PCO en overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joontje, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi,

ik ben in juli 2008 met de pil gestopt. In dat jaar nog 3 keer ongesteld geweest en daarna niks meer. Uiteindelijk in februari naar de huisarts geweest en een kuurtje provera gekregen. Keurig ongesteld geworden, alleen kreeg ik na een week weer heel licht bloedverlies met de bijbehorende buikpijn. Bloedverlies ging over maar pijn/druk in mn buik bleef. Het zit aan de rechter kant en daar is in 2002 mn eierstok verwijderd maar mn eileider zit er nog wel.

Bij de huisarts geweest en die wil me nu doorverwijzen naar de gynaecoloog. Heb voor woensdag een afspraak. Lees nu in de brief dat ze aan pco denkt!

Zijn er mensen die dit ook hebben en dan specifiek mensen met overgewicht? Heb zelf een bmi van 37. Moet je persé afvallen als blijkt dat het pco is. Is natuurlijk nog even afwachten want weet wel dat ik in het verleden ook een echo heb gehad en dat mn eierstokken er toen normaal uitzagen en bij de OK waren er ook geen afwijkingen te zien aan mn linker eierstok..

Liefs Marion

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoi meid,

het komt bij alle vrouwen voor, ook bij dunne vrouwen, maar het komt wel meer voor bij vollere vrouwen

sommige vrouwen moeten afvallen en daardoor kan de PCO vanzelf overgaan, sommige vrouwen krijgen echter medicatie zoals clomid.

ik lees dat dit per ziekenhuis heel verschillend kan zijn en hangt bijna altijd af van je BMI

misschien heb je hier iets aan

http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/g ... chten/pcos

Deel Deze Pagina