Hallo dames, de titel zegt al genoeg denk en er zullen wel genoeg topic's al over geweest. Maar ik zou graag met meiden in contact komen die ook PCO hebben of hebben gehad. Zou graag jullie ervaringen willen horen. Hoe is alles verlopen? Was je cyclus snel weer op gang en hoe snel was je na start medicatie zwanger? etc Hieronder in het kort mijn verhaal: Okt 2011 gestopt met de pil. 1 cyclus van 43 dgn gehad en tot nu toe geen ongi (vele negatieve testen later) 16/3 afspraak gyn inclusief inwendige echo. Hier werd eerst geen PCO gezien, maar uit bloedonderzoek blijkt dit wel. Morgen moet ik mijn bloed nogmaals laten prikken (progesteron) en daarna starten met provera, 10dgn. Op 2-3 dag van menstruatie opnieuw inwendige echo en afh daarvan start clomid. Graag hoor ik jullie verhalen!
Hoi meid, wat naar voor jullie dat bij jou PCO is geconstateerd, gelukkig is er wel veel hulp in de mmm, waardoor je als je geluk hebt zwanger kunt raken. Bij mij is het een jaar geleden geconstateerd, idd eerst een inwendige echo enz. Het zaad van mijn man is toen ook gecontroleerd, hebben ze dat bij jou man niet gedaan? Zelf heb ik 9 rondes clomid geslikt, de eerste 8 rondes reageerde ik er goed op en had ik een eisprong, de 9e keer niet. Nu inmiddels alweer tijdje geleden gestart met spuiten. Hier reageer ik tot nu toe nog niet op. Ik heb nu de tweede kuur om ongi te worden, de eerste sloeg niet aan en dan gaan we starten met een hogere dosis spuiten. Omdat ik door de PCO veel eitjes heb, is het met spuiten lastig de juiste dosis te vinden. Als de dosis te hoog is, kunner er teveel eitjes groeien en word de cyclus weer afgebroken. Verder weet ik niet hoe jij met je gewicht zit. PCO kan te maken hebben met overgewicht, dit hoeft niet hoor. Slanke mensen hebben het ook. Daarom probeer ik nu af te vallen, omdat het dan kan zijn dat je eisprong dan weer terug komt. Ik hoop voor je dat de clomid snel aanslaat en je snel zwanger zult zijn. Dit kan ook hoor, mijn vriendin was met clomid ronde 3 al zwanger. Misschien kun je mee gaan schrijven bij het topic vruchtbaarheidsbehandelingen. Hier schrijven veel meiden mee met PCO. In ieder geval veel sterkte nu je de mmm ingaat en hopen dat je snel mama mag worden van een klein wondertje. liefs
He Maaike, bedankt voor je snelle reactie. Bij jou loopt het hele traject nog steeds dus. Hoop niet dat ik zolang nodig heb, maarja dat is afwachten. Ja heb al even in dat topic gekeken. Maar daar staan al zoveel verhalen en dames die elkaar waarchijnlijk al helemaal kennen. Zijn al oude verhalen bij! Zou wel dames willen spreken die nu ook met het probleem zit. Dat we elkaar wat om kunnen trekken en verhalen delen snap je?!
hey ik heb zelf ook pcos en ik schrijf op dit moment mee bij vruchtbaarheidsbehandelingen en dan: nieuwe clomiddames deel 2. zijn echt super lieve meiden en schrijf hier zelf ook nog niet zo lang mee. ik zal even mijn verhaal tot nu toe vertellen.. ben 3 jaar geleden gestopt met de pil en werd toen het 1ste jaar niet ongi. daarna werd ik eens in de 3a4 maanden ongi.. dus naar de huisarts geweest.. provera geprobeerd, maar hielp niks.. dus als ik met kinderen wou beginnen moest ik naar het ziekenhuis. dus mijn vriend en ik wilden eind vorig jaar met kinderen beginnen dus meteen naar het ziekenhuis gegaan. dat was begin november.. heb toen echo's gehad om te kijken of mijn eitjes vanzelf goed groeiden en of ik een eisprong had.. maar dat was dus niet. dus kreeg ik clomid. de 1ste ronde kreeg ik een cyste.. dus daar hadden we niks aan. de 2de ronde had ik 2 eitjes, maar een late sprong.. en is ook niks geworden.. hebben ook nog 2x een negatieve samenlevingstest gehad. en mijn mannetje zijn zaad is getest en was niet goed.. dus nu bezig met de 3de ronde.. groeide eerst niks.. maar tegen alle verwachtingen in had ik maandag toch een eitje van 20,9mm!! dus we hebben goed geklust en hopen dat het gepakt heeft. nou moet ik maandag weer bloed prikken om te kijken of ie echt gesprongen is, maar is denki ik wel zo. dus nu moet mijn vent 10 aptil nog een keer een potje inleveren om te kijken of zijn zaad nog hetzelfde is.. en ikmoet wachten tot 3 april.. of ik dan ongi word of niet.. hoop van niet natuurlijk. zo.. nou heb ik wel genoeg geschreven denk ik haha. als je nog iets wilt weten vraag het gerust! en praat gerust mee op dat forum wat ik zei.. je bent van harte welkom!
He meid, dat hoop ik ook voor jou, helaas is het allemaal afwachten... En dat valt niet altijd mee. Oja ik ga naar een mevrouw die voetreflex therapie geeft. Zij heeft ook een behandeling speciaal voor pco. Maar ik heb geen idee of dat wat voor jou is. Liefs