Haai meiden, Wie heeft er ervaring met Myo-Inositol of D-chiro Inositol???? Helaas is ook bij mij PCO vastgesteld, ondanks dat we een zoon hebben van 2,5 die op natuurlijke wijze verwekt is, is de kans dat we nogmaals spontaan zwanger raken volgens de gyn nihil. Zij wil mij de MMM in hebben en aan de Clomid zetten. Terwijl ik liever wil proberen de PCO terug te dringen en niet alleen de bijwerkingen wil bestrijden. Helaas krijg ik mijn huisarts en gyn niet zover om een insulinewaarde test te doen terwijl ik (ondanks dat ik geen overgewicht heb) altijd het gevoel heb gehad dat er iets met mijn insuline/suiker niet klopt. Bloedsuikertest is veel simpeler maar toont geen insulinewaarde en is dus niet relevant. Maar goed, geen arts bij mij die dit serieus neemt, je zou toch verwachten dat juist artsen de oorzaak zouden moeten willen achterhalen. Op diverse sites lees ik over Myo-Inositol en D-chiro Inositol, deze supplementen zouden er voor zorgen dat de insulinewaarden op een normaal peil komen en de ovulatie daardoor weer optreed. Gezond omgaan met PCOS EYE OPENER: myo-inositol Wie o wie????????
Ben uiteraard ook benieuwd of andere methodes zoals bijvoorbeeld Accupunctuur of Homeopathie PCO dames hebben geholpen!!
Extra vitamine D & B. Probeer dat eens + een dieet waar veel mensen met pco baat bij hebben... en tja anders clomid, dat is niet zo heel ingrijpend hoor 5 pilletjes nemen van cd 3 tot 8. Succes hoop dat het snel raak is, bij mij hielp het niet ik ben uiteindelijk zwanger geworden door puregon, heb ook pco.
ook ik ga even meelezen, sta versteld van je verhaal, ik had het nl zelf geschreven kunnen hebben ( over eerst kindje op natuurlijke wijze hebben gekregen, kindje 2 jaar, wil weer kindje.... geen cyclus meer! en in ziekenhuis ook PCO) maar ik ben wel gewoon begonnen met primolut en clomid.... wat ik me alleen wel afvraag, misschien weet jij dat wel, heb je die PCO nou altijd gehad of kan dat ineens zijn gekomen?? want ik had toen ik de vorige keer ( voor mijn zwangerschap) stopte met de pil wel gewone cyclussen... ik hou het in de gaten hier, en hoop dat jij mij hier misschien antwoord op kan geven... heb het bij de gyn. gevraagd, maar die gaf niet echt een zinnig antwoord hierop, liefs riniti
Helaas hebben extra vitamine D en B niet geholpen, heb ik een hele tijd geslikt maar geen vooruitgang. Vanaf mn 13de onder behandeling van een dermatoloog geweest ivm acne, toen ik 15 was ging ik aan de Diane 35 dat ik ruim 10 jaar geslikt heb. Helaas werd de acne niet veel minder daardoor en heb ik door de jaren heen behoorlijk wat paardenmiddelen zoals Roacutane geslikt en alle bedenkbare behandelingen gehad, van lichttherapie en acupunctuur tot idioot dure prive klinieken met smeerseltjes en dieetjes. Mijn menstruatie was voor de Diane35 ook onregelmatig dus ik ga ervanuit dat ik altijd PCO heb gehad. In mei 2006 gestopt met pil om zwanger te raken, werd wel ongi maar cyclus wisselde tussen de 17 en 47 dagen. In oktober 2007, na ruim anderhalf jaar klussen (en reken maar met heel veel teleustellende momenten samen met vriend predictor op de plee) besloten om in het nieuwe jaar naar de huisarts te gaan, maar toen bleken we in november opeens zwanger!! Onze heerlijke zoon is inmiddels 2,5 jaar. Jaren geleden heb ik al eens bij de huisarts opgegooid of ik niet PCO zou hebben, maar nee, ik voldeed helemaal niet aan de kenmerken! Nu, na 17 jaar dokteren blijk ik dus opeens wel PCO te hebben! En de gynacoloog wil me aan de clomid of de pil! Nadat ik gestopt ben met de Diane35 merkte ik opeens hoeveel invloed dat stomme pilletje op me heeft gehad. Ik was een heel ander mens. Voel me nu veel sterker, minder prikkelbaar, minder onzeker en de migraine is zo goed als over (niet meer 3 dagen per maand op bed van de hoofdpijn) Dus de Diane is voor mij verledentijd. Vanochtend bij de huisarts geweest, heb net 1 maand minocycline kuur achter de rug en begin nu voor de tweede week aan een kuur flucloxacilline omdat ik weer onder de pukkels en grote onderhuidse ontstekingen zit. Eindelijk heb ik t na veel aandringen bij de huisarts voor elkaar dat ik een verwijzing heb voor de internist, ik wil dat ze mijn INSULINEWAARDEN meten! Inmiddels heb ik via PCO solutions D-chiro Inositol besteld, maar wil nu nog even wachten met gebruik daarvan tot de afspraak met de internist. Heb zo het idee dat artsen niet aan nieuwe theorien willen. Internet staat vol over het verband tussen PCO en insuline, waarom willen ze dat dan niet uitzoeken??? Het heeft ze maar 17 jaar gekost om bij mij PCO vast te stellen, zolang ga ik niet meer wachten, straks krijg ik diabetes type 2 en is het opeens OEPS. Het is nu tijd voor actie!
Ik heb een tijdje insonitol gebruikt maar het duurt best lang voordat het aanslaat. Ben er na 5 weken weer mee gestopt. Kon het niet bij houden iedere dag die tabletten in te nemen. Vergat het steeds. Wat je ook kan proberen is het dieet van Dr Frank. Hielp bij mij wel erg goed en werd weer ongesteld. Helaas heeft het niet geholpen om zonder hulp ziekenhuis zwanger te mogen worden. Dr Frank heeft onderzoek gedaan naar pcos in combi met zijn dieet. Meer info kun je op zijn site/forum vinden.
Pcos solutions is wel erg duur! Je kan ook de gewone insonitol gebruiken. Heb je voor 15 euro 3 potten.
@Tinkerbel: Heb je wel het idee gehad dat de Inositol een beetje werkte?? cyclus? en andere pco symtomen zoals acne of overbeharing?
Hey, ik heb ook PCOS en al vele dingen gedaan. Meisje gekregen met clomid. Miskraam gehad na clomid, en toen HSG en LEO en kijkoperatie laten doen. Geen effect.... Daarna schreef gyn me metformine voor...en ik voel me meteen beter! Ik heb geen trek meer in lekkere zoete dingen...ik eet minder...ik val enorm af! (in omtrek nu, kilo's nog niet...) En ik heb een eisprong met een heel lage dosis clomid! Nog nooit zo een reactie gehad...3 eitjes die groeiden. Mag nu verder proberen, en ik vind de metformine goed werken. Metformnie is voor suikerziekte......en verlaagt je glucose niveua.... Die andere ken ik niet.....dus daar geen ervaringen mee.
Haai Antares, bedankt voor je reactie. Lijkt me heerlijk om ook eens goed in mn vel te zitten en die min of meer toch stiekem wel suikerverslaving gedag te zeggen. Hoe zit het verder met Metformine? Kan/moet je dat altijd blijven gebruiken of is het tijdelijk om de cyclus goed te krijgen? En is er geen gevaar voor de baby als je zwanger raakt? Heel veel succes!!
@Impie, Inositol heet het. Maar volgens mij zit er wel degelijk verschil tussen Myo-inositol en D-chiro Inositol. Staat vanalles over op het web. Wat ik begrijp is dat je Myo-inositol zelf omzet in D-chiro Inositol dus dat je beter meteen het laatste kunt slikken, hoeft je lichaam minder te doen en gaat er ook minder verloren. Gewone Inositol kun je ook via internet gewoon bestellen, maar de omschrijving van de werking is anders dan bij D-chiro inositol. Bwaaaa weet t ook allemaal niet precies, hoop dat iemand hier meer ervaring ermee heeft. In Amerika schijnen ze hier veel verder mee te zijn, er zijn op internet dan ook diverse onderzoeken uit de VS te vinden over deze middellen.
Ook ik heb PCOS en ben in het op het PCOS spreekuur in het Martiniziekenhuis in Groningen geweest. Dit is een samenwerking met gyneacoloog, internist en dietist. Hier is dus alles gecheckt. Bij mij is mijn cholesterol te hoog (maar dit is ook familiar bepaald) Mijn suiker was (tot de zwangerschap) goed. Ik vind het erg fijn dat dit een multidisciplinair spreekuur is omdat gelijk "alles" wordt bekeken. Maar goed jij hebt er nu niet veel aan maar ik hoop dat je toch een oplossing vind en dat ze je gaan helpen!