Welke maatschappij vergoed de meeste behandelingen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by lieselot, Nov 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lieselot

lieselot Bekend lid

May 29, 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk binnekort beginnen met iui of ivf, maar mijn zorgeverzekeraag vergoed maar 3 pogingen, dus als we 3 keer iui hebben gehad vergoeden ze poging 4 al niet meer en dus ook de misschien daarop volgende ivf behandelingen niet!
    Weet iemand een zorgeverzekeraar die meer behandelingen vergoed en of je zo kort voor deze behandelingen mag overstappen op een andere zorgeverzekeraar?

Groetjes Lieselot

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Zo kort voor de start overstappen heeft denk ik weinig zin.
    Als je bij de FBTO de gezinsplanningmodule afsluit, moet je eerst zo'n anderhalf jaar premie betalen voordat ze iets extra vergoeden.
    FBTO vergoedt IUI helemaal (zonder beperking volgens mij, heb het niet in de nieuwste polisvoorwaarden kunnen vinden).
    IVF 1,2,3 zitten vanaf 1 januari et als bij de andere verzekeraars weer in het basispakket.

3. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Groeneland vergoed de vruchtbaarheidsbehandelingen 100% bij een 3 sterren pakket..

4. trolljenta

trolljenta Actief lid

Sep 3, 2006
    185
    0
    0
    Mensiz vergoed 6 IUI behandelingen, maar je moet wel een formulier invullen, en laten tekenen door de gyn, anders krijg je het niet vergoed, heb ik zelf moeten ontdekken :p
    Ik ben niet helemaal zeker met de IVF, in 2006 was IVF 1,2 en 3 vergoed als je de ekstra pakket 2 of 3 had, bij de basis werd de eerste behandeling niet vergoed.
    Wat het in 2007 gebeurt weet ik niet helemaal zeker zelf...

Maar ik neem aan dat als je zo kort van tevoren van zorgverzekeraar gaat ruilen, dat niemand het vergoed...denk ik...

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Ik dacht dat IUI altijd 4/6 pogingen wordt vergoed en IVF-ICSI 3 behandelingen bij de aanvullende polis....

6. angeliq

angeliq Actief lid

Dec 16, 2005
    110
    0
    0
    wij willen overgaan op onvz die vergoed 3 ivf pogingen en bij vrije keuze topfit onbeperkt is me verteld maar dat lijkt mij sterk moet t nog allemaal na gaan t is wat die zorgverzekeraars

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

IVF tot een max van 3
    De eerste behandeling zit weer in het basispakket vanaf 1 jan. 2007

8. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Dat heb ik ook gelezen van ONVZ. Maar als ze weten dat je met IVF gaat beginnen op het moment van aanmelden, zouden ze je voor een aanvullende verz. mogen weigeren. Ik blijf maar fijn zitten waar ik zit...

9. angeliq

angeliq Actief lid

Dec 16, 2005
    110
    0
    0
    ja das wel een risico ja daarom ga ik eerst informeren of ik wel in aanmerking kom we zijn nog niet begonnen met ivf icsi hebben ook geen afspraken lopen ofzo weten nu 2 maanden dat t ivf icsi moet worden maar wanneer we gaan beginnen weten we nog niet manlief heeft t nog moeilijk met t idee dat t op de normale manier niet gaat en we ons moeten focussen op een laatste oplossing zou ik maar zeggen om een kindje van ons tweetjes te krijgen

10. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Valt ook zeker niet mee! Mijn man heeft het er ook moeilijk mee, maar is net als ik blij dat er nu eindelijk ECHTE kansen gaan komen! Ik wens ook jullie veel suc6 meis!

Share This Page