Wat is nu de waarheid over buikspieren na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Smile, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Meiden,

Ik hoor zoooooo veeeeel verschillende verhalen over het trainen van buikspieren na de bevalling...
    De rechten mogen voorlopig niet maar de schuinen wel?
    Klopt dat??
    Ik ben nu 3 weken geleden bevallen.
    Heb nog geen buikspieren gedaan, wel heel veel bekkenbodemspieren.
    Heb nog een enorme spleet tussen mn buikspieren, dus durf niet zo maar te beginnen.....
    Maar kunnen schuine buikspieren ook kwaad???

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

een spleet?? hoe bedoel je? Ik span ze ongemerkt vaak aan overdag, verder weet ik niet.

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik heb gewacht tot ik bij de VK ben geweest. Dat was 6 weken na mijn bevalling en toen zei ze dat ik mijn buikspieren weer mocht trainen, maar welke dat weet ik dan weer niet.

4. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik heb ook een enorm gat tussen mijn buikspieren ik ben na 6 wskn naar de fysio gegaan om me te laten informeren en ze legden me uit welke oefeningen ik wel kan doen en niet. ik heb dat gat trouwens nog steeds wel minder hoor maar nog steeds voor mijn gevoel te groot Iels is nu 7mnd. de rechte mogen niet zo lang je een enorm gat hebt. de schuine wel. mijn advies is ga na 6 wkn naar de fysio die kunnen je echt helpen.

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hoe kun je dat weten, een gat?

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Een gat of spleet...op je rug gaan liggen, je buikspieren aanspannen en dan in het midden van je buik voelen. Bij mij zit er dan een enorme spleet....

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.585
    113
    Die spleet mag je dus niet meer voelen als je je rechte buikspieren wilt gaan trainen. Je hebt dan kans dat je het onderliggende weefsel flink beschadigd, omdat daar flinke kracht op komt. Na gemiddeld 6 weken zijn de rechte buikspieren weer op de oude positie en mag je ze weer trainen. Deze spieren zorgen voor een plat buikje. Je schuine buikspieren mag je altijd trainen. Is zelfs voor de bevalling aan te raden, dus die kunnen geen kwaad doen.

Deel Deze Pagina