hoi ik heb pco en wil dolgraag zwanger worden. Ik heb in t verleden verschillende onderzoeken gehad en de artsen gaven het advies om voor mn 26ste proberen zwanger te worden(ben net 2 maanden 25) nou dat alles op orde is(werk/woning) zijn we sinds een 3 maanden bezig om zwanger te worden (dat houd in om de dag klussen). Als het binnen een half jaar niet lukt mogen we terug komen van de dokter om te kijken wat er dan gedaan kan worden. Nou is mn vraag zijn er nog meer mensen met deze diagnose? en zoja wat zijn je ervaringen.
hey pink! in januari heb ik te horen gekregen dat ik pco heb (werd niet ongesteld). nadat ik dat te horen heb gekregen ben ik meteen met de behandeling met clomid mogen beginnen. dit houd in, eerst 10 dagen provera, daarna werd ik ongesteld. de 3 tm 7 cyclusdag clomid en op cyclusdag 10 eerste follikelmeting. dit doen ze per cyclus 3/4 keer. ligt er ook aan hoe de eitjes zich ontwikkelen. bij mij slaat het tot nu toe niet aan maar er zijn heel veel meiden waar het echt goed bij werkt. waarom mocht je niet meteen met een behandeling beginnen als ze weten dat je pco hebt? de kans dat je zo zwanger raakt is vele malen kleiner als dan dat je geen pco hebt. liefs!
ik heb ook te horen gekregen dat ik pco heb/had ik was heel onregelmatig en geen eisprong meer en tijdens menstruatie heeel heftige bloedingen verder geen klachten? ik heb er ook nog eens endo bij waarvan ik behandeld ben, verder 2 heel zware jaren gehad, laatste half jaar clomid met tss stops genomen maar sloeg nooit aan tot in mei sloeg het wel aan en nu zwanger
@ boeffie ik ben onderzocht in nijmegen in t canisius ziekenhuis en daar hebben ze me verteld dat ik het eerst een half jaar moet proberen op de natuurlijke manier. Maar krijg er wel hoorntjes van!!! We klussen om de dag en omdat het (moet) is het steeds minder leuk. Maar ik ga maandag even bellen met mn huisarts om te vragen hoe het zit met clomid, wat het precies inhoud en of dat we dat kunnen gaan proberen. ik hoop wel dat het lukt want je leest zoveel verschrikkelijke verhalen erover, gelukkig ook wat positieven. @ belgischemama Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! ik heb ook van die heftige bloedingen of haast niks. De heftige bloedingen gaan bij mij gepaard met verschrikkelijke buikpijn
In 2006 heb ik de diagnose PCO gekregen, om die reden aan de pil gegaan (hiernaast al jaren een traagwerkende schildklier maar goed ingesteld op medicijnen, ik heb geen overgewicht). Eind oktober vorig jaar ben ik gestopt met de pil. Mijn man en ik wilde niet meer wachten, ondanks dat ik nog niet afgestudeerd ben (verder wel alles klaar voor een kind: mijn man heeft een goede baan en wij hebben vorig jaar een huis gekocht). Hoe ouder ik wordt hoe minder kans, ben nu nog een paar jaar van de 30 verwijderd . Bij de huisarts geweest die ons vooral adviseerde te genieten van het leven en niet bezig te zijn met zwanger worden. Hoe langer ik van de pilstop verwijderd was hoe kleiner mijn kans op een spontane zwangerschap: de PCO weer actief zou worden. Zo lang ik niet al te lange cycli had en een bloeding zou hebben zoals tijdens het pilgebruik zat het goed. Aanvankelijk waren mijn man en ik ook haast dwangmatig bezig met klussen, dit hebben wij losgelaten en gewoon geklust wanneer wij er zin in hadden. Veel leuke dingen gedaan en afleiding gezocht, gewoon proberen te leven zoals altijd (dus geen 'zwanger worden dieet', gewoon alcohol drinken etc.), geen zwanger worden stress. De diagnose PCO was aanvankelijk een last op mijn schouders, veel tranen en boosheid, het idee verminderd vruchtbaar te zijn, zonder medisch ingrijpen waarschijnlijk geen kinderen te kunnen krijgen. Op de een of andere manier heb ik mij er mee kunnen verzoenen. Veel praten met mijn naaste omgeving, boosheid en verdriet niet opkroppen, hielpen mij hierbij. Lukt het niet dan lukt het niet, lukt het wel dan is het een mooi kadootje. Een houding van wij zien wel waar het schip strand. Loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan, is iets persoonlijks, bedoel jij wilt niet liever dan een kind, en weet dat dit lastig kan worden. Ongelooflijk maar waar de derde cyclus was het bij mij raak! Spontaan zwanger, wat een geluk! Eind oktober dit jaar verwachten wij ons eerste kindje! Misschien hebben wij ontzettend veel geluk gehad, maar denk dat niet al te veel bezig zijn met zwanger worden, genieten van het leven, praten over de angst geen kinderen te kunnen krijgen, uiten van verdriet en boosheid, uiteindelijk een houding van wij zien wel waar het schip strand, zeker een positief effect hebben gehad.
zo kan het dus ook gefeliciteerd! ik denk ook dat je door er niet zo mee bezig te zijn makkelijker zwanger raakt, en zeker als je nog een beetje een regelmatige cyclus hebt,, bij mij daarintegen zal het niet zo makkelijk gaan. ik word helemaal niet ongesteld zonder hulp. je verhaal geeft me wel weer wat hoop! liefs
Hoi! Hier schrijven meerdere dames mee met pco die bezig zijn om zwanger te worden http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/256482-pcos-ziekenhuis-clomid-echos-pffff.html