Zijn er hier vrouwen die PCO hebben? Zoja, hebben jullie al kinderen? Hoelang duurde het zwanger raken bij jullie? Ging het spontaan of met hulp? En als er nog geen kinderen zijn, hoe gaan jullie met PCO om? Hoelang zijn jullie al bezig met zwanger raken? Ik heb zelf namelijk PCO en mijn vriend en ik willen in 2010 voor een baby gaan. Ik ben nu erg benieuwd of ik snel en spontaan zwanger ga raken of dat het wellicht jaren gaat duren met veel hulp van buitenaf.
Volgens mij is dat bij iedere vrouw verschillend...de een is jaren bezig, bij de ander lukt het ondanks de PCO toch spontaan heel vlug. Zulke dingen zijn moeilijk te voorspellen helaas.
In 2005 ben ik gestopt met de pil, in 2006 is er bij mij PCO vastgesteld. In totaal zijn we 3 jaar bezig geweest waarvan 2 jaar in de MMM ( hormoonpillen, hormooninjecties en uiteindelijk een LEO operatie aan mijn eierstokken ) Nu een heerlijk gezond zoontje. Na mijn bevalling weer een normale cyclus met eisprong gekregen en van Milou* was ik na 2 maanden spontaan zwanger
Ik hoop dat ik ook snel en spontaan zwanger raak. Ik wil dolgraag kinderen maar kijk er onwijs tegenop door mijn PCO. Ik zie het niet zo snel gebeuren..... Ik zou pas volgende week ongesteld moeten worden, maar sinds eergisteren ben ik alleen maar oud bloed aan het verliezen. Het is niet veel. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan die allemaal zijn of betekenen?
Hallo Vlinder, ik heb ook PCOS. Omdat mijn vriend en ik graag kinderen willen, maar ik niet uit mezelf ovuleerde en ongesteld werd, hebben we meteen een gynaecoloog ingeschakeld. Sinds 2 maanden slik ik Clomid (een medicijn om te zorgen dat er per cyclus slechts één eitje rijpt i.p.v. meerdere). Nu heb ik een bijna-regelmatige cylcus. Ben nog niet zwanger trouwens. Misschien is het dus sowieso handig om aan je huisarts aan te geven dat je graag zwanger wil worden? Als hij dat nodig vindt, stuurt hij je door naar de gynaecoloog. Veel sterkte, ben benieuwd hoe het met je verder gaat! Eva
Hoi Eva, ik word wel elke maand gewoon ongesteld. Ik heb een cyclus van ongeveer 32-33 dagen. Heel af en toe sla ik een maand over of duurt het wat langer. Maar nu heb ik een cyclus gehad van 27 dagen. Vind het wel vreemd. Maar goed, een vrij regelmatige cyclus voor een PCO persoon, zegt natuurlijk ook niks.
Hoihoi! Vlak voor de kerst heb ik te horen gekregen dat ik PCO heb. We zijn toen in het ziekenhuis geweest voor een echo, voor bloedonderzoek en sperma onderzoek. We zijn nu dik 1,5 jaar aan het proberen en het lukt niet. Nu weten we dus waarom het niet lukt.... Erg frustrerend allemaal. Met oud en nieuw hebben goede vrienden bekend gemaakt dat ze een kindje krijgen. Erg moeilijk om te horen, hoewel ik erg blij voor ze ben. Het lijkt wel of iedereen om je heen zwanger wordt. Er is verder ook niemand in onze omgeving die weet dat we al zo lang bezig zijn. Ik vind het dus erg fijn mijn ervaringen met jullie te delen en met jullie mee te praten. We gaan over vrij korte tijd op vakantie voor een langere periode en gaan dus in maart beginnen met Clomid. Mijn cyclus duurt ongeveer 50 dagen.
hier ook pco, een erfelijk variant er is 60% kans dat een meid bij ons in de fam het heeft/krijgt ik ben vanaf het eertste ziekenhuis bezoek tot aan de bevalling van ons wondertje precies 4 jaar en 51 weken bezig geweest. bij ons duurde het zolang omdat we in het ziekenhuis van het kastje naar het muurtje gestuurd werden betreft afvallen. uiteindelijk waren we het zo zat en we gingen verhuizen dat we meteen naar ander ziekenhuis gegaan zijn, daar zijn we heel snel direct goed geholpen het ligt er ook erg aan welke arts je treft bij ons wer het ook nog eens vermoeilijkt door een verkleefde eileider. maar het is gelukt! en echt alle frustraties en stress en en en alle nare maanden jaren... t is het zo waard!zet hm op allemaal!