Zwanger geworden zonder ovutesten en temperaturen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Summer1987, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Hallo allemaal,
    Wat ik me afvroeg: zijn hier ook mensen die bewust gestopt zijn met anticonceptie, maar daarna geen ovulatietesten hebben gebruikt, en niet hun temperatuur bij hebben gehouden, en zwanger zijn geraakt?
    En zo ja, in welke ronde?
    Ik vraag dit omdat ik nu bijna 5 maanden van de pil af ben, en heb alleen bij gehouden hoe lang mn cyclus is, en in de gaten gehouden hoe t cervixslijm is.
    Op internet staat ook hoeveel % na 3 mnd zwanger is, hoeveel % na 6 mnd enzovoort.
    Ben dus erg benieuwd hoe t is gegaan met mensen die ook zoals mij te werk zijn gegaan..
    Ben wel aan het denken om toch te gaan tempen om meer overzicht te krijgen..

Liefs,
    Summer

2. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    De 1e 9 maanden zonder gedaan..maar omdat zwanger worden nog niet gelukt was toch maar begonnen met ovulatietesten en iets later begonnen met temperaturen..
    Ik zou als je t niet erg vind eerst nog zonder proberen meer omdat je er anders toch meer mee bezig bent..
    Succes meid!!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja, hoor.. Heb gelukkig nooit wat hoeven doen. 1ste in de derde ronde, tweede in ronde 2 en de laatste was een verrassing door d pil heen.

4. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bewust gestopt met de pil en heb niets extra's gebruikt om zwanger te raken, was na zo een 10 maanden zwanger geloof ik. Had voor mijzelf in gedachten dat als het na die 10de maand niet raak zou zijn ik ovulatietesten zou gebruiken en als ik dan niet zwanger was naar de huisarts zou gaan. Succes

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Heb het ten eerste alleen gedaan om te kijken OF ik wel een ei kreeg...

6. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de tweede was ik trouwens binnen 3 maanden zwanger....ik wilde niet heel de tijd bezig zijn met zwanger worden...als ik jou was zou ik nog een paar maanden wachten en dan pas ovulatietesten en gebruiken

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik zit inmiddels in ronde 10 en heb nog nooit getempt ef ovu testen gebruikt en ben dit ook niet van plan
    wij zijn van mening dat t gewoon gebeurt of niet,wel gaan we in sept na de ha voor verwijzing gyn maar dat is alleen maar om te kijken of alles wel goed is en t zin heeft om door te gaan,als t geen zin heeft dan houd t voor ons helaas op wij gaan niet de mmm in
    succes alvast met je keuze

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben destijds gestopt met de pil en heb helemaal niks bijgehouden of zo, alleen maar hoe lang mijn cyclus was (voor het geval het niet zou lukken - dat ik in ieder geval iets kon laten zien als ik ooit naar de dokter zou moeten).
    Ik was in ronde 3 zwanger (begin okt. gestopt, januari zwanger)

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja hier ook, maar we worden gewoon heel erg makkelijk zwanger (1x door de pil heen, 1x in de eerste ronde en 1x terwijl we nog niet eens serieus ervoor gingen). Zegt dus gewoon niet zoveel denk ik.

10. 88inkie

88inkie Lid

4 jul 2012
    12
    0
    0
    Ik zou ook nog even wachten met ovulatietesten en temperaturen. Wij hebben gisteren positief getest na 3 maanden geleden gestopt te zijn met de pil. Ik heb ook niets meer gedaan als mijn cyclus bijgehouden.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zat al niet meer aan de pil toen we echt aan de slag gingen. Dus het ontpitten was geen probleem, maar ik had wel een onregelmatige cyclus van 28-45 dagen..

Maar ik ben in maand 1 en 3 zwanger geraakt, zonder verdere hulpmiddelen en ook maar 1-3 keer rond de vruchtbare dagen actie...

Mijn zusje had elke keer 6-9 maand nodig. Ook zonder hulpmiddelen verder..

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik heb ook niets gedaan, maar ja de eerste was in ronde 0 (verrassing;)) en de tweede in ronde 2, dus ja ik heb ook makkelijk praten dan he.
    Ik denk dat ik na een jaar wel wat meer actie had ondernomen. Omdat er een jaar voor staat gemiddeld gezien, dus die tijd had ik mijn lichaam zeker willen geven om het zonder hulpmiddelen te proberen.

13. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Bedankt allemaal voor jullie reacties!!
    Ja, ik had mezelf ook een jaar de tijd gegeven, omdat ik ook had gedacht dat het ontpillen wel een aantal maanden zou duren..
    Het temperaturen wilde ik alleen aan beginnen zodat ik weet wanneer ik mn ongi kan verwachten.
    Maar ik denk dat ik toch nog even wacht..misschien wordt t nu wel iets regelmatiger.
    Bedankt allemaal!

14. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik was meteen véél te fanatiek, tempen, ovutesten, de hele mikmak geprobeerd. Bij ronde 8 heb ik het allemaal los kunnen laten en had ik even geen zin meer om het mezelf zo lastig te maken en je raad het al; toen was het raak. Dus ik zou voorlopig gewoon zo proberen. Tempen vergt best veel van je en het is niet meteen noodzakelijk.
    Succes met zwanger worden!

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de oudste alleen mn cycluslengte bijgehouden, rond 4 zwanger.
    Bij de tweede cycluslengte bijgehouden en in ronde 4 gestart met ovu-testen (ook door nieuwsgierigheid) en diezelfde ronde ook zwanger... weet niet of het kwam door die ovutesten hoor.
    Derde zwangerschap was een toegift door onzorgvuldig pilgebruik... dus direct zwanger.

Zouden we nog voor een vierde willen gaan, dan weet ik niet of ik dan weer ovutesten zou gaan gebruiken. Mijn cycli waren redelijk stabiel 27-31 dagen ofzo. En ik vind ook dat je er ook nog wel een beetje lol in moet blijven houden... het moet geen MOETEN worden..... die hulpmiddelen kun je altijd nog gaan gebruiken wanneer het écht niet wil.

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hier ook geen ovu testten etc gebruikt
    !! heb altijd een instelling gehad ik zie het wel, geef ons eerst een jaar en daarna ga ik wel hulpmiddelen gebruiken! Allebei de zwangerschappen 2e ronde raak.

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tempen heb je in principe weinig aan, is meer om te kijken wanneer je kan testen. ovu testen heb ik alleen de laatste 2 rondes gebruikt, maar meer om te kijken of ik wel een eisprong had. was in ronde 7 dat ik ermee begon

18. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik ben bij beide zwanger geworden zonder gebruik van ovulatietesten en temperaturen etc.
    Ik moet ook zeggen dat ik het eigenlijk niet nodig vind om daar meteen mee te beginnen. Als het nou naar een maand of 8 nog niet gelukt is dan snap ik het wel. Maar waarom direct mee beginnen? Eerst kijken of de natuur zelf zijn werk doet :) En zodra je met al die testen enzo gaat beginnen ben je er toch "meer mee bezig".

19. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    En dat is juist wat ik niet wilde: er teveel mee bezig zijn. Hoewel je dat in een zekere zin natuurlijk toch doet.
    Maar als ik hier zo rond lees is t net alsof bijna iedereen die hulpmiddelen gebruikt, dus ik was benieuwd naar jullie verhaal.
    Fijn al die reacties! Stelt me wel gerust..

20. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik gebruik helemaal niks, maar nu na een jaar proberen gaan we morgen naar de FA.
    Trouwens de eerste en vijfde ronde van mijn 2 meiden

Deel Deze Pagina