Gemiste eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door WM1307, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

wij zitten met een vraag, wederom een vraag ;) waar ik bij het begin van deze cyslus zal beginnen:

Op 19 november ovuleerde mijn vriendin (had 18 november positieve OV-test CB)
    Wij hebben geklust ronde die periode op 14+16+18+20 november
    Op 04 december begon de periode van mijn vriendin
    Op 06 december was de bloeding al afgelopen
    Vanaf die datum hebben we dan ook weer OV testen gedaan, wederom van CB echter tot gisteren nog steeds geen ''smiley'' tot vanochtend ineens de periode was begonnen. Niet veel maar wel bloeding.

Vraag is nu hoe het kan dat we de eisprong gemist hebben doordat we elke dag die test hebben gedaan.

Het vreemde is zoals jullie in mijn vorige topic hebben kunnen lezen dat de temperatuur, wat ze trouw elke dag om 07.15 doet aan de hogere kant is gebleven. Er zijn een aantal ZW testen gedaan met allemaal negatieve uitslagen en alle OV testen gaven een licht streepje en niet een dikke zoals we gewend zijn/waren bij de testen van CB.

Nu heb ik ook gelezen dat er een vertraagde HCG waardestijging kan zijn geweest of dat het alleen via bloed te traceren was en niet in de urine om wat voor reden dan ook. Ik las ook dat er meiden zijn/waren die gewoon hun periodes hadden maar wel zwanger bleken te zijn zonder ook maar een pos zw test te hebben gehad.

Al met al roept dit een hoop vragen op, wij gaan vrijdag naar de HA om dit te bespreken maar ik hoop een klein beetje dat jullie of dingen herkennen of ons advies kunnen geven. Wij vragen niet om bevestigingen of meningen dat wij er teveel mee bezig zijn maar gewoon om advies, alvast bedankt allemaal.

Liefs

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Zouden jullie het temperatuurkaartje van november en december hier kunnen plaatsen? Dat maakt het advies geven nog net iets makkelijker. Vervelend dat er zo veel onduidelijkheid is voor jullie!

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Je kunt gewoon een maand geen eisprong hebben. Kan ook zijn dat de piek erg kort is waardoor je met één keer per dag testen hem mist.

4. WM1307

WM1307 Actief lid

11 aug 2016
    213
    39
    28
    Man
    NULL
    NULL
    Oke, maar om ongesteld te worden heb je toch een eisprong nodig?

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Nee je kunt ook ongesteld worden zonder eisprong. Daarom ben ik ook benieuwd naar de temperatuurkaartjes om te kijken of daar een eisprong uit blijkt ;).

Niet gemeen bedoelt, maar wat denken jullie te vinden bij de HA? Het lichaam is geen robot en de cyclus kan nu eenmaal wel eens afwijken.

Dit zijn echt uitzonderlijke verhalen en de kans dat je dat mee maakt is zeer klein.

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Mag ik vragen hoe lang jullie nu al proberen voor zwanger te worden? En ja, je kunt zonder eisprong gewoon je menstruatie krijgen. Je temperatuur kan ook gewoon hoog blijven. Mijn temperatuur zakt namelijk pas op de tweede dag van mijn menstruatie. En het is heel uitzonderlijk om de hele zwangerschap een negatieve zwangerschapstest te hebben, en ook een pseudo menstruatie is heel zeldzaam.

Ik denk, afhankelijk van hoe lang jullie bezig zijn, dat de huisarts niet veel zal doen. Hij zal vragen naar hoelang er geen anticonceptie gebruikt wordt, hoe lang jullie proberen zwanger te worden en evt naar gevallen in de naaste familie. Ik vermoed dat de huisarts jullie naar huis zal sturen met, het lichaam is geen machine en kan soms afwijken.

Deel Deze Pagina