PCO, en cyclus na de bevalling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elfje, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hallo!
    ik ben 4 maanden geleden bevallen van een gezonde dochter, na behandeling met clomid en pregnyl..

ik had voor mijn zwangerschap een cyclus tussen de 7 en 12 weken door PCO.
    ik ben tot nu toe nog niet ongesteld geweest, maar ik geef ook nog volledige borstvoeding...

ik ben benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn nu na mijn bevalling. zijn er mensen waarbij de cyclus is veranderd na de bevalling? of is die bij de meeste PCO-dames gelijk gebleven?

liefs elfje

2. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey Elfje!

Alles goed? ;) Hopelijk krijg je gauw antwoord op je vraag. Ben er zelf namelijk ook wel erg benieuwd naar!

3. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

heyyy meiden,
    alles goed bij jullie?

elfje, ik heb na de bevalling van kylian dezelfde cyclus als voorheen teruggekregen.
    oftewel...geen cyclus...

4. Niet meer actief

Ik had ook pco, ik had om het half jaar mijn regels heb aantal kijkoperaties gehad, onderzoeken, men raadde ons aan om voor ivf te kiezen. Sinds ik bevallen ben (2004) heb ik ineens een normale cyclus! Eentje van 32 dagen, waar ik best tevreden mee was. Nu opeens ben ik na 3 maand proberen al zwanger (duimen dat het goed gaat, ben best bang!)

Sommige vrouwen zijn na 1 bevalling van pco af... maar het verschilt dus.

5. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    heeee sam en marjo!
    alles goed met jullie dames?

jij schiet al op marjo! heb ff in je berichtjes gespiekt, een jongetje! wauw wat leuk! voel je je goed?

en sam: jij mag eindelijk weer verder?! vervelend dat je zo lang noodgedwongen pauze hebt moeten houden!

maar even back on topic ;)
    nouky; jij was als het ware dus gereset... en bij jou was er niets veranderd sam...
    mmmm ik hoop zo dat ik enigszinds een cyclus krijg... niet dat ik nu alweer zwanger wil worden, maar in de toekomst willen we zeker nog graag een tweede!

ik heb er nu voor gekozen om geen pil te slikken, en we gebruiken dus voorlopig condooms... het is maar even niet anders...

@nouky: wanneer was jij voor het eerst weer ongesteld na je bevalling? (bij de weg nog super gefeliciteerd met je zwangerschap!)

liefs elfje

6. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben inmiddels 2 x bevallen en heb ook PCO, van mijn eerste kindje ben ik met clomid zwanger geworden, van de tweede spontaan, maar er zat wel 2,5 jaar tussen zonder anticonceptie te gebruiken, in die 2,5 jaar werd mijn cylcus wel steeds regelmatiger. 3 maanden geleden ben ik met de pil gestopt en mijn eerste cyclus duurde 60 dagen maar ik had wel(!) een eisprong, het is er in die 5 jaar dus wel wat beter op geworden, maar het is niet helemaal weg gegaan.

7. Niet meer actief

Oei wanneer ik voor het eerst weer ongesteld werd weet ik niet meer... Het is al 3 jaar geleden ;) Maar de laatste 2 jaar was ik erg regelmatig, het scheelde niet meer dan 2 dagen meestal. Ik had wel nog vaak last van pijnlijke eisprong, en bij een echo bleek dat ik wel nog losse eitjes had hangen aan mn eierstok maar niet genoeg om van pco te spreken. Verder is mijn ene eierstok erg beschadigd door al die operaties vroeger (tussen mijn 14 jaar en 20 jaar)

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Heeeey!

Ik zit ook nog steeds te wachten op een eerste ongi...nog nergens te bekennen.

Ik hoop ook zo dat het weer hersteld is,hoop bij jou ook!
    Maar ga om die reden ook niet meer aan de pil, maareh leuk he,aanklooien met die rubbers ;)

Hoe gaat het verder?

Sam,hoe gaat het met jou?
    Heb je nog hoop?
    Ik hoop echt dat je snel zwanger mag zijn!
    Wat is nu het plan?

9. sam mv kylian

heyy pientje, wat leuk om wat van je te horen weer :D:D:D

en ik heb weer hoop.
    we hebebn nu eindleijk een behandelplan,
    nog 2 keer clomid, in de tweede ronde clomid hsg :( :( als ik dan nog niet zwanger ben, worden we doorgestuurd naar rotterdam voor IUI

maar we zijn eindleijk were van start na 3 maanden en moet zeggen dat ik weer moed heb!

hoe is het met jou en je manneke?alweer 7 maanden , tjeee zeg! wat gaat dat toch hard!

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Whahaha elfje.
    Kom ik nu pas jou topic tegen... :oops:
    Nou van mij weet je het al. ;)

11. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    heeeeee runner!
    ja goed he!
    zo zie je maar, we hebben toch allemaal dezelfde gedachten!

@pientje: alles goed? leuk je hier weer te zien! zoooo jammer dat we elkaar nog zo weinig spreken! gaat het goed met je manneke jason?

@sam: hopelijk is die HSG niet nodig! en heb je maar 1 ronde nodig! je bent nu eindelijk wel eens aan de beurt hoor meis!

ik ben wel benieuwd hoe het met marjo, kirby, radna, senna etc. is!

12. sam mv kylian

ben ik ook benieuwd naar!

13. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Sam,nog steeds clomid? Dacht dat je inmiddels zou gaan spuiten? Heb je wel vrede daarmee? Heb je wel het idee dat clomid nog wat gaat doen?

Elfje Met Jason gaat het nu eindelijk goed, hij is nu 6 maanden, tis zo leuk, echt genieten.
    Hij heeft wel veel gehuild,bleek dat hij het kiss-syndroom had,maar dat is nu helemaal weg.
    Alleen volgens mij wordt hij ziek, spugen en diaree :(

Je hebt echt een mooi meisje zeg! Zag van de week een foto in je album,echt een plaatje. En ik zeg niet zo snel dat een baby mooi alleen die van mij ;) maar ze heeft iets, dat koppie...om te smelten!

Ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat!

14. sam mv kylian

hoi pientje,
    ik wilde idd gaan spuiten, alleen de gyn niet.
    plus dat ik er 3 maanden mee moest stoppen omdat ik niet zwanger mocht worden ivm operatie.
    dus ik loop een beetje cahter.
    we hebben nu dit behandelplan,
    deze ronde clomid, dan nog ene ronde clomid en hsg. als ik die ronde niet zwanger ben, dus begin volgend jaar denk ik, worden we doorgestuurd naar rotterdam voor IUI. alleen spuiten en dan de rest nog zelf doen zoals ik wilde doet ie niet omdat mijn leeftijd tegen gaat zitten. (30 en te oud dus :rolleyes: ) hoop dat ze in rotterdam dara anders tegenaankijken, wie weet...

maar voor nu heb ik hier even vrede mee, geloof niet dat de clomid het gaat worden, maar de IUI in het vooruitzicht, heb ik moed en hoop gekregen.

15. sam mv kylian

oww, vergeet ik helemaal, beterschap met je mannetje!

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Mooie banner Sam!
    Hoe gaat het nu?
    Op welke dag zit je nu?

17. sam mv kylian

dank je wle pientje :D

ik zit nu op dag 15,
    maar weinig hoop weer, vrijdag bij de gyn geweest en er zaten weer tig eitjes maar geen 1 die het voortouw neemt.
    allemaal 8mm ongeveer. 1tje van 10mm, maar kleine kans dat die doorgaat groeien.

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Dus het is nu weer afwachten of krijg je nog meer fm's?
    Was je voor deze kuur uit jezelf ongi geworden of was het opgewekt?

19. sam mv kylian

nee, tis nu ff afwachten,
    mijn gyn is met vakantie en ik wilde niet naar 1 van de anderen.
    vind het wel genoeg ff zo aan mijn lijf, ik wist toch al dat het deze 2 rondes niet zou worden, dat voel ik al heel lang, dus had er weinig zin in om weer voor een ander uit de kleren t oeten, dat doe ik al 5 jaar lang genoeg ;)
    mijn ongi is opgewekt voor deze ronde, dus je zou denken dat het idd zou werken dan, was de vorige keren ook zo, maar helaas...

maar hoe is het met jou kanjers? is jason weer beter?

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Yeah ik ben eindelijk ongesteld geworden :D
    Hoop dat het nu regelmatig wordt, alhoewel...dacht wel weer, getsie ongesteld zijn is VIES!

Sam nu zit je op dag 28? Hoe staat het ervoor?
    Ja je zou denken dat de clomid zou werken na een opgewekte ongi,maarja er is nog hoop toch?
    Temp je nog?

Deel Deze Pagina