn Wij zijn inmiddels wel overgestapt naar het buitenland. 2 weken geleden de intake gehad en daar bleek dat het zaad van mijn vriend helemaal niet geschikt is voor ICSI, terwijl het Geertgen ons heeft verteld dat het prima was voor ICSI en ons dus ook een poging heeft laten ondergaan (en ons zo een 2e en 3e poging had laten doen). Met het zaad wat mijn vriend nu produceert zal nooit een bevruchting ontstaan. Hij krijgt een TESE, 9 juli hebben we daar een gesprek over in een andere kliniek in Duitsland. Ik vermoed dat de TESE zelf dan eind juli / begin augustus zal zijn en daarna kan ik ook weer gaan spuiten.. Ik denk dat ik met de punctie rond dezelfde datum uit ga komen als vorig jaar! Jullie hebben er sinds september vorig jaar ook al heel wat op zitten Het is zo oneerlijk dat het bij sommige mensen maar niet wil lukken..
Ik heb het even opgezocht, het Nij Barrahus zit in Wolvega. Hengelo - Wolvega = 1 uur + 25 minuten Hengelo - Elsendorp = 1 uur + 35 minuten Inderdaad dichterbij dus! Het is een vrij nieuwe kliniek. Er bestond eerder al een Nij Barrahus maar dat is toen gestopt. Nu zijn ze weer begonnen! Er is bij de MMMclubs ook een Barrahus topic! Ze werken op dezelfde manier als het Geertgen (de bevruchting word ook niet in de eigen kliniek gedaan maar in Dusseldorf). Verder hanteren ze hier een BMI van maximaal 35, bij het Geertgen is er geen maximum. Ik sta op het forum een beetje bekend als de Geertgen-hater geloof ik, maar ik wil, voor zover mogelijk, voorkomen dat mensen hetzelfde moeten ervaren als wij. Het lijkt misschien of ik dit bericht plaats om jou over te halen vooral niet naar het GG te gaan, maar zo is het niet bedoeld. Ik weet dat veel mensen niet van het Nij Barrahus weten, en omdat ze op dezelfde manier werken en het dichterbij is, en vooral omdat er ontzettend kundige en lieve mensen schijnen te werken (ik heb alleen ervaring met de assistentes dus daar kan ik verder geen oordeel over geven) is het misschien ook het overwegen waard
Hallo, hier ook iemand die een aantal keer in Geertgen is geweest voor iui en alle keren helaas mislukt...We kwamen er in Duitsland achter dat het nooit gelukt had hiermee. Maar ik ken 2 stellen die wel met succes zwanger zijn geworden dankzij Geertgen. Ik vond het een fijne kliniek omdat je er niet als nummer behandeld word.
Hallo meiden, Wij gaan binnen twee weken voor een oriënterend gesprek. al wel een aantal keer telefonisch contact met het GG gehad. Ook papieren via de post ontvangen. Tot nu toe geen negatieve dingen te melden. Ik hoop dit ook zo te houden. Ook voor ons is het niet om de hoek. We waren onder behandeling van een ZH hier in de buurt, maar die vertelde doodleuk dat het einde oefening zou zijn wanneer het met de eerste poging niet zou lukken. Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Je hebt recht op drie pogingen. Hoe klein de kans dan misschien ook is, de kans is groter dan wanneer je niets doen. Ik moet wel zeggen dat door de uitspraak van het ZK de spanningen nog meer zijn toegenomen. Ik hoop zo dat deze droom niet omslaat in een nachtmerrie.
Heb je even? - Er werken artsen die geen enkele ervaring hebben met fertiliteit. Mijn punctie is uitgevoerd (en daardoor ontzettend misgelopen) door een uroloog, die nog nooit eerder puncties had uitgevoerd. Zij is inmiddels weer weg (want ze wilde toch maar liever uroloog zijn..), maar nu werkt er een man die eerst militair arts was en dus ook geen ervaring met fertiliteitsbehandelingen heeft. - De punctie ging zonder verdoving omdat ze (ook de begeleidende arts die wel ervaring had) het infuus niet aangelegd konden krijgen. Dat, in combinatie met iemand die totaal geen ervaring had met puncties en dus tig keer opnieuw moest prikken voor ze een follikel te pakken had, heeft het echt tot een hel gemaakt. De NVOG (Nederlandse Vereninging Obstetrie en Gynaecologie) heeft aangegeven dat dit niet toegestaan is en dat een arts eerst zo getraind moet worden dat situaties als mijn punctie niet voor zouden kunnen komen, maar helaas wordt niet gecontroleerd hoe een arts getraind wordt voor hij of zij met het uitvoeren van behandelingen begint. -Na de punctie had ik gruwelijk veel pijn, maar bij het Geertgen werd geroepen dat dat iets was waar elke vrouw doorheen moet na de punctie. We hebben 3 keer gebeld en zijn 1 keer langs geweest, en elke keer werden we weer weggestuurd met 'Neem maar een paracetamolletje'. Uiteindelijk zijn we 's nachts naar de huisartsenpost in onze eigen woonplaats geweest, daar hebben ze ons doorgestuurd naar de gynaecoloog in het plaatselijke ziekenhuis, daar is bloed geprikt en toen bleek er wel degelijk een behoorlijke ontsteking te zitten. Het Geertgen heeft mij daar dus, ondanks dat ik meerdere malen heb aangegeven dat ik echt ontzettend veel pijn had, gewoon mee rond laten lopen, en als de assistente van de huisartsenpost niet zo lief was geweest om ons langs te laten komen, had het nog veel langer geduurd en wie weet wat het dan allemaal aangericht had.. - Ze hebben ons een jaar lang voorgelogen. Wij hebben daar 1 ICSI-poging gedaan, volgens het Geertgen was het zaad daar prima voor. Er was geen enkele bevruchting, maar volgens het Geertgen konden we gewoon een 2e behandeling starten, want dan kon het resultaat heel anders zijn. 3 weken geleden zijn we in Duitsland geweest, de arts twijfelde daar na het zien van de formulieren van de zaadonderzoeken van het Geertgen al ontzettend, maar 1 zaadonderzoek daar bleek al dat het zaad van mijn vriend absoluut NIET geschikt is voor ICSI. Hij moet een TESE ondergaan, want met het zaad wat hij produceert zal nooit, echt nooit, een bevruchting ontstaan. - Eigen initiatief of een arts tegenspreken is verboden in het Geertgen. Ik heb ooit eens een zwangerschapstest gedaan na een pregnyl-injectie, gewoon omdat het me fascineert hoe een injectie effect heeft op je lichaam. Die was hartstikke negatief, terwijl die natuurlijk positief hoort te zijn. Toen ik aan de arts vroeg hoe dat kwam werd hij ontzettend boos en heeft hij in m'n dossier gezet dat dat 'zonde van het geld' is (ja hoor, en een ICSI-poging zonder enige kans van slagen niet..). Door al dit gedoe heb ik ontzettend het idee dat het alleen maar om geld, geld, geld gaat en helemaal niet om de patiënten zoals vaak wordt gezegd. In het Geertgen zijn ze hartstikke aardig tegen je, zolang je maar netjes luistert en doet wat je gezegd wordt, geen moeilijke vragen stelt en je eigen mening niet geeft. In principe is het Geertgen prima voor IUI-behandelingen, maar als het om IVF of ICSI gaat is het, wat mij betreft, echt niet aan te raden. Mocht je graag naar het Geertgen willen, probeer dan om zoveel mogelijk afspraken (en zeker een eventuele punctie!!) bij dokter Wissmann te plannen. Dat is echt de held van het Geertgen, hartstikke lief en ontzettend goed! Ik zou willen dat we hem mee konden nemen naar een andere kliniek! Dokter Bax en dokter v.d. Broek zijn ook echt ontzettend lief, maar bij hen heb ik alleen follikelmetingen gehad en geen behandelingen, dus daar kan ik niets over zeggen. Op mijn blog staan (zowel positieve als negatieve) ervaringen met het Geertgen, mocht je over meer details willen lezen. *Verstopt zich snel achter DarkAngel*
jou ervaring is wel echt t toppunt hoor, zo erg was t bij ons niet. maar iig.. mijn ervaring... wij liepen in t ziekenhuis in nijmegen en hadden daar 2x een icsi gehad.. maar de kwaliteit embryo's was elke keer zo mega slecht dat ze ons aangeraden hadden geen icsi 3 meer te doen, maar over te stappen op IUI-D.. ik dus geertgen gebeld voor een intake, en konden vrij vlot komen. (ik nog gezorgd dat alle info van nijmegen naar geertgen ging) komen we daar voor een intake, (liep bijna 2 uur uit) kwamen we bij een vrouw op kantoor, die denk ik haar dag niet had.. zo zag ze eruit iig. ze vroeg ons dingen die ze had moeten weten, omdat dat in de info stond vanuit nijmegen.. dus totaal geen voorbereiden op de intake.. puntje bij paaltje, vond ze dat wij geen IUI-D mochten doen, omdat wij nog een vergoede icsi poging over hadden, en ze vond dat wij ondanks dat er geen kans van slagen was, die eerst op moesten maken voordat we aan iets nieuws konden beginnen. Wij waren er zeker van dat wij voor een donor wouden gaan en geen icsi 3 meer.. maar wij mochten blijkbaar niet voor onszelf denken...het kwam er dus op neer dat ze ons niet gingen helpen ik ga namelijk niet nog een maand spuiten zetten.. een punctie ondergaan (na de 2e hel punctie was ik er ook nogal bang voor geworden) voor niks. uiteindelijk zijn we naar dusseldorf gegaan, en na 7 x IUI-D overgestapt naar rijnstate in arnhem, en daar de 4e IUI-D zwanger geraakt.. (wij hadden trouwens dokter bax in geertgen)
Shaddixxx, met het zaad van je man heb je wel Iui behandelingen gedaan. En volgens je oude topics is er ook bevruchtingen geweest anders had je ook geen vroege miskramen gehad. Hier hele goede ervaringen met Geertgen. Wij zijn al gezegend met twee zoontjes en willen graag nog een kindje. Als je meer wilt weten mag je me pben. Overigens doe ik IVF. Heb 3 puncties meegemaakt. Punctie 1 had ik 14 eitjes Punctie 2 had ik 17 eitjes Punctie 3 had ik 24 eitjes Bij alle had ik overigens ook nog veel lege follikel, dus ik mag gerust zeggen dat ik hele volle eierstokken had en het is me reuze meegevallen, zou het zo weer doen. Wij hebben nog 10 cryo's en daar gaan we aankomende maand mee verder.
Dat was IUI-D. Dat heb ik nooit openbaar op een forum of op m'n blog gegooid, maar gezien jullie het allemaal zo goed weten en denken dat ik van alles verzin om het Geertgen zwart te maken; Alsjeblieft. Met het zaad van mijn man is dus nooit een bevruchting ontstaan, en dat zal ook nooit gebeuren, in tegenstelling tot wat het Geertgen heeft beweerd.
mag ik weten waarom er met het zaad geen zwangerschap kan ontstaan? ja wij zijn nou 2 jaar bezig voor een kleintje / broertje of zusje voor ons maar het is een hoop rotzooi hier gewoon het ziekenhuis. ik ben van mening het is al een moeilijk traject en ze maken het hier alleen nog maar moeilijker vandaar dat wij naar het geertgen gaan. wij hebben weinig maar ook afwijkend zaad.