Vandaag zijn we bij de gyn geweest voor uitslagen. We kwamen in de mmm doordat de huisarts erachter kwam dat de zaadkwaliteit zwak was. Dat bleek ook uit de semen-analyse van het ziekenhuis. Ze hebben het toen over 2 miljoen zaadcellen gehad. Toen is de mmm gestart. Dat betekende opnieuw een semenanalyse een proefopwerking voor iui, samenlevingstest, echoscopie van de eicel, en bloedprikken op de derde dag en twintigste dag van de cyclus. Vandaag de uitslagen, erg spannend allemaal. Ik had alle doemscenario's al langs zien komen. Eigenlijk was het aardig positief. De semen-analyse gaf op alle punten grote verbeteringen van de zaadkwaliteit. Eerst was het 2 miljoen, nu was het 9 miljoen. Na proefopwerking bleven er genoeg goede zaadcellen over voor iui (namelijk 2,8 miljoen). Mijn vriend is gestopt met roken, en waarschijnljk komt de vooruitgang mede hierdoor. Verder leek bij mij alles goed, alleen was mijn progesteronwaarde wat aan de lage kant. Hierdoor kon hij niet met zekerheid zeggen of er een eisprong geweest was. Maar hij ging hier wel van uit. De samenlevingstest was positief, de zuurgraad was goed, en er bveonden zich zaadcellen in het slijm. Deze waren echter dood. Maar dit paste wel in het beeld van de matige zaadkwaliteit. Nu moet ik in mijn nieuwe cyclus een hsg laten maken. En daarna bespreken we het vervolgtraject. Omdat we nog (maar) 8 maanden bezig zijn, vertelde de gyn dat we er ook nog voor kunnen kiezen om het jaar vol te maken. We mochten ook met iui beginnen, de keuze is aan ons. Daar gaan we dus nog even over nadenken. Ben in ieder geval heel blij met de verbetering van het sperma. Mijn vriend was bij deze semenanalyse een maand gestopt met roken, en aangezien een zaadcel er 72 dagen over doet om rijp te worden, kan het alleen nog maar beter worden (van de positieve kant bekeken). Nou een heel verhaal, zijn jullie weer even bij gepraat. Groetjes!
Ondanks alle onzekerheid sla je toch een zekere positiviteit uit meid! Heel goed van je! Het is natuurlijk ook om best positief over te zijn! Alles wat "slecht" was is verbeterd! Alleen dus die HSG nog, voor jou. Spannend! Kan me heel goed voorstellen als jullie meteen voor IUI gaan...maar ook als je nog even wacht. Heel veel succes met het nemen van deze beslissing! Elmo
Ik moet zeggen dat ik de hsg niet zo spannend vind. Het zal misschien wel pijn doen, maar daar kan ik beter mee omgaan dan met spanning. Ik dacht vanochtend, dat ik vanavond wel met een dip op de bank zou liggen, maar na deze uitslagen is daar gelukkig helemaal geen sprake van. Ik hoop Elmo dat het bij jou deze maand gaat lukken. Ik neem een voorbeeld aan jou. Ik vind het namelijk erg knap hoe je je er door heen slaat. Jij ook veel succes deze maand. Zullen we afspreken dat als het gelukt is, we dan allebei een sirene op ons hoofd zetten. Hihihihi, lijkt me wel grappig....
1 sirene...wat ben jij minimaal ingesteld Hier gaat de vlag letterlijk uit hoor! Als het BINGO is..denk dat ik het met Henna op mijn voorhoofd laat zetten...gheheh Grapje natuurlijk...denk dat ik heel blij ben! Ook zacht uitgedrukt... Elmo *dat van die vlag doen we echt hoor )
Ik hoop dat ik op jou lijk, ster! Hoe staat het met de zwangerschap? Kun je een beetje aan het idee wennen of geloof je het nog steeds niet? groetjes