slimvlies goed en wanneer prikken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loe, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Hallo, ik kom net bij de gyn vandaan en hij zag een corpus luteum. Mijn ie was dus gesprongen. Wanneer precies is niet bekend, maar omdat dinsdag het follikel 17 mm was, denk ik zaterdag of zondag. Mijn slijmvlies was nu 11mm dik. Dat is gelijk ook mijn eerste vraag; is dit dik genoeg of aan de dunne kant?

En mijn tweede vraag: het is niet zeker of mijn eisprong wel van goede kwaliteit is. Nu heb ik net geprikt vandaag op progesteron en moet ik volgende week maandag pas weer prikken. Maar ik las dat het beste progesteron geprikt kan worden op dag vijf tot en met zeven na de eisprong. Is mijn geval is dan die maandag toch te laat? Kan ik dan niet beter aankomende vrijdag prikken?

Groetjes!

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    volgens mij is de dikte wel goed hoor. Staat me iets van bij dat het minimaal 1 cm moet zijn.
    En het prikken op progesteron is altijd moeilijk in te schatten omdat je meestal niet precies weet wanneer je ei precies gesprongen is. Aangezien je vandaag ook al hebt geprikt is het komende maandag 7 dagen later. Het gaat om de vermeerdering in progesteron en die kunnen ze zo perfect zien natuurlijk! Denk dat je met alles dus wel goed zit ;)

Ik hoop dat je progesteron een goeie eisprong laat zien! Wel goed je best gedaan dit weekend? ;)

3. Loe

Loe Niet meer actief

Hoi, dank voor je antwoord! Ja, goed ons best gedaan, jeetje zeg, ben zo ziek als een hond, maar ja 't moet maar he, haha, voor de goede zaak.

Ik las namelijk net dat het slijmvlies het liefst op 15 mm moet zitten? goh dat haal ik echt nooit. Is dat echt de gewenste dikte?

Ik dacht me die progesteron dat je vijf tot zeven dagen na je eisprong je hoogte progesteronwaarde zou hebben, en als ik dan pas volgende wek maandag ga prikken kan het weleens 9 of heel misschien 10 dagen geleden zijn sinds de eisprong. Is het dan al weer niet gedaald?

gefeliciteerd met je zwangerschap Tezzz!

4. Loe

Loe Niet meer actief

helemaal niemand verder?

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Loe,

Over de dikte van je slijmvlies weet ik niet zo goed.

Maar ik heb even in mijn agenda gekeken en ik heb vorige week dus ook bloed moeten laten prikken en ik dacht zelf dat er precies een week tussen zat, tussen eisprong en prikken.
    Maar als ik nu terug reken is het waarschijnlijk 8 dagen.
    Mijn progesteron was 86. Dus denk dat het wel ok is bij jou en je niet echt te laat bent hoor.

Succes.

Grt Vanilia

6. Loe

Loe Niet meer actief

Joh vanilia, 86? jee zeg, daar kan ik alleen van dromen. ik had 15 dus vorige keer. Dus gewoon maar die maandag gaan denk je? als ik afgelopen zaterdag de eisprong heb gehad?
    Zeg, kun jij vandaag niet testen? :)

7. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik ben vorige week op de ochtend voor mijn eisprong (die was dezelfde middag) naar de gyn geweest, via de echo zag hij een heel mooi dik baarmoederslijmvlies wat er keurig uit zag en volgens hem 1cm dik was. Hij vond het qua dikte prima dus ik denk dat je goed zit met 1,1 cm hoor.

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Loe, jammer genoeg net ongesteld geworden ;)

Ik hoop dat jij iets meer geluk hebt meid.

Grt Vanilia

9. Loe

Loe Niet meer actief

neeeeeeeee vanilia, hoe kan dat nou? Nou 'hoezo, gewoon'zul jij zeggen. Ik heb je in meerdere topics gezien en ik had echt het vermoeden dat jij zwanger zult zijn! Waarom weet ik niet, vraag het niet. en dan zulke mooie progesteronwaarden. Zijn jullie ook al helemaal onderzocht in de MMM?

Goh..........ik sta er van te kijken. Maar ik wens je heeeeeeel veel succes in de volgende ronde!

10. Loe

Loe Niet meer actief

en dat met die ovu test 2 dagen voor nod dan? Hoe is het mogelijk zeg.......dacht dat dat wel beetje vaststond dan, als je dan een posi ovu test had. Ik leef met je mee.

11. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ja, ik moet zeggen dat ik niet heel teleurgesteld ben hoor, ergens wist ik dat ik niet zwanger was.
    Wel jammer natuurlijk, maar niks aan te doen.

Wij zijn inderdaad onderzocht.
    Mijn man heeft 2 keer een zaadonderzoek laten doen, allebei de keren veel zaad alleen er zat veel 'traag' zaad bij.
    Bij mij is alles waarschijnlijk goed. Alleen ik twijfel want 2 weken geleden is er een samenlevingstest gedaan en die was negatief. Je moet dan gemeenschap hebben in je vruchtbare dagen en dan wordt er bij de vrouw slijm weggehaald uit de schede om te kijken of er levend zaad te zien is.
    Bij mij was er dus alleen maar dood zaad te zien, geeneen levende.
    Ik denk dus dat ik vijandig slijm heb waar het zaad niet in kan overleven, maar mijn gyn zei dat dit niks zegt.
    Beetje raar, maar ik ga vragen om het opnieuw te doen.

Zijn jullie, of jij al onderzocht? Jij hebt best onregelmatige cyclussen zie ik?

Grt.

Deel Deze Pagina