test negatief en dan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door visje83, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    ik ben zo bang dat ik morgen (14 dagen na mijn iui) negatief test,en ook nog niet ongesteld ben...
    wat moet ik dan doen? kan je dan een bloed test aanvragen?
    wil ook dan weer niet nog langer wachten... :( wachten duurt al zo lang :(

iemand hier ervaring mee?

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi,

Als je test negatief is en er is nog geen bloeding, kan het zijn dat je menstruatie later op gang komt.

Een bloedtest doen ze normaal alleen als je daadwerkelijk positief hebt getest en dan moet je er ook echt zelf om vragen.

Succes meis. Ik duim dat je een positieve test zal hebben.

Groetjes
    Elvira

3. als je negatief test denk ik wel dat je menstruatie op gang zal komen.
    mocht deze echt uitblijven en je wilt weer door met de volgende poging kan het opgewekt worden. voordat ze het opwekking doen ze een bloedtest bij je.

4. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    In ons ziekenhuis doen ze juist een test als je negatief getest hebt (misschien is dat trouwens om te voorkomen dat je niet te vroeg met de progestan stopt, maar dat weet ik niet zeker).

Wat ik ook begrepen heb (maar waar ik zelf ook moeite mee heb om te geloven, vandaar dat ik deze ronde opgegeven heb): pas als je 3 weken na de iui nog negatief test en nog niet ongesteld bent, ben je echt niet zwanger. Ik ken je verhaal niet goed, maar als je zelf normaal een gezonde cyclus hebt, gaan ze niet zo snel over tot opwekken van de volgende helaas, ook als blijkt dat je echt niet zwanger bent.

Zo'n bloedtest in het ziekenhuis is overigens ook niet prettig. Dan moet je eerst al naar het ziekenhuis toe, vaak lang wachten, dan prikken ze je en word je weggestuurd, zit je uren (soms meer dan een dag) in de zenuwen en krijg je vervolgens een kouwe kikker aan de lijn die het feit voorleest. Dan maar liever nog even in denial en over 3 dagen zelf nog even over een testje plassen...

Sterkte

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier (gelukkig) altijd een bloedtest als je nog niet ongi was.
    Anders inderdaad wachten op je menstruatie.
    Het is heel rot, kan wel even duren maar is dan niet anders.
    Heel veel succes!
    *ik had juist wel liever altijd een bloedtest, weet je namelijk zeker waar je aan toe bent*

6. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ja, dat is ook wel weer waar... Hm, mocht ik nu vrijdag nog niet ongesteld zijn, dan ga ik ook voor de bloedtest.

Visje, heb je misschien al nagevraagd in je ziekenhuis of je een bloedtest mag laten doen? Dan ben je in ieder geval vast van die onzekerheid af. Scheelt er weer eentje...

7. Elfje Arwin

Elfje Arwin Actief lid

9 jan 2007
    237
    0
    0
    achterhoek
    Hoi Visje,

Heb je al getest ?
    Ik duim en hoop voor je dat je een positive test hebt !

Heel veel sterkte

liefs Elfje

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou ja, altijd weten waar je aan toe bent...
    Ik had 2x een hele vage score.
    "Wel zwanger maar niet voor lang" was de boodschap.
    Maargoed, verklaard wel waarom je je zwanger voelt en niet ongi bent :(
    Succes met testen!

9. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Dat vergeet ik ook steeds, dat kan ik natuurlijk ook nog hebben. He bah! :( Verklaart in ieder geval het gebrek aan symptomen... Of hoef je die nog niet te hebben op dag 30? (korte cyclus he, dan krijg je dat)

Deel Deze Pagina