Hoi dames, Ok, dit zal misschien een van de meest zinloze vragen zijn, maar toch... Ik heb gister om 17:10 pregnyl (of eigenlijk ovitrelle) geinjecteerd en morgen om 9:40 (na 40 uur en 30 minuten om precies te zijn) heb ik de IUI gepland staan. Nu maak me al sowieso zorgen of het niet te laat is, maar ik hoop dat de artsen weten wat ze doen. Maar ik doe donderdagavond Body balance die wel eens best pittig kan zijn. Dus ik vraag me af... Kan het zo zijn dat mijn eitjes (heb 2, misschien 3 klaar liggen) eerder kunnen springen door de lichamelijke inspanning? Of door buikspieroefeningen? Of door de verhoogde lichaamstemperatuur, zeker in deze warmte? Misschien maak ik me zorgen om niks, maar het is onze laatste IUI poging voor de IVF en ik wil die ene kans absoluut niet verpesten... En we krijgen de IUI al best laat na de spuit voor mijn gevoel, dus als mijn eitjes iets eerder springen, zijn we zeker te laat... Ik hoop dat jullie iets slims hierover kunnen zeggen, want ik kan niet meer zo helder denken met al deze mmm gebeuren... Dank jullie wel allemaal!
Lastig zeg! Ik heb geen idee wat de feiten daarover zijn, maar als je er bang voor bent, kun je dan niet gewoon een keertje overslaan? Als ik er nu al geen lekker gevoel zou hebben, zou ik me straks steeds afvragen 'Wat als..', en mezelf daar helemaal gek mee maken. Ik zou er dus voor kiezen om het niet te doen!
Dank je Shaddixxx, daar neig ik zelf dus ook naar... Het enige lastige is dat de mmm zo je leven gaat beheersen... Bij alles, maar dan werkelijk alles, ga je je afvragen of het geen kwaad kan... En ik moet zeggen, bij de allereerste IUI, waarvan ik zwanger raakte, heb ik gewoon gesport en best intensief ook. En de afgelopen keren heb ik telkens rustig aan gedaan en het is steeds mislukt. Dus je gaat bijna denken, misschien moet ik juist gewoon alles blijven doen. Maar de zwangerschap na de eerste IUI eindigde ook in MA, dus daar heb ik ook geen goed gevoel over...
Ik blijf altijd gewoon sporten tot de punctie (in mijn geval). Dus ook na de pregnyl. Als ik twijfel of het goed is, doe ik het wat rustiger aan. Ik ontspan juist van het sporten, het leidt mijn gedachten even af. Daardoor kan ik de MMM beter aan. Bovendien zorgt sporten voor een goede doorbloeding, dus ook van je baarmoder. Maar mijn motto is met de jaren wel geworden: doe waar jij je goed bij voelt! Succes!
Dank je wel voor je antwoord! En het is je dus nog nooit voorgekomen dat bij de pinctie bleek dat een van de eitjes al was gesrongen? Overigens na hoeveel uren na de pregnyl krijg je de punctie? Ik ben ook gek op sporten, maar ben zo bang dat het nadelig kan werken. Ik zie voor me echt de eitjes als rijpe appels aan de takken (eistokken) hangen en ik ben bang dat ze gaan springen als ik te veel zal lopen "schudden". Een gekke gedachte, weet ik . Ik voel vandaag trouwens af en toe steken aan de linke kant, juist waar mijn follikels zaten... Enig idee wat het kan zijn? Ik hoop dat dit niet betekent dat ze nu al springen!
Ik krijg mijn punctie 35 uur na pregnyl.. Dus als je het zo bekijkt denk ik niet dat 40 uur veel te laat is! Wat gekke gedachtes betreft; Toen wij een zaadonderzoek lieten doen en ik het potje in mijn BH had zitten, bleek dat we bij het verkeerde ziekenhuis stonden om in te leveren. We moesten toen binnen een kwartier in het andere ziekenhuis zijn, en het was 12 minuten rijden. Toen zijn we ook naar de auto gaan rennen, ik was vreselijk bang dat die zaadjes allemaal 'bewusteloos' zouden zijn door het geschud van het rennen Je bent niet de enige die over zulke dingen nadenkt dus
Bedankt voor de informatie over de punctie! Tja, als ik na de IUI op de bank ga liggen, wil ik niet dat mijn kat op mijn buik komt liggen (wat ze normaal gesproken heel graag doet). Ik ben bang dat haar lichaamswarmte slwcht kan zijn voor de zaadjes in mijn baarmoeder... Hoe gek word je van dit allemaal...
Je kat is lichaamswarmte, dus dat kan geen kwaad lijkt me. Ik denk maar zo, die houd je buikje juist op de juiste temperatuur.
Nou de katten hebben veel hogere lichaamstemperatuur dan mensen hoor... Tussen 38 en 39 graden geloof ik; voor een mens zou het dus koorts betekenen en we weten allemaal dat het slecht voor zaadjes is...
Echt? Ik dacht ook 37. Maar ze zijn dan toch 39 van binnen, niet van buiten. En jouw buikje is er ook nog als bescherming, maar als het niet goed voelt, inderdaad gewoon opzij met de poes.
Ik schreef het net toevallig ook in een ander topic, maar toen wij het vreselijk lage aantal zaadcellen van mijn vriend te horen kregen zijn we ook echt achterlijke dingen gaan doen. Gegoogled op 'Zaadproductie verbeteren', toen lazen we dus dat pure chocola goed zou zijn, knoflook, geen mobiel in je broekzak bewaren, te strak ondergoed vermijden.. Hij heeft savonds in z'n eentje een grote reep chocola opgegeten, we hebben dagen achter elkaar met knoflook gekookt, en hij heeft ook dagen zonder boxer rondgelopen savonds Geen laptop meer op schoot genomen e.d.. Het is inderdaad helemaal waar; van de MMM ga je rare dingen denken, zeggen en doen
Ik kan jullie redenaties helemaal volgen... ik wordt soms zelfs een beetje simpel van mezelf . Maar goed wat betreft sporten schijnt het allemaal gewoon prima te kunnen, gewoon doorgaan zoals je anders doet. Tenzij je aan topsport doet misschien, maar dat is meestal niet aan de orde . Ik sport altijd wel door, maar denk ook vaak dat het vast niet gunstig is al 'geshake' als ik aan het hardlopen ben... Maar net wat je zegt: je wilt niet dat de MMM/ zwanger worden je leven gaat beheersen. Ik ga volgende maand aan IUI beginnen en ik ben al lang blij te horen dat jullie wel sporten blijven, want ik ben wel een beetje bang dat dat door de hormonen misschien wat pijnlijk wordt in je buik...? Al met al denk ik dat het zaak is dat je naar je lichaam luistert. Je hoeft niet tot het naadje te gaan als dat niet goed voelt . Ik probeer me dan gewoon wel eens een beetje in te houden en zo ontspannen mogelijk te hardlopen als ik denk dat dat nodig is (ook al is dat misschien dus helemaal niet nodig).
Als eitjes zouden springen door buigspier oefeningen, zouden de artsen geen Pregnyl voor hoeven te schrijven lijkt me. Dan zijn buikspier oefeningen veel goedkoper, Probeer je niet te druk te maken, de artsen weten wel hoe ze moeten plannen. En met IUI kan je ook gewoon zwanger raken na t springen van je ei. Heel veel succes, en ik hoop dat deze poging slaagt.
Ik weet trouwens ook niet waarom ze pregnyl voorschrijven, want ik heb ook van mezelf een eisprong... Misschien omdat er nu meer eitjes zijn? Ach ja, ik zal wel gek zijn, maar blijf vanavond toch thuis... Ben ook moe en moet nog thuis dingen doen. Het wereld zal niet vergaan als ik een les mis...
Prima toch Kishka, lekker thuis... maar pregnyl krijg je omdat ze je eisprong dan heel precies kunnen plannen, van je eigen eisprong kunnen ze wat minder van op aan. Ik zal voor je duimen dat deze laatste IUI een mooi plakbeebje oplevert!
Dank je Pien! De allereerste IUI heeft toch gewerkt, waarom kan het niet nog een keer... Maar deze keer voor volle 40 weken en een gezond baby aan het einde... We blijven hopen!!!
Ik was bij mijn eerste IUI ook erg bang dat de pregnyl of behandeling te laat zou zijn. Ik heb ook een normale eisprong van mezelf maar met de pregnyl kunnen ze de eisprong timen zodat de IUI behandeling op het juiste moment plaatsvindt. Maar m'n angst was ongegrond want het was meteen de eerste keer raak!
Pfff op zich goed denk ik..? Ik had donderdag en vrijdag best veel pijn/steken aan mijn linke kant, waar de follikels zaten. Vrijdagochtend leek het het heftigst te zijn. Maar de arts kon mij niet vertellen of ik dan daadwerkelijk de eisprong had, of het was een soort van napijn nadat mijn eitjes waren al gesprongen. Ik heb dus geen idee hoe de timing was... Er waren opnieuw 1.8 miljoen zaadcellen, dus op zich redelijk... En nu wachten wachten wachten... Bij mij valt de eerste week meestal mee, omdat ik weet dat je toch nog niks kunt voelen. Maar de tweede week, zeker de laatste dagen, wanneer je in theorie al positief zou kunnen testen... Killing!! Ik durf niet echt nog hoop te hebben deze keer, na inmiddels 3 mislukte behandelingen... Hoewel, het is de eerste keer met hormonen en twee eitjes, dus wie weet heeft dat geholpen?! Maar durf niet te hopen... En nu wachten...