Hoi, Ik heb PCO. Vandaag is dag 23 van mijn cyclus, net een echo gehad, nog steeds geen groeiende eitjes. Stoppen met spuiten en starten met duphaston. Over twee weken weer een echo. Dit is tweede ronde zonder eitjes. Volgende ronde meteen meer spuiten, alleen gaf ze wel aan dat ik dan weer meer kans had op teveel eitjes. Mijn arts gaf aan dat als het zo doorging we over moeten op IVF. Ben hier erg van geschrokken. Tot nu toe hebben we alle rondes alleen nog maar hulp gehad met hormonen. Herkent iemand dit, en hoe ging het toen de volgende rondes? liefs
Helaas herken ik dit wel, ik heb dan wel geen pco maar wel je verhaal omtrent de eitjes. Wij zijn 2 weken terug begonnen met onze eerste 1e poging dus ook eerste keer spuiten. Wij lopen in Dusseldorf en daar is mijn AMH bepaald heel hoog namelijk 6.26 en 20 follikels die al klaar lagen. Er werd dus verwacht dat ik heel sterk zou reageren op de hormonen. Ben dus met heel laag hormoonspuiten begonnen. Bij de eerste echo leek alles er goed uit te zien waren er 4 aan het groeien, dus ikke was al blij genoeg, het waren er niet teveel gelukkig. Bij de 2e echo bleek dit minder te zijn de andere 3 eitjes waren te klein gebleven en de grootste was nog steeds te klein voor de punctie, dus alles afgeblazen. Dus ben nu aan het wachten op mijn ongi en dan beginnen we in april weer opnieuw, met ook meer hormonen met ook iets meer kans op overstimulatie maar is helaas niet anders. Ik ben gewoon vruchtbaar, goede cyclys, super regelmatig, netjes eisprong iedere maand, alleen mijn vriend heeft 0.0 zaadcellen dus daarom in deze mmm. Ik herken je verhaal van te weinig eitjes dus maar al te doen, dus ook met een hoog amh wil het niets zeggen dat je zekerheid hebt dat wel groeien. het is gewoon heel erg aftasten en onderzoeken wat je eigen lichaam nodig heeft. heel veel sterkte meis! Liefs Juffie
Hoi Maaike Ik heb ook PCO. De zwaarste vorm en dus geen eisprong van mijzelf. Toen ik nog bezig was met de IUI moest ik Puregon spuiten. Soms wel eens 1,5 maand voor 1 eitje. Ik moest ook altijd laag beginnen omdat ze bang waren voor overstimulatie. Dit is echter nog nooit gebeurd. 3 keer een cyclus afgebroken omdat er geen groei was en de laatste keer dus doorgezet met spuiten en elke 5 dagen verhogen met de Puregon. Toen dus naar 1,5 maand 1 eitje. Wij hebben toen ook besloten voor een operatie te gaan (ovarium drilling). Dit maakt je eierstokken weer tijdelijk (half jaar) gevoeliger voor hormonen. Ik reageerde daarna weer op Clomid. Helaas is de IUI niks geworden en zitten we nu in onze 2de ivf poging. Veel succes! Gr Noekie
Wat vervelend zeg dat ze niet willen groeien. Maar misschien een opsteker voor jullie. Ook ik heb erge PCO en geen cyclus van mijzelf, het stimuleren ging bij mij ook altijd heel erg langzaam. Ook omdat ik altijd laag moest beginnen ivm kans op overstimulatie. Toen we in de mmm zaten voor mijn zoontje had ik meestal pas rond cd35 een beetje groeiende follikels. Toen we in de mmm waren voor deze zwangerschap leek ik helemaal niet meer te reageren op de Puregon en zijn er meerdere cyclussen afgebroken. Toen zijn we doorgestuurd naar een ander ziekenhuis en daar zijn we begonnen met een iets ander spuitschema, op cd3 beginnen met 100EH en dan op cd8 terug naar 75EH tot de eerste fm. En dit had vrijwel meteen succes, ik ben van de 4 stimulatieronden 2 keer zwanger geworden met een eisprong rond cd30. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Hoi meiden, Bedankt voor julie reacties, Juffie, wat balen he, hopen dat de volgende ronde wel aanslaat. Raar het dat je eerst eitjes hebt die lijken te groeien en ineens alles weer weg is. Veel sterkte met alles. Noekie, anderhalve maand is ech lang. Dat vond ik gister ook wel vreemd, vorige week zei de arts we kunnen nog twee maand doorgaan met ophogen en gister had ik een andere arts en zij zei we breken het af, anders word het zo'n oud eitje. Vind het raar dat ze zo verschillend handelen. Van zo'n operatie had ik nog nooit gehoord, wel fijn dat het geholpen heeft. Jeetje tweede IVF poging alweer, meid sterkte met alles. Sween, ik ben begonnen met 50 en vorige weer werd het opgehoogd met 66 eenheden. Guusje, de arts van gister stelde beetje hetzelfde voor. De volgende ronde moet ik de eerste drie dagen 100 spuiten en dan weer terug naar 75. Het is niet helemaal hetzelfde maar toch hetzelfde idee denk ik. Je schrijft dat je 2 keer zwanger bent geworden, ben je inmiddels mama? Ik weet natuurlijk niet hoe de zwangerschappen zijn verlopen. liefs
Hi Maaike, ja ze beginnen altijd met 50 eh, jij hebt ook puregon? ik ben na 3 dagen al meteen naar 75 gegaan weer paar dagen later, geen verbetering en op naar de 100, dat werkte ook nog niet echt dus 125, toen gingen ze eigelijk teveel groeien, waren er meer dan 5 die boven de 15 mm waren, toen werd de cyclus eigenlijk stop gezet per vorige week woensdag, ik was het daar niet mee eens omdat ze op de echo hadden gezien dat er 1 eitje te veel was, ik mocht vanaf vorige week dinsdag al niet meer spuiten, ik wilde perse terug op vrijdag voor een echo om te kijken of er wat veranderd was, en ja hoor, doordat ik dus 3 avonden NIET heb gespoten, waren mijn middel grote eitjes, gekrompen zodat er nog maar 2 grote van 17 mm en 19 mm overbleven, toen mocht ik dus afgelopen vrijdag de Pregnyl zetten, je moet echt naar ej eigen lichaam luisteren en niet zo veel naar de artsen, het is de eerste ronde altijd zoeken naar de juiste dossering, heel veel vrouwen raken zwanger op 50, andere 100, en weer andere op 125 of hoger, dus er is nog geen nood aan de man ech niet! volg je gevoel en zo zie je maar, heb ik dus ook gedaan en zit nu op het wachtbankje tot 10 maart!! spannend! Succes!
Sween, jeetje zeg dus door je eigen gevoel te volgen en er op te staan nog een echo te willen, bleek het toch goed te zijn. Wat fijn dat het gelukt is, nu weer wachten en hopen op het grootste wonder. Ben heel benieuwd hoe ik dan reageer op honderd. Ben alleen ook benieuwd of mijn eigen arts meteen met honderd wil starten, zij had de cyclus nog lang willen volgen met steeds kleine beetjes omhoog. Maar ben wel blij dat de andere arts gister de cyclus heeft gestopt, ik had er geen vertrouwen meer in. Maar als ik alles zo lees moet ik gewoon geduld hebben. Meid ik hoop echt voor jullie dat het deze keer raak is, veel succes met de wachtweken. liefs
Hi Maaike, ik ben uiteindelijk doorgegaan met spuiten tot dag 32 geloof ik, pas op dag 35, die spuit gehad, kan er paar dagen naast zitten maar het was in ieder geval boven de 30 dagen dat wee tik zeker, dus opzich is het wel jammer dat ze bij jou de cyclus hebben gecancelled, want je kan net zo lang spuiten als dat je zelf wilt, maar als er op een gegeven moment geen groei in zit, dan gaan ze stoppen en beginnen met een hogere dossering, stel ik ben over 2 weken niet zwanger, dan meot ik ook weer aan de duphaston en dan moet ik starten op 100 eh, omdat die andere twee eh helemaal niks gingen doen, dus ik weet niet op welke dag je zit in je cyclus? geef anders gewoon aan dat je verhalen hoort van andere meiden en die dit dus op een andere manier hebben meegemaakt etc. Welk ziekenhuis loop je? of omgeving? dat kan ook verschillen! Succes!!
Hai dames, Ik reageer ook slecht op puregon. Ik heb gespoten tot 125eh, en toen was er nog geen enkele reactie. Ik moest toen ook beginnen met 50eh. Daarna heb ik nog 2 cylcussen clomid gehad, ook geen eisprong als resultaat. Vandaag ben ik begonnen met primolut, en als ik ongi ben moet ik starten met 100eh puregon, hopelijk met beter resultaat.
@Maaike, ik ben inmiddels mama van een lief jongetje van bijna 3 en nu moet ik nog ongeveer 9 weken voordat nummer 2 geboren gaat worden. Wel toevallig dat jou arts net hetzelfde schema voorstelde. Bij mij had het meteen effect.