Baaldag

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Pluizje, Jul 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Wat de mmm betreft ben ik voor mij gevoel nog een kleutertje, maar ik heb het toch even zwaar dames..

Na 8maanden mmm ben ik resistent verklaard voor clomid, en heb toen een hsg gehad voor ik door kon bij het VUmc met OI. Die was goed, en ik ben net klaar met de wachtweken voor mijn eerste ronde met Gonal-F + pregnyl.

Deze is mislukt, wat ik al aan zag komen door veel bruinverlies+ bloed na een week, maar wat ik niet aan zag komen is de cyste die zich in mn rechter eierstok heeft ontwikkeld waardoor ik nu een maand stil kom te liggen. En nu ben ik precies wanneer ik weer verder zou kunnen niet in het land omdat ik eindelijk eens een keer op vakantie kan...

Het liefst zou ik die hele vakantie laten schieten zodat ik toch weer verder kan, omdat het wéér een maand zonder kansen is. Ik moet nu dus ook weer een maand aan de pil terwijl mijn hele bewustzijn schrééuwt "NEE je wilt toch zwanger worden?!"

Dit is dus pas mijn eerste 'echte' ronde, maar ik ben er toch zo verschrikkelijk van slag van dat ik niet gewoon door kan :( en ik voel me zo stom! Er zijn zoveel meiden die al zo veel langer bezig zijn dat ik me bijna schuldig voel om hoe ik me voel.

Ik heb dus even een rotdag :) en moest het van me af schrijven.

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen. Het is heel normaal dat je je rot voelt. 8 mnd mmm eist z'n tol. Ik ben 5 mnd mmm bezig en ben gebroken :(
    Je wil zo graag een kindje en dat lukt niet en dat doet pijn.
    Probeer te genieten van je vakantie. En ga er dan met volle moed tegenaan.
    Aan de pil gaan is dat om de cyste te stoppen? Het voelt idd tegenstrijdig, maar je moet vertrouwen op wat de artsen zeggen.

3. Niet schuldig om voelen hoor! Toen wij net begonnen vroeg ik me af hoe mensen dit 6 maanden vol konden houden. Toen wij 6 maanden bezig waren vroeg ik me af hoe mensen die een jaar vol konden houden. Toen wij een jaar bezig waren vroeg ik me af hoe mensen die al meerdere jaren bezig zijn dat voor elkaar krijgen.. Hoewel de onzekerheid en frustratie bij mij steeds groter wordt, weet ik ook nog heel goed hoe dat aan het begin van de MMM voelde. Als ik er nu op terugkijk was het toen minder erg, maar zo voelde dat toen niet!

Ik kan me kapot ergeren aan vrouwen die net 2 IUI's achter de rug hebben en dan 'nog steeds' niet zwanger zijn en zichzelf heel erg zielig vinden, terwijl alles volgens het boekje loopt en er nog prima kansen zijn, maar jij hebt al behoorlijk wat voor je kiezen gehad! Het is gewoon vreselijk zwaar allemaal. Ik hoop dat jullie de MMM snel uit kunnen stappen! :)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Heel normaal en heel logisch!!

Maar even lekker op vakantie is ook goed voor je hoor......even geen ziekenhuis stress, zodat je straks weer uitgerust verder kan!

SUcses op naar een mooie plakkert, een prachtige beeb.

5. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Bedankt voor de bemoedigende reacties, jullie zijn lief! En hebben gelijk natuurlijk.. Ik ga zeker proberen van de vakantie te genieten en daarna er weer met frisse moed ertegenaan!

@ster: ik moet aan de pil zodat ik kan reguleren wanneer ik weer kan beginnen. Het is om te voorkomen dat ik OF ong word als ik nog weg ben en dus weer een ronde kwijt, OF dat het ineens 60dagen duurt voor er iets gebeurd. Het doet helaas verder niks voor de cyste.

@allemaal: ik duim voor jullie allemaal dat er een snel einde aan de mmm komt!

Share This Page