pco en opnieuw kinderwens

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jelske1978, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Milse: Gefeliciteerd meid! Geweldig nieuws!

Wij hebben aanstaande dinsdag een afspraak bij de gyn. Ik kreeg de afspraak van de week schriftelijk thuisgestuurd. Ik had niet verwacht dat het zo snel al zou zijn. Ik was zo blij!
    Ik ben heeeeel erg benieuwd hoe het zal zijn.
    Kan iemand mij vertellen hoe hun eerste afspraak was voor een volgende beeb? Moet je eerst weer je bloed laten checken (weet eigenlijk niet eens meer of dat nodig was?), krijg je gelijk een echo? En bleek uit die echo weer gelijk PCO? En kreeg je toen gelijk clomid voorgeschreven? Hahaha veel vragen he!

Ik ben ook erg benieuwd of uit een eventuele echo bij mij weer pco komt. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik nog geen cyclus heb door de borstvoeding. Ik ben wel flink aan het afbouwen. Ik zit nu sinds een paar dagen op één voeding per dag.

2. @ Milse, wauw gefeliciteerd zeg!! Geniet er lekker van meid!
    @ Kuona, heel succes, lekker hoor dat je al zo snel terecht kan! Ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat, ik weet zelf ook niet echt wat ik kan verwachten namelijk...

3. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    @ Milse, GEFELICITEERD! En zo snel. Geniet ervan.

@ Kuona, Ik weet eigenlijk niet hoe dat gaat bij een tweede. Volgens mij mag ik gewoon gelijk beginnen met puregon spuiten. Ze hadden voor mij al een schema gemaakt om eens iets anders te proberen. (het was alleen niet meer nodig, want Lucas was in aantocht) En volgens mij wil mijn gyn gelijk dat schema oppakken. Dus ik weet niet of ze eerst nog allemaal testjes wil doen.

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    proficiat milse! geniet ervan!

@ kuona, ik heb geen idee maar in ieder geval veel succes dinsdag! wn nog proficiat met de 1ste verjaardag van M

hoe gaat het verder met jullie?

hier druk aan t tempen maar geen ei te vinden

5. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hallo,

Kom mij hier ook even melden. Ons dochtertje is bijna een jaar, en het begint hier ook weer te kriebelen. Van haar zijn we zwanger geraakt na 5 rondes Clomid. Ik ben dus benieuwd hoe het nu zal gaan. Ik ben in december gestopt met de pil en heb zowaar een cyclus! Benieuwd hoe dat zal blijven, de vorige keer leek het in het begin ook aardig te gaan, maar het werd hoe langer hoe langer ;).
    Ook na de bevalling had ik al snel weer een redelijke cyclus.
    Wij wachten dus voorlopig nog even af hoe het verder zal gaan. Mocht het na een half jaar of zo weer blijken dat het er niet op lijkt (qua cyclus) dan gaan we weer richting ziekenhuis. Maar ben dus ook wel benieuwd hoe dat dan zal gaan, of ik eerst weer naar de huisarts moet?

@Milse, wauw! Wat een goed nieuws zeg! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

En voor de rest duim ik voor iedereen, dat het tweede wondertje maar snel in aantocht mag komen!

6. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Ravi, welkom hier! Hopenlijk is het snel raak en hoef je helemaal niet naar de gyn.

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Succes Ravi, hopelijk heb je de gyn niet nodig!

Ik moet morgen naar de gyn, ik ben toch wel wat zenuwachtig hoor. Er zitten allerlei scenario's in mijn hoofd. Misschien mag ik wel gelijk beginnen met de clomid (eerst iets krijgen om menstruatie op te wekken). Misschien wil hij eerst nog wat onderzoeken doen. Maar misschien zegt hij ook wel dat ik eerst nog een tijdje aan moet kijken omdat het ook kan zijn dat mijn menstruatie uitblijft vanwege de bv. Stiekem hoop ik natuurlijk op het eerste, maar ik houd ook rekening met de andere twee scenario's.

Een vriendin is er trouwens vorige week achter gekomen dat ze spontaan zwanger is. Zij heeft ook pco. Ze had een afspraak bij de gyn omdat ze voor een tweede kindje wilden gaan. Voor de zekerheid thuis even getest is ze gewoon al 7 weken zwanger!

8. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    @Kuona, spannend inderdaad vandaag. Ik ben heel benieuwd welk senario het gaat worden..... Succes!
    En wat leuk voor je vriendin! Zo kun je zien, het kan toch!

Hier een ziek vogeltje thuis, dochterlief heeft koorts en is een beetje van slag, zo zielig... Blij dat ik vandaag niet mijn werkdag heb.

9. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Vanmiddag naar de gyn geweest en helaas zei hij waar ik al bang voor was: Ik moet het eerst nog 2-3 maanden aankijken nu ik gestopt ben met de borstvoeding. Volgens hem werkt de clomid niet optimaal als je ook nog borstvoedingshormonen in je lijf hebt. Ik had eigenlijk wel gehoopt dat ik minstens een echo zou krijgen om te zien hoe het er nu uitziet...

Ik baal er flink van eerlijk gezegd. Het is niet zo dat ik niet meer kan wachten, maar ik zou er wel graag voor kunnen gaan. Nu moet ik weer gaan wachten op iets wat ik de komende 2-3 maanden toch niet verwacht (een regelmatige cyclus). Al kan het natuurlijk wel....

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    aww kuona.... wel verwacht maar ja je hoopt toch....zet hm op!

11. Gwen33

Gwen33 Lid

7 feb 2007
    75
    0
    0
    Accountmanager
    Helmond
    Hoi Allemaal,

Het is voor mij ruim 2,5 jaar geleden dat ik hier geschreven heb.
    Heb ook PCO en ook weer een kinderwens. Voor de zwangerschap van mijn dochter ook 7 maanden in de MMM na Clomid, 1 cyclus gespoten met Puregon en Pregnyl en toen was het meteen raak! We hebben nu een mooie dochter van bijna 2 en zijn nu al weer vanaf juli 2009 bezig voor een broertje of zusje. Ik mocht meteen weer beginnen met Puregon en Pregnyl. De 1e 2 cyclussen zijn gebruikt om te kijken hoe het met de zuurgraad van de baarmoeder mond stond en of ik wel of niet nog voor de daad moest spoelen. De 3e cyclus duurde het erg lang voor er een eitje kwam, toen op vakantie, dus gestopt met spuiten en daarna weer alles met Provera afgebroken en opnieuw gestart. 5e cyclus ging goed, zwanger, maar helaas bij echo na 7 weken bleek er geen hartje te kloppen...... helaas MK!
    Na 3 weken curretage. Na 6 weken nog niet ongesteld, weer Provera. Nu nieuwe ronde, nieuwe kansen..... Had zondag een eitje van 18, dus pregnyl gezet. Maandag geklust en nu komen die hele lange weken op het wachtbankje.

Strekking....... wij mochten bij 2e meteen weer beginnen waar we gebleven waren. Hoop dat t snel weer raak is voor iedereen en dat het dan ook weer een mooi en gezond wondertje op mag leveren! Heel veel suc6 iedereen

Af en toe wil je gewoon je verhaal even kwijt he en ook de verhalen lezen van lotgenootjes!

12. @ Kuona, he balen... wel logisch, maar dit was niet echt het scenario wat ik voor je had gehoopt.... Ik ga voor je duimen dat je cyclus wat leuks voor je gaat doen de komende maanden!
    @ Gwen, welkom bij de club! Fijn dat je vrij snel weer door mocht waar je toen gebleven was.... hopelijk is het bij jullie ook snel weer raak!!

Hier zitten we nu in ronde 2... cyclus van 42 dagen gehad, dus niet heel slecht voor mijn doen...

13. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    @Kuona, dat is toch teleurstellend. Je hoopt natuurlijk meteen door te kunnen. Maar ja, wie weet komt er zomaar iets moois.... Ik hoop het voor jullie, heel veel succes!

@Gwen, welkom en heel veel succes met alles. Hopelijk voor jullie ook snel succes!

@Jelske, dat is inderdaad niet verkeerd, 42 dagen. Hoop dat dat zo blijft!

14. Gwen33

Gwen33 Lid

7 feb 2007
    75
    0
    0
    Accountmanager
    Helmond
    Hoi allemaal!

@ Jelske en Ravi, wat voor behandelingen doen jullie nu?

Liefs Gwen

15. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Op dit moment doen wij even niks. We doen het rustig aan. Ik ben in december gestopt met de pil (na 5 maanden gebruikt te hebben) en wacht even af hoe het verloopt. Tot nu toe lijkt het wel heel goed te gaan met mijn cyclus, maar dat was de vorige keer ook zo. Maar het werd hoe langer hoe langer zeg maar.
    We laten het eerst even op z'n beloop en mocht het toch weer raar gaan lopen dan trekken we wel weer aan de bel.

16. @ Gwen, op dit moment nog geen behandeling. Ik zit nu in de 4e cyclus na stoppen met de pil (52 - 41- 42) en heb op 3 maart een afspraak bij de gyn. Hopelijk mag ik snel weer met Clomid beginnen....

17. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hoi meiden.... mag ik me bij jullie aansluiten...

ik ben in okt 2008 na 5 rondes clomid 50 mg zwanger geraakt van ons wondertje.... uiteindelijke hebben we er 2 jaar over gedaan waarvan 14 maanden in de mmm. ik heb pco en de kwaliteit van zwemmers man was eerst er onduidelijk maar bleek later toch in orde...

al met al waren het spannende tijden... nu josefien ruim 8 maanden oud is begint het weer te kriebelen...

ik gebruik geen pil ofzo en heb wel iets van een cyclus.... bij de 1e keer mmm had ik helemaal geen eigen cyclus dus dit is in ieder geval al iets..

manlief is net geopereerd en heeft zware pijnstilling gehad... dus over 3 maanden is het zaad weer ok en willen we voor een brusje gaan.

he ravi jij hier??? ( ander topic vriendinnetje)

ik schrijf ook mee in mijn oude topic.... helaas voor de andere lieve meiden bestaat dit topic nog... nog niet iedereen is zwanger..

groetjes Jose

18. Hoi Joseetje, ook welkom bij de club! Leuk als je je bij ons aan wilt sluiten! Fijn dat de Clomid bij jullie ook al vrij snel zn werk heeft gedaan.... wat is het dan toch lang alles bij elkaar he!
    Wat goed dat je nu ook iets van een cyclus hebt... dat is toch al veel waard. Heel veel succes over 3 maanden!!

19. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Hey Joseetje, welkom hier! Spannend dat jullie ook weer bijna gaan beginnen voor een tweede. Ik zie dat jullie meisje even oud is als Lucas, dat is toevallig.

Jelske hoe is het met jou? Nog maar een paar dagen en dan mag je naar de gyn toch! Spannend hoor.

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

Lieven meiden,

Hier een succesverhaal:

1e kindje: na g maanden na de gyn geen eisprong. Bleek dus PCO. 5 rondes clomid gehad, 2 rondes spuiten en de 2e ronde zwanger geraakt en ons heerlijke ventje is inmiddels 14 maanden!

3 maanden na de bevalling spontaan zwanger geraakt, geen anticonceptie gebruikt omdat ik pco heb (wel 3 cyclussen gehad). Helaas werd dit een miskraam. 5 maanden na de miskraam (en ineens mooie cyclussen!) opnieuw spontaan zwanger!! We wilde net weer de mmm ingaan, maar dat was dus niet nodig!

Het kan dus wel, spontaan zwanger raken en een goede cyclus krijgen als je pco had/hebt... weet niet of PCO kan verdwijnen, de meningen zijn hierover zo verschillend!

Meiden, succes! Hopelijk allemaal snel weer een wondertje in jullie buik, met of zonder mmm!

Deel Deze Pagina