he dames, ik heb een heel lief boomer hondje wat echt een schat van een beestje is. op het moment laat ik haar 3x per dag uit als het echt niet anders kan doet mijn vriend het. nu vraag ik me alleen af hoe ik dat ga doen de hond uitlaten enz. als de kleine geboren is. wat ik aan mijn vriend kan merken is dat hij er absoluut niet op zit te wachten om na de geboorte een keer de hond uit te laten. hoe gaat dat bij jullie?
Is er niemand die het voor je kan doen? Familielid bijvoorbeeld? Wij hebben ook een hond en ik ben heel erg blij dat mijn schoonvader hem 2 keer per dag uitlaat, zou ook niet weten hoe ik het anders moest doen. Nou heb ik ook een baby die continue mijn aandacht vraagt. Wellicht krijg jij een hele makkelijke en kun je de hond gewoon uitlaten, krijgt de baby ook wat frisse lucht. Oh en als jij nog in je kraamtijd zit, dan mag je van je vriend wel verwachten dat hij de hond uitlaat. Waarom zou hij dat niet doen? Wat is dat toch met die mannen he....
Wat raar dat je vriend zou reageert? Is toch ook zijn huisdier? Mijn man en ik hebben paar maandjes geleden gekozen om een hondje te nemen. We zijn allebei superblij met ons kleine spookje! Manlief laat de hond 's ochtends en 's avonds sowieso uit, overdag ga ik met hem... Straks in kraamtijd komt of mijn man tussendoor naar huis of mijn moeder komt hem straks tussendoor uitlaten als mijn man niet kan (hij werkt dichtbij huis)... Ik vind het wel raar dat je vriend zich zo opstelt hoor... Wat esn drama ja om een keer met jullie hond te gaan wandelen... Blij dat mijn man dat gewoon doet en uit zichzelf al vanaf het begin zei nee ik ga sowieso 's ochtends en 's avonds met hem...
de hond is met mij meegekomen en niet de keuze van mijn vriend geweest. het is al heel wat dat hij het accepteerde dat ik ook een hondje heb. hij heeft niet zoveel met dieren hoewel hij wel met haar speelt en eten drinken enz. geeft.... ik ga het wel bespreekbaar met hem maken het moet niet zo zijn dat ik mijn hondje hierdoor moet weg doen
Mijn man liet hem 's ochtends en 's avonds uit Overdag kwam mijn moeder de hond uitlaten. En laatste dag kraamweek kon ik het zelf weer met de wagen of in de draagdoek. Ook al is het niet zijn keuze, hij kan het toch op zijn minst in de kraamweek doen toch?
Als ik het zo lees dan zou ik het arme beestje ook niet aan m toevertrouwen.... sorry TS ik word altijd een beetje pissig van dit soort mannen. Ik heb zelf ook een vent die wel altijd voor me klaarstaat en ik gun dat andere vrouwen ook zo. Maar ja, nu het duidelijk is dat dat toch niet gaat gebeuren... kun je niet een hondenuitlaatservice bellen?
Hier ook een hond.. Mn vriend laat hem 's morgens uit voor hij gaat werken.. Dan laat ik hem 's middags uit met Dex in de wagen.. En dan voor het eten laat ik hem uit of mn vriend en dan kan de anders thuis bij Dex blijven.. 's avonds laat mijn vriend hem altijd uit omdat ik het niet fijn vind 's avonds alleen buiten..
Hier ook een boomertje. Heb haar gehaald toen ik nog alleen woonde maar al wel een relatie had met mijn man. Hij had hier niet echt inspraak in eigenlijk. Ik heb nooit verwachtingen naar hem gehad tov uitlaten maar doet dit uit zichzelf. Zeker nu ik zwanger ben doet hij het bijna elke ochtend en ook als het al donker is (of we gaan samen). Hier gaat ze tijdens de bevalling even naar familie en mijn ouders zijn ook bereid langer voor haar te zorgen als het nodig zou zijn. Echter willen we haar graag zoveel mogelijk meteen bij het gezin hebben. Ik verkeer dus in een luxe positie. Misschien is het mogelijk dat je vriend hem/haar in ieder geval in de ochtend uitlaat en dat er smiddags/savonds iemand in je omgeving is die het een keer kan doen zolang jij nog niet in staat zou zijn. Je zou ook voor 1x per dag gebruik kunnen maken van een uitlaatservice. Lopen ze meteen een flink stuk en raken ze lekker wat energie kwijt. Ik heb voor als ik weer alleen zou zijn een draagdoek voor mijn kindje die ik kan gebruiken voor het uitlaten van de kortere rondjes. Voor in het begin zou je aan een tricot kunnen denken en die staan op marktplaats tegen leuke prijsjes. Vind het wel heel naar voor je en kan het ook moeilijk begrijpen. Zelfs als je niets met honden hebt is het toch niet de moeite in de kraamtijd?
Ik vind dat je vriend maar moet schipperen zeg. Kinderachtig gedrag en waar gaat het over.... Mijn vogel is ook niet mijn man zijn ding maar als ik de avond werk dan geeft hij haar gewoon eten ondanks dat hij gebeten wordt hahaha. Mijn man laat hier de hond in ieder geval in de ochtend uit en verder 1 van ons als hij thuis is 's middags en dan in de avond ook nog een van ons twee. Vind het nu ook wel lastiger met een baby en een peuter want normaal ging ik tussen de middag lekker wandelen of een bal gooien maar das nu een stuk moeilijker.
Je vriend heeft wel voor het kind gekozen toch? Dan kan hij op zn minst in de kraamweek jou ondersteunen en dat betekend dan ook de hond uit laten.... Sorry maar ik vnd het heeeel vreemd als je man dat niet zou doen. Erna tja... Dat zal je met hem moeten bespreken. Wij hebben ook een hond en nu ik this ben laat ik de hond uit maar als de kleine net op bed ligt dan loop ik alleen even naar het gras en laat ik de kleine liggen en ander neem ik hem mee in de wagen. Savonds doet mijn man het altijd en ook sochtends voor hij naar zn werk gaat.
Persoonlijk vind ik dat je vriend dat moet doen, vind het niet meer dan normaal! Ik zou zeker niet kiezen voor een uitlaatservice (alleen in het ergste geval) want wanneer de baby geboren is zal er voor de hond van alles veranderen. Als er voor de hond dan ook geen tijd meer zal zijn (lees uitlaten) dan zal hij dit gaan linken met de geboorte van de baby en kan hij zijn gedrag gaan veranderen. De hond moet een zo normaal mogelijk leven houden (voor zover dan kan na een geboorte natuurlijk) want anders kan je er later problemen mee krijgen en dat zou erg jammer zijn.. Ik spreek uit ervaring, gelukkig is bij ons alles goedgekomen na gedragstherapie. Succes en ik hoop dat je vriend dit ook zal inzien en dit voor jullie over zal hebben..
Sorry maar wat een akelige vriend heb jij zeg! Wil hij niet eens even 15 minuten per dag naar buiten op zijn minst (3x 5 minuten) ook niet als jij net bevallen bent?! Ik vind jouw vriend heel erg egoïstisch! Ik zou hem toch even heel hard aanspreken! Samen een kind samen de zorg voor een kind! Als dit betekent dat hij de hond moet uitlaten omdat jij daar nog niet sterk genoeg voor bent heeft hij dat maar te slikken! Oh kan zo boos hierom worden!
Tja dan ruimt je vriend zeker liever de plasjes en poepjes van je hondje in huis op??? Je vriend heeft voor jou gekozen en daarmee ook voor je hondje; Het totaalpakket. Vind het niet meer dan normaal dat hij die minimale moeite er voor doet. Jij zal het waarschijnlijk na je bevalling niet zo makkelijk kunnen.
Hij gaat maar mooi wandelen hoor, je gaat toch geen familie/vrienden/uitlaatservice regelen als hij gewoon even met het beestje naar buiten kan?!
Ik had tijdens mijn zwangerschap nog ratjes. Ik had die gekozen, en dus kwam het verversen, eten geven enz... op mij terecht. Maar euh, toen ik een half jaar geleden door mijn rug ging en de kooi niet meer kon tillen, heeft mijn vriend het gedaan hoor. En de laatste weken van de zwangerschap ook. En als ik een paar dagen van huis was gaf hij ze ook eten... Dus kan die van jou ook mooi het beestje uitlaten, het woont onder zijn dak, dus is hij mee verantwoordelijk. Of hij daar nu zin in heeft of niet, waar slaat dat nu op? Ik heb ook niet altijd zin om het vuilnis buiten te zetten, maar het moet gebeuren Verantwoordelijkheid voor huisdieren en kinderen valt mee onder het gezin, en hoort niet uitbesteed te worden. Misschien kan je wel eens bekijken of twee keer per dag wandelen ook voldoende is, en dat je dan bijvoorbeeld na de kraamtijd ieder eentje doet?
Wij hebben ook een hond, maar die is altijd buiten op ons erf(heeft een kennel in de schuur). Ik ga wel 1 á 2x in de week een uur met hem naar het bos. Maar hij hoeft dus niet persé uitgelaten te worden elke dag. Ik vind ook dat je man niet moet zeuren en gewoon tijdelijk de hond kan verzorgen als jij het niet kan, het is maar voor tijdelijk! als je weer op de been bent en de kleine mag naar buiten neem je de hond ook lekker mee! En als jullie kindje ouder is is er niets leerzamer dan samen de hond verzorgen.
Ik heb mijn hondjes weg moeten doen (2 chihuahua's). Welliswaar naar mijn ouders wat al 2de huis voor ze was hoor. Maargoed, toen mijn dochter met een drol rondliep en elke dag wakker werd geblaft tijdens haar middag dutje besefte ik dat ze gewoon echt niet konden blijven. Dat is het jammere van als je hondjes hebt voor je kinderen krijgt, athans zoals mijn honden waren. Mijn honden waren gewoon veelste verwend en niet heeel streng afgericht door mij omdat dit ook niet nodig was toen ik nog geen kinderen had. En als je 18 bent ben je ookniet bezig met 'ow misschien gaat dat over een paar jaar niet samen met mijn kinderen'. Ik niet in ieder geval.
Schaamt hij zich misschien om met zo'n klein hondje te lopen.. Hier heeft vriend ook met de honden gelopen toen ik net bevallen was, Nu doe ik ze om en om(want met beide en de kinderwagen word hem niet..), en met mooi en droog weer zijn ze veel in de tuin.
Wij hebben een teckeltje. Hier ging het na de bevalling precies zo als voor de bevalling; - 's ochtends laat manlief 'm uit - tussen de middag liet ik 'm uit. Toen dochterlief geboren was ging ze mee in de wagen en lieten we 'm samen uit. - om 5 uur komt manlief thuis en laat hij 'm weer uit - 's avonds laat mag ie nog ff snel tegen een boompje plassen (lees: manlief zet de deur open, hond plast en komt weer naar binnen). Echt de eerste dagen na de bevalling kwam mijn moeder de hond uitlaten tussen de middag. Ik denk wel dat het fijn is als je vriend hierin wat meer meehelpt, zeker de eerste dagen na de bevalling. Succes!
als de beeb straks geboren is dan doet manlief het sochtends en savonds me s.m heeft al aangeboden ook te willen helpen dus het komt wel rond hier en na de kraamweek zal ik het overdag weer gaan doen