harde buiken bij inspanning.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by oxbow, May 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik ben nu bijna 35 weken zwanger van de vierde.

Harde buiken horen erbij en dat weet ik ook nog wel van mijn eerdere zwangerschappen, al moet ik zeggen dat het bij de derde zwangerschap erg meeviel.
    Maar ik heb nu iedere keer bij het bukken of het optillen van de jongste en ook bij het fietsen tegen bruggen last van een gespannen/harde buiken.

Ik weet dus niet meer of het normaal is dat je dat bij iedere inspanning hebt.
    Dit is eigenlijk zo sinds de laatste dagen.
    Morgen heb ik weer fysio en doe ik oefeningen en ik heb geen idee hoe dat gaat.
    aLs ik het daar ook bij heb is het dan beter om andere oefeningen te doen of te stoppen daarmee?
    Opzich kan een harde buik natuurlijk geen kwaad en ze zijn ook niet pijnlijk, meer gewoon een vervelend gevoel.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Aan het eind van de zwangerschap reageert de baarmoeder sneller met harde buiken. Dat is niet erg, inderdaad vervelend.
    Is het alleen na inspanning is het niet erg, zolang je daarna maar even rust neemt.
    Krijg je het ook bij de oefeningen neem dan daarna even rust zodat de harde buiken afzakken.

Groetjes Ineke

Share This Page