Hallo dames, Helaas is het zwanger worden in het eerste jaar proberen bij ons nog niet gelukt en begeven wij ons in het begin van de hele MMM. Tot nu toe is bij mij niets ontdekt (inwendige echo prima, heb geen problemen ervaren met menstruaties en zijn ook regelmatig). Mijn man blijkt helaas beperkte beweeglijkheid van zijn zaad te hebben. We zijn in afwachting van een gesprek met de fertiliteitsarts over hoe nu verder, maar hebben zelf intussen ook al best wat afgegoogled. Ik lees dan positieve ervaringen over het slikken van Ubiquinol voor de man. Iemand hier ervaring mee of dit echt werkt? We gaan het ook aan de arts vragen maar wie weet zijn er hier al positieve verhalen.
Mijn man slikt het sinds maart in combinatie met een goede multivitamine. Daarnaast is hij ook minder alcohol gaan drinken. Zijn score was nooit slecht, maar is bizar verbeterd na deze veranderingen. We werden zes weken na deze veranderingen zwanger. Dat ging mis, maar we blijven deze succes formule voor ons gebruiken. Binnenkort weer IUI dus dan kunnen we zien of de scores nog zo goed zijn. Hebben ze ook bloedonderzoek naar schildklier en SOA etc gedaan?
Mijn man was ook begonnen met multivitamine met ubiquinol erin slikken. Heeft zo'n 3 maanden nodig voordat het dan werkt (duurt ongeveer zo lang voordat een man weer een nieuwe lichting zaad heeft las ik ergens) en na die 3 maanden tijd was het raak!
Wat fijn dat het bij jullie zo geweldig heeft uitgepakt! Dat is een inspirerend verhaal haha! Was de kwaliteit bij jullie daarvoor ook zodanig slecht dat ze behandeling adviseerden?
Dat is ook erg hoopgevend qua effect! Wat verdrietig voor jullie dat het toen mis ging, ik hoop dat het deze poging raak mag zijn! Mijn man krijgt volgende week nog een bloedonderzoek op die dingen o.a., en hij krijgt ook nog een echo maar ze zeiden al wel dat vaak geen oorzaak wordt gevonden. Onze fertiliteitsarts zei trouwens gisteren eind van de middag Impryl aan te raden, dat heeft hij nu gelijk besteld.
We hebben het niet laten onderzoeken, maar ik had gelezen dat het inderdaad een positief effect kan hebben op de kwaliteit en de beweeglijkheid van de zaadcellen dus vandaar!
En heb jij ook aanvullend bloedonderzoek gekregen op die dingen? De reden dat ik dat vraag is omdat er bij mij in eerste instantie ook alles goed was en pas na twee jaar erachter kwam dat mijn schildklier veeel te snel werkte. Het ziekenhuis was dit even vergeten te onderzoeken.. Mocht dit bij jou nog niet gedaan zijn zou ik het zeker adviseren! In ieder geval om uit te sluiten.. Wij hebben onnodig veel tijd verspeelt hierdoor.
Goed dat je het zegt ja. Dat is zeker frustrerend als er iets is van invloed wat dus al veel eerder gezien had kunnen worden. Ik moet toevallig volgende week nog bloedprikken ook op chlamydia antistoffen o.i.d en idd ook schildklier wordt standaard meegenomen. Gaat het nu weer beter met jouw schildklier en had je daar klachten van?
Nou ik had klachten, maar ik wist niet dat dit door een schildklier kon komen. Dat heb ik eigenlijk al mijn hele leven . De waardes zijn sinds maart onder controle met behulp van medicatie.
Gelukkig is het onder controle! Eigenlijk wel heftig dat je zo lang klachten had wat dus blijkbaar gewoon te verhelpen was. Ben wel benieuwd nu wat voor klachten als je dat wil delen?
Altijd moe, weinig energie, doe graag dutjes, veel eetlust en weinig verzadigd, paniek, stress.. De waardes zijn nu onder controle en ik merk niet echt verandering, maar goed dit traject is natuurlijk een grote bron van onzekerheid in ons leven. Dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat als dit alles “achter de rug is”.
JA inderdaad dit traject helpt wat dat betreft niet. Ik ben benieuwd of bij het bloedprikken bij mij nog wat uit zal komen.
Is je man verder wel gezond? Geen medicatie, absoluut niet roken, voldoende sporten en gezonde voeding. Naast supplementen is leefstijl heel belangrijk. Natuurlijk volledig stoppen met alcohol. Dat tast het zaad namelijk aan. En zaad doet er ongeveer 3 maanden over om zich weer te vernieuwen. Een beetje alcohol is dus ook al van invloed en kan schadelijk zijn. Als je partner echt voor jullie kinderwens gaat en de oorzaak bij hem lijkt te liggen mag je dit van hem verwachten. Zeker aangezien jij alle behandelingen zal moeten ondergaan.
Hoi hoi, Ik was een beetje aan het meelezen en heb even moeten zoeken wat Ubiquinol is. Ik kom er niet helemaal uit, is dit hetzelfde als co-enzym Q10?
Voor zover we weten is hij helemaal gezond. Ik ben meestal degene die kookt en let erg op gezonde voeding. Hij heeft een gezond gewicht, nog nooit gerookt of drugs gebruikt, alcohol 1 of 2 glaasjes in het weekend maar hij kwam inderdaad laatst er zelf al mee dat hij daar maar helemaal mee stopt. Verder is hij ook heel actief en geen ziektes. Het enige wat er mogelijk mee te maken heeft is dat hij op zijn 13e is geopereerd aan een niet ingedaalde bal. Deze is ook beduidend kleiner. In het ziekenhuis gaven ze aan dat het niet zeker is, maar zelf denken wij dat het hier wel aan gelinkt is. Ik ben benieuwd of ze op zijn echo nog iets gaan zien!
Dat van die bal zou absoluut een rol kunnen spelen! Het kan zijn dat littekenweefsel voor problemen zorgt. Of dat die bal toch al minder van kwaliteit is. In mijn omgeving was dit uiteindelijk ook het probleem. Daar is met ixci een kindje gekregen. Ze kunnen de goede zaadcellen dan selecteren en rechtstreeks injecteren. Er zijn dus zeker opties. Goed dat hij volledig gaat stoppen met alcohol. Ook 2 glazen in het weekend kan van invloed zijn (en werkt dus langer door ivm de tijd dat het kost om zaad aan te maken).
Fijn om een succesverhaal uit jouw omgeving te horen! Zouden ze dat littekenweefsel ook op de echo kunnen zien die hij gaat krijgen?