Ik ben vanochtend bij de gyn geweest en mag de volgende ronde beginnen met clomid. Op dag 12 moet ik dan terugkomen voor een echo. Nu zit ik eigenlijk met een probleem. Ik heb een tijdelijk contract en een maand geleden heb ik nog gezegd dat we op dit moment geen kinderwens hebben. Kan nl nog even duren voordat ik zwanger ben en ik wilde mijn kansen niet vergooien. Heb geen vrije dagen meer en weet nu dus niet hoe ik dit moet combineren met mijn werk. Hoe vaak moet ik naar de gyn? Moet je elke ronde dat je clomid gebruikt voor een echo om te kijken of je eitje al is gesprongen? En wat moet ik evt op mijn werk zeggen? Wel een beetje stom als ik pas nog zeg dat we geen kinderwens hebben op dit moment en nu zou zeggen dat we al een jaar serieus bezig zijn en bij de gyn lopen en ik daarvoor af en toe weg moet. Ik ben wel een beetje radeloos. Liefs Steffie
Ik moet iedere cyclus met Clomid 3 keer naar de gyno... vanaf dag 12... om de dag of om de 2 dagen...
Hi Steffie, Je werk hoeft helemaal niet te weten dat je een kinderwens hebt. Je kan gewoon zeggen dat je naar het ziekenhuis moet en dan ben je niet verplicht te zeggen waarom. Ik moest de afgelopen cyclus 2x komen, 1x op dag 12 en 2 dagen later weer en toen was mijn ei al groot genoeg. En nog een keer bloedprikken. Het ligt er dus ook maar net aan hoe goed je ei groeit. groetjes, Snoopy
Ik zou ook niks zeggen alleen dat je naar het ziekenhuis moet. Je bent ze niet verplicht te vertellen wat je daar moet doen. Ik moet deze maand 3x en 1x bloedprikken. Het kan ook maar zo dat je minder hoeft of meer. Suc6!
Hoi Steffie. Lastige situatie zeg! Vooral omdat je een tijdelijk contract hebt. Je kunt inderdaad zeggen dat je naar het ziekenhuis moet en je hoeft niet te vertellen waarom. Maar ik heb dan altijd het idee dat ze daar zo doorheen prikken op het werk. Ik vermoed dat ik binnenkort ook ga beginnen met clomid en moet dan ook eens bedenken hoe ik dat op het werk ga brengen......
Er zijn zoveel dingen die je kan hebben waarvoor je regelmatig naar het ziekenhuis moet.... daar prikken ze niet zomaar doorheen. Ik heb de eerste paar keren verteld dat ik naar het ziekenhuis moest en daarna uitgelegd waarom dat was en dat ik nog wel vaker moet de komende tijd. Allemaal geen probleem gelukkig. Ik heb wel een jaarcontract tot eind dit jaar, maar ik heb niet het idee dat ze van me af willen. Ik was trouwens eerst uitzendkracht en een maand voordat ik een contract zou krijgen, raakte ik overspannen en zat dus thuis. Maar heb toch een contract gekregen, hadden ze opgestuurd. Hopen dat ze zo blijven en dat ik dus mag blijven. En anders zoek ik wel weer wat anders... groetjes, Snoopy
Hey Steffy, Met het gebruik van Clomid heb ik geen ervaring maar wat je werk betreft...je had beter helemaal kunnen zwijgen over je kinderwens, nu heb je er feitelijk over gelogen. Ik ben van mening dat als er geen begrip is ik me afvraag of ik er wel wil werken. Ook mijn contract loopt eind december af en...zie onderschrift....ben ook gevaarlijk bezig. Mijn "gezin" gaat voor alles. Dat is mijn motto. Ik weet dat het heel lastig is maar zoals de anderen ook al hebben gezegd: zeg gewoon dat je naar het zh moet, ze hebben er niks mee nodig verder! Succes meid! Elmo
Een kinderwens hoef je aan je werk niet door/aan te geven... Dat is prive,en ziekenhuisbezoeken zijn dat dus ook.. Ik wens je heel veel succes met Clomid! Groetjes,Alida
Maar heb jij dan ook helemaal niks op je werk verteld? Ik neem aan dat jij toch ook regelmatig naar het ziekenhuis moet. Ik vind jou heel sterk en ben blij als ik ook zo zou kunnen denken. Maar op dit moment ben ik toch ook bang om mijn baan kwijt te raken. En net wat anderen ook zeggen ik heb zo het gevoel dat ze er op mijn werk heel erg doorheen prikken als ik steeds naar het ziekenhuis moet. En ik weet dat je een kinderwens niet aan je werk hoeft door te geven. Daarom heb ik gezegd nu nog even niet. Had ik dan moeten zeggen dat ik dat privé wilde houden? Ik zit er toch over te denken om het gewoon te zeggen op mijn werk, maar lijk ik dan nog wel betrouwbaar? Heb dan natuurlijk eerst zitten liegen. Zou het dan pas gaan vertellen als ik echt met Clomid begin en dan duurt nog wel een paar weken. Liefs Steffie
ik moet per cyclus gemiddeld 2x komen voor een echo en idd je hoeft je werk niet te zeggen waarom je gaat. ik heb het wel gedaan omdat ik van ze mag gaan wanneer nodig is en ik krijg het door betaald.. xxx
He vervelend hoor... ik ben nu met de eerste ronde clomid bezig en hoef tijdens deze ronde geen een keer te komen.... ben 4 september bij de gyn geweest en toen dupsthon en daarna clomid mee gekregen uiteindelijk 24 sept begonnen en zou in eerste instantie op 16 okt weer naar de gyn moeten... die is dan met vakantie dus dat wordt nu pas 8 nov... Chrizzzy
He Chrizzzy, Als je helemaal geen controles krijgt, hoe weet je dan of je een eisprong hebt gehad? Of heb je wel bloed laten prikken? Steffie, op je werk mogen ze eigenlijk niet eens vragen of je een kinderwens hebt. Als ze het mij hadden gevraagd, had ik waarschijnlijk geantwoord dat het hun niets aangaat. Maar dat ligt ook aan je werkgever, die van mij zou zoiets dus nooit gevraagd hebben. Mocht je nu snel zwanger raken en zij komen erop terug wat je gezegd hebt, dan kan je dat ook aangeven. Zij mogen het eigenlijk niet vragen en jij mag eigenlijk niet liegen, maar dat is dan dus hun probleem. En als je dan van je af willen, dan zoek je toch lekker een andere baan bij een betere werkgever? Is niet altijd even makkelijk, maar ik zou het wel weten. Als een werkgever nu al zo moeilijk doet hoe gaat het dan als je een keer thuis moet blijven omdat je kindje ziek is? groetjes, Snoopy