Clomid: bloedprikken op dag 21 en ei op dag 19 kan dat wel?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vruchtje24, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

In principe moet ik op cyclusdag 21 bloedprikken. Echter weet ik 100% zeker dat ik pas op dag 19 gisteren mijn eisprong heb gehad. Heeft het dan wel zin om te testen voor progesteron of moet er een minimaal aantal dagen tussen zitten, zo iets dacht ik ooit gehoord te hebben.

Verder nog een 2e vraagje. We hebben zaterdagmiddag voor het laatst geklust en dus zondag eisprong gehad is dat voldoende qua timing. Gisteren was manlief ziek geworden dus helaas niet kunnen klussen.

bedankt alvast voor de reacties.

gr vruchtje

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het progesteron moet 5-7 dagen na de eisprong worden bepaald om een betrouwbaar beeld te krijgen. Als je zeker weet dat je op dag 19 een eisprong hebt gehad, dan is bloedprikken op dag 21 dus veel te vroeg. Dan zou dat verschoven moeten worden naar cyclusdag 24-26.

Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Als je zaterdag geklust hebt en je had zondag je eisprong, dan ben je dus keurig op tijd geweest! Dan had je ten tijde van de eisprong nog levende zaadcellen in je lichaam en maak je de meeste kans op een zwangerschap.

Succes!

Deel Deze Pagina