heeft iemand hier misschien ervaring met het veranderen van ziekenhuis ten tijde van IUI behandelingen? Moet je dan alle onderzoeken opnieuw ondergaan voordat je weer met IUI mag beginnen of worden er gewoon dossiers doorgespeeld en kan je gelijk beginnen?
In principe zou gewoon je dossier doorgestuurd kunnen worden. Dat wordt wel vaker gedaan. Waarom zou je veranderen, eigenlijk?
Meestal is het zo dat ziekenhuizen de onderzoeken weer opnieuw doen, niet alles uit je dossier wordt zomaar overgenomen. Het zal wel per ziekenhuis verschillen, dus dat zou je dan even na moeten vragen.
Ik vind dat ze nogal wat aan rommelen in het ziekenhuis waar ik nu loop. Eerst ronde clomid waren ze 4 dg te laat , eisprong was allang geweest. Tweede ronde clomid had inseminatie op zaterdag moeten plaats vinden maar kon pas op maandag ivm geen diensten dat weekend. Nu de derde ronde wilde de gyn de inseminatie op een maandag plaats laten vinden. Op mijn aandringen hebben ze het op zondag gedaan en het was raak! Helaas was vreugde van korte duur. Ik heb veel verschillende gyn. gehad en ik heb gewoon het idee dat ze zich niet goed inlezen en zich te veel vast pinnen op hoe het volgens de boeken zou moeten gaan ipv dat ze het op de persoon afstemmen. Ik heb maandag een afspraak voor het opwekken van de miskraam en dan wil ik het ze wel voorleggen hoe ik er over denk. Elk ziekenhuisje heeft natuurlijk zo zijn kruisje maar ik wil gewoon zo snel mogelijk het traject weer in en overstappen naar een ander ZH zal denk ik weer veel meer tijd met zich meebrengen.
Jullie verhaal klinkt heel erg het zelfde al ons eerst IUI traject! Wij zijn toen na 4 behandelingen gestopt omdat we tot twee keer toe een eisprong in het weekend hadden en we moesten dan maar een flesje wijn open trekken en er een gezellig weekend van maken... Het is niet in ons opgekomen om toen over te stappen van ziekenhuis.........maar als ik het nu nog een keer over kon doen zou ik dit wel gedaan hebben. Als je geen goed gevoel heb bij de behandelingen zo is het zeker verstandig om over te stappen. Maar het kan wel zijn dat er een wachtlijst is om met de IUI te beginnen. Ik persoonlijk zou het er voor over hebben omdat IUI op zich al best wel ingrijpend is en als je dan ook nog eens zo behandeld word kan dit nooit goed voor jullie zijn. Ik zou adviseren om met jullie huisarts te gaan praten, deze weet vaak wel een oplossing en kan ook helpen met een soepele overstap.