Hoi meiden, Ik slik al een tijdje cerazette, en sinds ik dat slik ben ik alleen maar ongesteld. De vorige keer ben ik na 7 weken gestopt met deze pil en was ik niet ongesteld meer, nu probeer ik het dus opnieuw en meteen weer ongesteld.... Hebben meer mensen dat en moet ik gewoon doorzetten? Ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk.. Maar veel andere opties zijn er niet qua pillen ivm hooggevoeligheid, en ringen spiralen buisjes of andere toestanden wil ik ook niet. Qua anticonceptie werkt deze pil dus wel Groetjes Marijke
Ik had heel veel last van doorbraakbloedingen toen ik cerazette slikte en ben er daarom mee gestopt. Uiteindelijk ben ik de nuva-ring gaan gebruiken en dat vond ik ideaal! Het is veel makkelijker in gebruik dan de pil en je voelt er niets van. Het enige nadeel van de nuva-ring is dat het soms een verlaagd libido met zich meebrengt. Maar dit hoeft niet!
Cazarette is een hele lichte pil met weinig hormonen, hier wordt geadviseerd om het bijvoorbeeld i.c.m. borstvoeding te gebuiken zodat je kindje weinig hormonen binnen krijgt en je toch 99,9% save bent. Mijn vriendin is nu voor de 2e keer door de cazarette heen zwanger geraakt.