FSH te laag?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mime28, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hallo dames

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn onderwerp maar ik hoop dat er hier iemand is met antwoord op mijn vraag. Ik heb bloed laten prikken om naar mijn alg. bloedbeeld en hormonen te laten kijken. De dokter zei dat alles goed was, ze zei er alleen wel bij "ik zie wel heel duidelijk dat je net geovuleerd hebt want je hormonen zijn erg laag" (Ik ben zover ik weet alleen geprikt op FSH en LH) maar dat klopt dus niet want mijn bloed is geprikt op dag 8 van mijn cyclus (ovuleer normaal rond dag 16, volgens temp. methode).
    Omdat mijn man ook gecontroleerd wordt gaan ze eerst naar hem kijken en kreeg ik ook geen antwoord op mijn vraag of het een probleem is dat mijn hormoon waarden zo laag zijn, en of daar verder naar gekeken moet worden.
    Is iemand bekend met te laag FSH, wat heeft dat voor gevolgen (rijpen mijn eitjes niet goed??) is dat iets wat eventueel op te lossen is?

Vast bedankt voor jullie antwoorden

2. georgi

georgi Lid

26 feb 2009
    35
    0
    0
    Hoi mime,

Fsh waarden en dus zoiets als je eicelreserve om het even makkelijk te zeggen, worden vaak week na je eisprong gemeten.
    Zelf had ik een waarde van 4,7 wat goed was,boven de tien wordt wat moeilijker zeg maar .
    Lh waarde is het hoogst bij je eisprong en dat meet je dan vaak ook met zo'n ovulatietestje .
    Bij jou op dag 8 iets van die waardes testen heeft volgens mij dan ook weinig vergelijkingswaarde.
    Heel veel succes verder en als ik wat vergeten ben dan kan iemand me misschien nog even aanvullen. groetjes

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Bedankt voor je antwoord, ik hoop dat het idd niet veel betekend dan.

4. georgi

georgi Lid

26 feb 2009
    35
    0
    0
    Nee maak je maar niet druk , omdat het niet de juiste timing was voor die twee waardes.
    Lh hoort dan natuurlijk nog niet hoog te zijn ,je zat op dag 8 en geldt ook voor die fsh -waarde om die te vergelijken met andere meiden hier op het forum is het dag 2 van je cyclus het beste om te meten. Sorry moest even mijn papieren erbij zoeken. Week na je ovulatie meet je progesteron. Dus ze horen ook allebei laag te zijn.:p
    kuss

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Heel fijn, nogmaals bedank :)

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Toch vind ik het gek. Vraag je waarde eens op bij de doktersassistente (vraag een uitdraai/kopie).
    Want: FSH wordt normaal, zoals hier al geschreven werd, gemeten op de 2e, 3e of 4e cyclusdag. Hij moet dan 12 of liefst minder zijn (meestal is het probleem: te hoog FSH). Na deze eerste dagen gaat je FSH dus stijgen, om oestrogenen te stimuleren. Dus: op de 8ste dag zou je FSH hoger moeten zijn dan op de 2e of 3e dag. Vraag ook eens welke referentiegroep gebruikt is.

Dat je LH laag is, klopt inderdaad. Die wordt pas vlak voor de eisprong hoog

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Bedankt voor je antwoord. Ja dat zal ik doen, ik ga maandag of dinsdag naar de prakijk om een aanvraag voor een tweede sperma onderzoek op te halen, dan vraag ik het meteen. Ik dacht zelf ook dat mijn FSH al hoger zou moeten zijn, maar ik weet er eigenlijk niets van af en ik weet ook niet wat het betekend als het te laag zou zijn. Wat bedoel je met referentiegroep (ik weet wel wat het woord betekend maar niet in deze context :))

Off topic, ik weet niet of je het vervelend vind dat ik dit zeg, maar wat heb jij al veel meegemaakt. Ik hoop dat je volgende IUI succes heeft :)

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt!

Met referentiegroep bedoel ik in dit geval: bijv "vrouwen algemeen", of "vrouwen in de vruchtbare leeftijd", "vrouwen na de overgang", of "vrouwen in een bepaald deel van de cylus". De FSH varieert zo over de cyclus, dat het belangrijkis om te weten wat precies het referentiepunt was. Anders weet je nog niets. Als je op een verkeerd moment in je cyclus geprikt bent, kan de uitslag nietszeggend zijn.

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    ok bedankt

Deel Deze Pagina