pco en opnieuw kinderwens

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jelske1978, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi meiden!

Nou was ik eens benieuwd naar jullie ervaringen... Voor mijn eerste zwangerschap is PCO geconstateerd. Na een jaar mocht ik door naar de gyn, en met 2 rondes Clomid was het al raak.
    Nu vroeg ik me af of je voor een tweede kinderwens opnieuw een jaar af moet wachten of je al eerder door mag.
    Zijn er hier meiden die met PCO bij een tweede geen Clomid nodig hadden??

Bedankt voor de antwoorden!

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Fijn dat je zo snel resultaat had met de clomid. Hopelijk heb je het bij een 2e niet nodig!

Hier helaas niet zo...ging naar gyn omdat ik om de 2 a 3 weken ongesteld was...en dan wel 2 weken lang ofzo. 2 maanden bijgehouden met bloedtesten of ik eisprong heb maar niet zo...PCO was goed te zien op echo...en nu zit ik al weer in de 2e ronde van de 150mg clomid. Eerst 50 en 100 toen rust moeten nemen vanwege vermoeden wel eisprong maar miskraam (geen goede eisprong) ....ondertussen alweer bijna 2 jaar geleden is ons meisje geboren en nooit anticonceptie genomen....

Hopelijk gaat het bij jouw allemaal sneller, het schijnt dat na een zwangerschap je wel vruchtbaarder bent...en vaak met PCO de tekenen wat zijn afgezwakt en je dus normaal zwanger kunt raken...het komt eigenlijk best wel veel voor!!

DUim Duim Duim!!

3. Oh, wat balen dat het dan zo tegenzit he, die Clomid is toch niet echt lekker spul... Ik ga voor jou ook duimen dat het nu binnenkort raak is met 150 mg! Na hoelang proberen voor de 2e ben jij naar de huisarts gegaan?

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    na een half jaar ongeveer...maar dat was omdat ik graag een uitstrijkje wilde omdat ik zoveel en zolang aan het vloeien was...eigenlijk bijna altijd....

En daarna nog ff gewacht en nu ongeveer 3/4 jaar in de MMM van bij de gyn weer.... Kleine meis word in maart 2...

5. #5 Jelske1978, 10 jan 2010
    Laatst bewerkt: 10 jan 2010
    Zoiets had ik ook in gedachten, misschien zelfs wel eerder... die Clomid is niet ideaal, maar heb eigenlijk ook weinig zin om weer zo'n jaar te moeten rommelen, terwijl het met Clomid ook snel kan gaan.... stom he?
    Maar goed, eerst maar afwachten, wie weet is het niet nodig....

6. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Hey Jelske,

Ook ik heb PCO en voor mijn eerste zwangerschap heb ik eerst clomid geslikt, maar daar was ik resistent voor. Dus ik moest gaan spuiten.
    Toen ik na mijn bevalling bij de gyn kwam, heb ik gevraagd of ik nu zonder hormonen zwanger zou kunnen worden. Ze gaf als antwoord dat er altijd een kans is, maar bij mij dacht ze dat het bijna onmogelijk was. Dit omdat ik weinig reactie had op de hormonen en vaak pas op dag 32 een eisprong had. Dus ze zei tegen mij, je maakt de strippen van de pil af en dan maak je weer een afspraak als je toe bent aan een tweede. Ik heb nu op 20 april aanstaande mijn eerste afspraak weer staan.

Als ik jou was zou ik gewoon het ziekenhuis eens bellen wat bij hun de regeling is.

7. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Hoi,

Ook ik heb PCOS..en gebruik Clomid
    Ik heb inmiddels 6 keer een vroege miskraam gehad en 1 kindje verloren op de helft v/d zwangerschap.
    Ook hebben we een gezonde dochter van nu bijna 19 maanden..
    Bij onze dochter was het ook in de tweede ronde raak en ook bij ons kindje dat daarna kwam was met de tweede ronde raak..helaas ging dat mis met 20 weken zwangerschap.
    De cyclus daarna met clomid gebeurde er niks en daarna bleek ik weer zwanger, maar helaas een innestelingsfoutje....
    Zijn nu weer bezig....clomid werkt bij sommigen fantastisch, maar het is echt troep....
    Ik hoefde niet eerst weer een jaar te proberen, maar kreeg gelijk weer clomid voorgeschreven van de gynacoloog...succes meid, hoop dat je snel zwanger word..

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik ben ook een van de vele meiden die PCO hebben, helaas.
    bij zoonlief zwanger in de 4e ronde clomid(100 mg) maar van te voren wel een LEO gehad.

zoonlief is inmiddels ruim 4 jaar, en zit nu al heeel lang aan de clomid, afgelopen ronde zou mijn laatste clomid-ronde zijn, en dan starten met spuiten....blijk ik zwanger....helaas zaterdag een MK geworden.
    bij mij heeft de clomid mijn bmsv aangetast, waardoor een goeie innesteling niet goed verloopt....

heb gisteren wel progynova gekregen voor deze ronde, en de spuiten liggen thuis voor het starten komende maand.

9. @ Guusje, bedankt voor de tip, zal idd eens naar mijn gyn bellen, wat die ervan zegt.... succes voor jou bij het bezoek aan de gyn!
    @nbroen, oh jeetje, wat heb jij een hoop pech gehad met de Clomid, knuf! Het kan idd heel fijn werken, maar blijft toch ook rommel he.....
    @ Luukske, heel veel sterkte met de komende ronde spuiten! Pfff... pittig zeg een mk.... ook jij een knuf!

Bedankt voor jullie antwoorden, lijkt me leuk om verder te kletsen met meiden met pco die nu een tweede willen!! Ben benieuwd of er nog meer zijn....

10. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Hey Jelske,

Ook mij lijkt het wel gezellig om verder te kletsen.
    Ik slik maandag mijn laatste pil en eigenlijk ben ik wel benieuwd of er toch nog een groot wonder gebeurd en ik gewoon ongesteld wordt. Het zou me zo leuk lijken om een keer gewoon zwanger te worden. Ik heb er alleen een hard hoofd in.

11. @ Guusje, oh dan gaat het voor jou ook spannend worden!
    Je hoort idd dan wel dat het spontaan zou kunnen, maar ja.... bij jezelf is dat toch lastiger geloven he (tenminste dat vind ik dan)... Eerst zien, dan geloven....
    Scheelt wel dat ik elke keer wel een eisprong heb, maar wel dramatisch onregelmatige cycli (tot 75 dagen.....)
    Ik ga voor je duimen dat het spontaan zou lukken!!

Ik heb een berichtje naar mn kliniek gestuurd, en ik mag een afspraak maken voor een intake om e.e.a. met de gyn door te spreken. Binnenkort even doen dus!

12. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Jelske,

Ik weet niet of je mij nog kent....maar we schreven wel eens in topics.
    Ik denk niet dat je weer 1 jaar moet wachten. Volgens mij kun je je direct melden bij de arts die je destijds ook geholpen heeft met de hormonen. Succes iig

xx

13. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Hey Jelske,

Het scheelt inderdaad dat je wel een eisprong hebt, maar als je zo onregelmatig bent, is daar ook geen touw aan vast te knopen. Dat lijkt mij ook niet ideaal.

Ik heb nog nooit een eigen eisprong gehad, dus ik denk dat de kans bij mij ook echt nihil is dat het spontaan gaat lukken.

Spannend dat je gewoon een afspraak mag gaan maken bij de gyn, hopenlijk mag je dan binnenkort echt gaan starten.

Wij gaan morgen lekker een midweekje weg naar centerparcs, even lekker genieten.

14. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ook hier helaas een PCO´er

Bij mij is PCO bij de poging voor een 2e beebje geconstateerd. Mijn eerste is geheel onverwachts onstaan en daardoor dacht ik eigenlijk dat ik super vruchtbaar was........ niet dus.
    Na bijna een jaar de stap naar de huisarts gezet omdat ik zo onregelmatig ongesteld was. Doorgestuurd naar de gyn en dus de diagnose. Maar mijn gyn zei dat als ik van te voren had geweten dat ik PCOS heb dan had ik al veel eerder aan de bel mogen trekken bij de gyn, dus mijn advies is gewoon een afspraak maken bij de gyn!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.099
    2.248
    113
    Brabant
    bij de eerste PCO en in de MMM. Die zei bij t "ontslag" dat ik bij een 2e wens een verwijzing kon vragen bij de HA, omdat ze niet dacht dat mijn cyclus zich zou herstellen ofzo.
    Toen isab 9 maanden was zat ik weer bij de gyn:) Had na de bevalling helemaal geen cyclus en op de echo kwam het mooie PCObeeld goed in beeld:( dus tja, weer aan de clomid he...
    Nu nog zwanger zien te raken. Ik zou als ik jou was niet te lang afwachten, je kunt altijd even laten kijken..Je kunt dan altijd nog beslissen of je de MMM in wilt

16. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    En hier weer iemand met pco!;)
    Wij zijn nu bezeig voor nummer 3:$ (twee gezonde mannen van mijn vorige man, en nu nog eentje erbij met mijn nieuwe vriend:D)
    Ik wist al vroeg dat ik pco had. de eerste zwangerschap kwam spontaan, ik was toen nog jong en er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Bij de tweede hebben we eerst een tijd afgewacht en zijn toen naar de gyn. gegaan, ik heb toen ook chlomid gebruikt maar bleek daar allergisch voor. We hebben toen besloten om even te wachten voordat we verdere stappen zouden ondernemen want we hadden net een ander huis gekocht.. en toen bleek ik spontaan zwanger!!
    Nu voor nummer drie hebben we helemaal niet afgewacht, en zijn meteen naar de gyneacoloog gegaan en ik moet zeggen, het scheelt mij een hoop stress!(voorheen ging ik elke keer als ik me een beetje anders voelde meteen een zwangerschapstest doen) Ik ben nu sind vorige week maandag aan het prikken met puregon en ik heb straks mijn eerste fm in het ziekenhuis!

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    #17 Musty, 18 jan 2010
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
    ik voeg me bij jullie toe! grappig wilde zelf ook al een topic met de vraag openen pco bevallen en hoe voor een tweede

nou is ons meisie nog klein :)
    maar we willen graag een groot gezin en aangezien dat ons niet zomaar gegeven is

vanaf het eerste ziekenhuis bezoek tot aan de bevalling zijn we precies 4 jaar en 51 weken bezig geweest

ik heb erfelijke pco en ook nooit een eigen eisprong gehad, ook ben ik aan rechter eileider geopereerd voor verklevingen.
    juli/aug 08 een 3ling verloren doordat er 1 buitenbaarmoederlijk zat en nov 08 ook een bbz

voorbehoedsmiddelen zijn al de deur uit na gesprek met manlief want wat heeft het voor nut en mocht het spontaan gebeuren (kans is volgens vk nihil) dan springen we een gat in de lucht

bij de nacontrole bij de vk hebben we te horen gekregen 6 maand na de bevalling een half jaar zelf te proberen en dan weer naar de HA voor een doorverwijzing naar de gyn. bij controle echo was wel alweer cystevorming te zien helaas

en de vraag of ik al een menstruatie zou hebben gehad is het antwoord ook nog een raadsel

al met al surprise surprise geen idee wat mn lichaam gaat doen en ook geen idee hoelang de mmm deze keer gaat duren

18. @ Nikkie, ja ik herinner me jou echt nog wel hoor! Wat leuk om te zien aan je banner dat je 2 kindjes hebt gekregen! Helemaal super! Ik ga idd geen heel jaar wachten, dat heeft me zoveel energie gekost toen, dat geen tweede keer!
    @ Guusje, geniet van je midweekje!
    Zonder eigen eisprong is het idd wel een erg lastig karwei.... succes!
    Ik heb gelukkig wel een eisprong, maar echt geen touw aan vast te knopen, dus ook niet echt iets waar je vrolijk van wordt.
    @ Jizzy, balen is dat he, dat ze dan na dat jaar melden dat je wel eerder had mogen komen.....
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet ervan!!
    @ Taliaa, oh jij ook hier! Leuk om jou ook weer te zien... tenminste, leuker als je zwanger zou zijn natuurlijk. Heel veel succes, hopelijk is het snel raak!!
    @ Milse, welkom bij de club! Succes met je follikelmeting! Hopelijk is er al iets moois te zien!
    @ Claire, jij ook welkom bij de club, heel veel succes in de mmm.... hopelijk duurt ook jullie ritje niet te lang, lijkt me erg moeilijk als je helemaal geen ei hebt van jezelf! Succes!!

Wat fijn om zoveel reacties te krijgen! Lijkt me erg leuk om elkaar op de hoogte te houden van alle verwikkelingen!! Ik vind het in ieder geval om van jullie allemaal te lezen!

19. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ja mn gyn *lacht even gemeen*
    die denkt voorlopig van me af te zijn :D

20. haha, heeft ie dat even verkeerd gedacht..... succes!!

Deel Deze Pagina