Oh, dat wordt dus ook weer een lange cyclus... bah!! Hier vanmiddag bij de gyn geweest. Op de echo zag het er nog niet eens zo slecht uit, maar omdat we nu weten dat een beetje Clomid de vorige keer snel geholpen heeft, gaan we dat gewoon weer doen. De boel moet gewoon aangezwengeld worden Morgen mag ik al beginnen!
Heey super Jelske..... en wat spannend! Hier is de ongie weer aangebroken, na 35 dagen dit keer. Mag niet klagen, maar het loopt toch stiekum weer op..... En vandaag weer uit het ziekenhuis gekomen. Dochterlief was het weekend zo aan de diarree en moest vreselijk overgeven dat ze uitgedroogd was. Gelukkig is ze sinds vandaag weer opgeknapt. Wat een zielig vogeltje was het...... Gelukkig mocht ik ook in het ziekenhuis blijven slapen, dus was lekker bij d'r. Morgen nog een dagje vrij van mijn werk en hopen dat ze verder opknapt.
Wat schrikken Ravi, lijkt me vreselijk als je kindje zo ziek is Hier nog steeds geen ongi... Ondertussen ben ik al ruim 3 weken met de bv gestopt. Ik ben benieuwd wanneer het komt en of het komt.
Zo Jelske dat is goed nieuws! Hopenlijk slaat het snel aan. Wat zielig zeg je dochtertje zo ziek. Wel fijn dat je mocht blijven slapen. Balen Kuona, nog steeds niet ongi, ik hoop voor je dat het snel komt.
@ Kuona, dat kan wel even duren ja... voor je lichaam zich weer heeft aangepast aan de nieuwe situatie. Hopelijk is het snel weer op gang meis! @ Ravi, oh jeetje dat is niks zeg, om je ukkie zo ziek te zien. Fijn dat je bij haar kon blijven! Goed om te horen dat ze weer is opgeknapt!
goeiemiddag ! @ kuona.... zij de duiveltjes er al? @ ravi .... hoe gaat het met je dochtertje? @ jeslke hoe gata het met de clomid? hier vandaag weer bloed afgenomen voor de rest van de onderzoeken. ben benieuwd, weet zoiezo dat ik echt geen eisprong heb gehad 258775 Ovulation Charts volgende week maandan naar mn eikijker zelf, ben benieuwd wat er allemaal uitkomt!
@Claire: Nope nog geen ongi hier Terwijl ik toch al 4 weken helemaal gestopt ben met de bv... Balen dat je geen eisprong hebt gehad! Ik ben momenteel niet zo bezig met het zwangerworden. Ik heb gesolliciteerd voor een nieuwe baan (heb nu geen baan) dus dat wacht ik nog even af. We gebruiken verder geen voorbehoedsmiddelen hoor, maar ik heb ook nog geen afspraak bij de gyn gemaakt.
@ Claire, ik ben benieuwd wat je eikijker maandag zegt! @ Kuona, balen dat je nog niet ongi bent. Hopelijk krijg je wel goed nieuws over de sollicitatie. Hier ook nog steeds geen ongi, ik reken er nu ook gewoon maar niet meer op. Het echte aftellen is hier nu ook begonnen, nog minder dan een maand.
Hallo allemaal, Redelijk nieuw op dit forum lees ik jullie verhalen over clomid en spuiten en dergelijke. Weet er na 5 jaar mmm alles vanaf. Begonnen met clomid van 50 naar 150mg. Wel een eisprong maar de zaadjes van manlief waren niet bijzonder geweldig getraind zeg maar. Na veel onderzoeken werden we doorgestuurd voor IUI. 3 IUI's later was er een wakkere gyn die zei, met deze hoeveelheden zaadcellen ga je zeker niet zwanger raken met IUI. Ze stuurde ons door voor IVF. (ppfff, schrik) In het Erasmus MC waar we terecht kwamen werden we voor het gemak nog een volledig medisch doorgelicht en kwamen ze tot de conclusie dat ik ook een PCOmiepje ben. Weinig tot geen cyclus van mezelf en mooie druiventrosjes op de eierstokken. In de tussentijd was manlief ook onder handen genomen door de uroloog en daar kwam uit dat ze niets bijzonders aan de zaadwaarden konden doen. IVF bleef de enige optie. Nu het leuke, PCO en IVF gaat gewoon niet lekker samen, maar dat wisten jullie vast al. Na diverse overstimulaties werd ik teruggestuurd van het vruchtbaarheidsteam naar de gyn (zijn daar 2 afdelingen). De knappe koppen hadden iets bedacht. Om een lang verhaal kort te maken, via een kijkbuisoperatie is er een gedeelte van beide eierstokken verwijderd. Het lijkt op de LEO-operatie, maar hier werd uit het binnenste van de eierstokken hormoonproducerend weefsel verwijderd. 1 week na de operatie had ik een menstruatie, het voelde alsof er iemand op mijn reset knop gedrukt had. Vanaf toen heb ik eigenlijk steeds een menstruatie van 28 tot 35 dagen gehad, afgezien van de periode dat ik vervolgens weer volgepompt werd met hormonen voor de ivf-pogingen) Uiteindelijk hebben we nog 2 ivf-pogingen gehad waar ook een punctie gedaan is en uiteindelijk de laatste keer 1 embryo is teruggeplaatst. Helaas is dat toen niet gelukt. Teleurgesteld hebben we ons toen in een adoptietraject gestort. Voor mij geen hormonen en polonaise meer aan mijn lijf. Was er volledig klaar mee. We kregen zelfs toestemming van justitie om te mogen adopteren en toen bleek plotseling dat ik zwanger ben van een klein wondertje. Helemaal super en dit was nooit mogelijk geweest zonder de operatie. Misschien dat jullie er wat mee kunnen. weet wel dat het een 'ouderwetse' operatie was en dat ze t bijna niet doen, maar het hielp bij mij super. PCOmiep
@ Claire, oh nee dat ziet er niet uit als een eitje... verder afwachten dus! Ben benieuwd wat je gyn te zeggen heeft na de bloedcontrole! @ Kuona, oh dat is eerst even afwachten idd met een nieuwe baan eventueel. Hopelijk hoor je er snel wat van! @ Guusje, spannend meis... nog een maandje geduld hebben tot je naar de gyn mag! @ pcomiepje, heerlijk zo'n positief verhaal... wat hebben jullie lang mogen genieten van de mmm zeg... Hier gaat het lekker, we zijn aan het wachten op mn eitje, mn temp is nog rustig, maar gelukkig ook weinig last gehad van bijwerkingen van de Clomid. Even afwachten dus nog..... hopelijk is er vrijdag een mooi eitje in de maak te zien!
hey damens ik heb afgelopen maadag op cd 23 wer bloed laten tappen en kon woensdag mn nieuwschierigheid niet meer houden heb naar ziekehuis gebelt en gevraagt of ik een ei had maar zoals temp en mn vermoeden al zei geen ei progesteron was maar 1,2 verders kon ze me niet alles zeggen maar wel dat mn hormoonwaardes zo snel gekelderd dat dit hoogstwaarschijnlijk ook de oorzak is van de vmk afgelopen januari dat was wel even slik niet verwacht dat t zo beroerd zou zijn (ergens in mn achterhoofd ook weer wel) maar ja op naar maandag wat zal mn eikijker blij zijn
@ Claire, oh balen dat je nog geen ei hebt gehad. Op naar maandag, ben benieuwd wat je gyn voor je kan betekenen! Hier gisteren bij de gyn geweest. De clomid doet zn werk al keurig! Ik zit nu op cd 13 en over een paar dagen zal mn eitje gaan springen!! Druk klusweekend dus
goeimiddag allemaal! effe kopie van mn blog zoals jullie al wisten gaan wij voor je brusje intake gehad diverse boedonderzoeken vanochtend de 'eertste echte' afspraak bij de gyneacoloog nou had ik afgelopen week al de waarde op gevraagt of er een ei was te ja of te nee De uitslag van de progesteron was aar 1,2 voor een normale gezonde eisprong moet die waarde 35 en liefst erboven zitten... mn ei/eieren zijn dus in geen velde of wegen te bekennen testosteron was weer te hoog en pffff al met al dit is hoogstwaarschijnlijk ook waarom in januarie een vmk hebben gehad... de hormonen zijn als een baksteen omlaag gekelderd zeer snel na de bevalling Echobeeld was ook overduidelijk de eistokjes zitten bomvol! cystes... vandaar mn opgeblazen buik en uikpijnen/krampen/steken alles behalve hoe je je wilt voelen daarnaast alweer een nieuwe skintag gesignaleerd en meerdere typische pcos klachten. de waardes en echobeeld zijn nu zelfs beroerder als toen we begonnen voor louise-faye Dus verdere onderzoeken en nieuw zaadonderzoek vond de gyneacoloog overbodig had verwacht dat het terug was maar nog beroerder hoe is het in godsnaam mogelijk.... 1 lichtpuntje... mn schildklier is in orde, tenminste zolang ik de pillen braaf blijf nemen maar enfin en nu lade ligt alweer vol hormoon tabletten hij verwacht niet dat de dosering die we bij louise-faye gebruikt hebben nu effect zal hebben maar we proberen t toch eertst maar weer eens gezellig aan de primolut voor 10 dagen...(was bij louise-faye orgametril) eens kijken of die aanslaat voor een goeie menstruatie op te wekken zo ja op dag 3 weer aan de clomid zo niet ook toch maar aan de clomid op dag 3... dan bellen en afspraken maken voor Follikelmetingen ipv bloedprikken om te kijken hoe mn lichaam reageert op de dosis zo kunnen ze het beter volgen en anders wordt de clomid opgehoogt werkt dat niet wordt t spuiten zo nu eertst even gewoon lekker kroelen met mn meisie... zo besef je maar weer wat voor een groot enorm groot wonder een kindje van jezelf is
Wow wat heftig Claire, nog heftiger dan de vorige keer. Wel fijn dat jullie nu gelijk mogen beginnen.
Goh Claire, dat is wel een grote tegenvaller. Een spannende tijd tegemoet dus. Heel veel sterkte. Jelske, voor jou ziet het er wel heel positief uit, wat fijn dat het zo snel goed aanslaat.
Oh Claire wat een tegenvaller! Nog erger zelfs.... heftige tijd komt er voor jullie weer aan! Hopelijk slaat de primolut snel aan en kun je zo snel mogelijk aan de Clomid! Ik duim met je mee!!
we gaan er gewoon weer voor je krijgt er zo enorm veel voor terug! eerst had ik de hoop dat er een soort van overheen zou groeien na een goede zwangerschap... want ja met de gedachte dat je lichaam dan zon stoot hormonen zo lang heeft toen van mwa ok het blijft maar niet verwacht erger en dat ik er niet meer vanaf zal komen (wel ergens in mn achterhoofd) maar lekker in ontkenning @ jelske... klusweekend geslaagd ? *duimduimduim* nu nog die rot wachtweken
Bekijk bijlage 62047 De Dames Claire85 - voor 2de uk erfelijke variant van pcos, epileptie en te trage schildklier (een maandagochtend produkt) 1ste ronde 100 mg clomid zwanger ->juli/aug '08 3 ling verloren 2 mk en 1 bbz, 3de ronde 100 mg clomid -> nov '08 beeb verloren door 2de bbz jan '09 geopereert aan verklevingen rechter eileider febr '09 4de ronde clomid zwanger! dochtertje (30-10-09) precies na 4 jr en 51 weken na ons eertste ziekenhuis bezoek geboren Mgwc - voor 2de uk redelijk erge pcos, veel blaasjes aan beide eierstokken en afwijkende bloedwaarden. Gyn wilde niet helpen eerst 40kg minstens afvallen Zelf naar VUMC gegaan, 2 uur reizen van ons, meegedaan aan studie van arts in opleiding. Na einde studie, terug naar eigen gyn......dan maar verder doen omdat ik toch al begonnen was. Juni/juli '07 4de ronde 150mg clomid zwanger! dochtertje (24-03-08 ) na 3,5 jaar ongeveer na stoppen pil geboren Kuona - voor 2de uk Al jaren sterke kinderwens maar de situatie was nog niet geschikt. Onregelmatige cyclus alvast laten onderzoeken door gyn. Eind 2007 PCOS geconstateerd voordat we voor een eerste kleintje wilden gaan. Februari 2008: Vriendlief wil er ook voor gaan! April 2008 eerste afspraak gyn --> Clomid 50 mg Eerste ronde,: Zwanger!! Zoontje (07-02-2009 ) geboren na 1 ronde mmm Guusje - voor 2e uk In de puberteit al nooit ongesteld geworden, bij de gyn geweest en die zei nog maar af te wachten. Toen ik verkering kreeg met manlief voor de zekerheid maar aan de pil gegaan. Begin 2007 gestopt en met een half jaar doorverwijzing naar gyn. Eerst Clomid 50 - 100 - 150 --> Ik bleek resistent Daarna purgegon spuiten --> Ronde 2 (mk) en 4 zwanger Zoontje (07-06-2009) geboren na 2,5 jaar na stoppen pil Jelske - voor 2e uk In de puberteit altijd al een onregelmatige cyclus gehad, maar nooit verder actie ondernomen. Toen ik mijn vriend leerde kennen aan de pil gegaan, alleen al voor de regelmaat. Okt. 2006 gestopt met de pil, zeer onregelmatige cyclus (langste 75 dagen) Sept. 2007 naar de gyn, pco geconstateerd en gestart met Clomid. Na 2 rondes met 50 mg was het al raak! Zoontje (Thomas 12-08-2008 ) geboren, bijna 2 jaar na stoppen met de pil Ravi - voor 2e uk Vrij laat mijn eerste menstruatie en vanaf het begin altijd al heel onregelmatig. Op mijn 16e aan de pil gegaan. Okt. 2006 gestopt met de pil, zeer onregelmatige cyclus Okt. 2007 naar de gyn, diverse onderzoeken en clomid 50 mg voorgeschreven gekregen in januari 2008 Na 5 rondes met 50 mg was ik zwanger! Dochtertje (04-03-2009) geboren na 5 rondes Clomid. Dropfruit - voor 2de uk Afspraken Claire85 - echobeeld en bloedonderzoeken nog beroerder dan voor de zwangerschap van louise-faye. 30/3 start 10 dagen primolut... dag 3 na de laatste tablet starten met clomid 100 ongeacht wel of geen bloeding en dan bellen voor afspraak FM's Mgwc - clomid 150 mg, 4 maart om 15 uur afspraak gyn, voor FM en bespreking Kuona - geen, eerst 2 maanden wachten op een eventuele cyclus na het stoppen met de borstvoeding (febr.2010) Guusje44 - 20 april '10 eerste afspraak gyn voor een brusje. Jelske - 16 maart 2e afspraak gyn. Ravi - geen, we laten het een paar maandjes op z'n beloop. 7 PCOS babe's aan boord Om de lijst te veranderen: *Klik op quote onderaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote] onderaan de lijst weg. *Vul je informatie in. *Klik op de paperclip, beheer bijlagen, plak het volgende stuk tekst bij "bestand uploaden vanaf een url": http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/02/26/1267178665-590.jpg Sla dit op, klik met je muis op de plek waar je het plaatje wil, ga weer daarna naar de paperclip, je ziet dan de bijlage, klik hier dan op, het plaatje wordt dan op de door jou uitgekozen plek geplaatst. *Vergeet het aantal meiden niet te veranderen. * En meld tenslotte wat je gewijzigd hebt.