PCO(S) en onbegrip arts, nu eindelijk medicatie!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Infantem Amor, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ja, maar sliep toen al.
    Vanmorgen is mn wekker niet afgegaan, dus ben wakker gebeld en was pas 8 uur op werk!!! Gelukkig was het niet druk. Heb aangeboden om uurtje langer te blijven, maar dat was niet nodig. Naja, gelukkig heb ik nog wel wat kunnen doen. Pff, niet lekker begin van de dag zo.

Maar goed, even iets anders.
    Ik voel wel eens naar mn bmm he. Nu voelde ik daarachter, dus aan de anuszijde allemaal bobbeltjes, en ze zijn ook best pijnlijk als je er over heen gaat. Ze liggen best diep, dus voel ze ook niet altijd. Ik ben hier al eens mee naar de HA geweest, maar toen was het maar 1 bobbel, nu zijn het er veel meer. De HA heeft er toen niet veel van gemaakt. Zal ik het morgen toch voor de zekerheid maar even aan de gyn vragen? Mssn kan ze met de echo wat zien. Maak me wel beetje zorgen :(

2. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Ik zou het inderdaad wel even aan de gyn vragen... Die kan je het beste vertellen wat het is. Maar ik heb ergens gelezen dat meerdere meiden met PCOS dit hebben...

Vervelend dat je wekker niet is gegaan... Wel fijn dat het rustig was, maar geen fijn begin van je dag...

3. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Oke, dat stelt me wel weer iets gerust.
    Naja, niks aan te doen, gelukkig nu alweer vrij en zo lekker met een goed boek de zon in, heerlijk!
    Geniet nog van je vrije zondag en ik duim voor ons voor morgen!!

4. Infantem Amor

Haha dat zal wel lukken, nog even genieten van mijn zondag ;)

Ben de babyplanner aan het lezen ;) en mijn tarot boekje :p

Jij ook een fijne zondag nog en word hier flink geduimd voor 2 goede uitslagen...

5. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Hej Kel,

Hoe was de echo bij jou? Bij mij was het niet heel goed te zien. Er was wel eentje van 13mm te zien, maar kan ook zijn dat het er 2 wat kleinere waren. De grootste was iig 10 mm, dus das al een vooruitzicht ten opzichte van 8mm. Vrijdag moet ik terug komen.

Ze heeft ook gelijk naar die bultjes gekregen en wat blijkt? Endometriose. Ik baal er zo van. Als mijn klachten kwa buik erger worden is dat een teken dat de endometriose ook erger wordt en komen we gelijk in aanmerking voor IVF. Een dikke domper dus. moest daarna werken, maar heb eerst een uur zitten huilen. Had het echt niet verwacht. Denk je dat het gaat werken zo, krijg je weer een tegenslag te verwerken. Pffff, heb het echt even helemaal gehad!

6. Infantem Amor

Ja dat snap ik is ook niet niks meid... Wat een pech kun je hebben... Maar wel super goed dat je het dus toch gemeld hebt!!
    Dikke knuffel vanuit hier...

Ik moet om 15.00u voor de echo... Nou 13mm is toch goed, de mijne was 10mm (1cm), mijn gyn zegt bij 1,1cm te kunnen zeggen of hij doorgroeit... Dus ik ben benieuwd!!

7. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ik ben benieuwd hoe jouw echo is gegaan. Kan wel even wat goed nieuws gebruiken op dit moment!!!

8. Infantem Amor

Heb ik een heel verhaal getypt zegt hij verbinding verbroken :$

Mijn eitje is gegroeid van 1cm naar 1.3 cm, misschien zelfs 1.5 cm (kon ze niet zo goed zien leek ovaal, wat niet erg was)
    Wij moeten/mogen vanaf woensdag om de dag vrijen, uhm dat doen we al ;) Alleen is mijn man nu niet zo lekker, dus hoop dat het snel beter met hem gaat...

9. Infantem Amor

He meid, zoals je ziet is mijn naam veranderd ;)

10. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ik zie het. Vanwege de pendelaanvragen of niet?

11. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ik voel me overigens zwaar klote. Was vanmiddag vrij en heb de hele middag op bed gelegen. Nieuws hakt er keihard in. Weet dat er nog een,kans is, maar hoop houden wordt steeds moeilijker. Daarnaast ben ik ook vatbaar voor depressies, dus het verwerken duirt bij mij wat langer.,nog 2 dagen deze week en 3 volgende week, dan heb ik vakantie! Zo aan toe.

12. Infantem Amor

He meis, ja ik snap helemaal dat je je zo voelt... Is een hele klap die je krijgt te verwerken, net nu je weer wat positief naar je cyclus ging kijken...
    En ik heb mijn naam laten veranderen omdat ik van mijn "ex" beste vriendin allemaal smsjes kreeg, want haar zus had mij gezien via ZP (die is zwanger) en hoe het ging met het zwanger worden, bla bla bla... Mijn vorige provider naam is de naam die mijn moeder mij altijd noemt, dit weten maar weinig mensen... maar ik had geen zin in controle van iemand die ik heel bewust de deur heb gewezen...

13. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Naja zeg, wat een brutaliteit joh...
    Dan maar een andere naam.

Ik ben druk in de weer met ovutestjes. Wat denk jij? Ga ik een eindelijk een eitje krijgen?

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    He meiden,

Mag ik met jullie mee kletsen?
    Heb 2 weken geleden diagnose pco gehad! Ik ging eigenlijk voor de uitslag van onderzoeken ivm veel pijn bekken en onderbuik!! Nu was alles goed maar op de inwendige echo was duidelijk een druiventros zichtbaar en dus diagnose pco!!
    Heel t weekend zwaar depri van geweest! Was pas net 2x ongi geweest en had allebei de keren geen eisprong ( ik verslind heel wat ovutesten!) nouja dat verklaarde dus een hoop!

Nu wilde ze 3mnd afwachten! In de hoop dat de pijn weg trekt! En dan daarna pas starten met een behandeling!
    Ik heb hier niks op gezegd omdat ik het eerst wilde laten relativeren!
    Maar hoe meer ik rrover nadenk hoe meer depri ik wordt!
    Ik wil zooooo graag een kindje! En iedereen om mij heen is zwanger behalve ik!! Iedereen vraagt erom ! 8jaar samen met hubbie waarvan bijna 3 jaar getrouwd! En denk waarom 3 mnd wachten? Wachten voor jan lul! Heb tog deze cyclus als die 30dgn is weeeeer geen ei !!! En ze moet toch nog hormonen testen en zaad man! Dus wil gewoon liever meteen geholpen worden ipv over 3 mnd!! Wat vinden jullie? Zit gwn ff in een dip! ( normaal geen drama queen hoor dames!) haha!

Ik hoop dat het bij jullie snel raak mag zijn met de clomid!
    En hoop dat ik zo af en toe eens mee mag kletsen?

Xx

15. Infantem Amor

hee welkom bbibi, van mij mag je gerust mee kletsen ;)
    Vervelend dat ze dan nog 3 maanden wachten... Maar als je nog geen onderzoeken had gehad was je pas na 6 maanden geholpen ;) Helaas werkt het zo :(

Paniekertje, dat word een knal eisprong zo te zien :D
    Mijn echo was iets minder :( Ze waren gegroeid maar nog niet heel hard. Ze denk aan een eisprong in het weekend of op maandag, dan moet ik ook weer terug komen...

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi Infantem Amor!

Ja je hebt gelijk! ben nu 6 mnd bezig! en dat zij die arts idd ook! van ben blij dat ik het nu zie dan kan ik je direct helpen en anders hadden we je pas na 1 jaar geholpen! dat begrjip ik... maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ik daar ''blij'' mee moet zijn... daar zal jijzelf vrees ik ook vanaf weten. Als je iets graag wilt dat wachten dan altijd lang duurt.
    ach als ik morgen durf ga ik maar eens bellen naar het ziekenhuis! om iig alvast onderzoek te doen naar zwemmers man en hormonen van mij etc.
    hebben jullie dat ook allemaal gehad?
    en daarna na uitslag direct aan de clomid gezet?

spannend!hoop voor jullie gauw een wondertje!

17. Infantem Amor

He sorry zo was het niet bedoeld. En ja ik weet er alles van. Ben al 14,5 maand bezig ;) Uhm mijn stuurde ze na 12 maanden met moeite door!!

Zou gewoon bellen joh, heb ik ook gedaan, ben door gegaan tot ik mocht komen.

Mijn man zijn zwemmers zijn nooit getest, dat wilde ik niet. Eerst maar eens zorgen dat ik ging menstrueren en dat om de zoveel tijd, liefst 28 tot 30 dagen na elkaar... Toen zijn ze mijn menstruatie op gaan wekken en gaan kijken en bleek ik PCOS te hebben... Ze hebben toen eerste een cyclus analyse gedaan en kwamen toen tot de conclusie dat ik wel ei pijn had, maar geen eisprong... Toen heb ik weer primolut gekregen (voor opwekken) en daarna clomid 50mg en daarna weer analyse. Nu zit ik op clomid 100mg en cyclus analyse...

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hey!

Ook mijn berichtje was ook niet vervelend bedoelt! Je hebt ook gelijk.. Want zo zei de gynae het zelf ook! Alleen hoe langer ik er over nadenk hoe vervelender ik het vind om te wachten! En tja zeg eerlijk niemand wacht graag hihi ! Owh al14,5mnd bezig? Wat erg zeg! Vooral als je Ooo graag wilt! Jouw cyclus hebben ze die helemaal "goed" gekregen met medicatie? En zag wel ergens in eerder bericht dat je ei aan het groeien was? Wat enorm fijn! Dat heb jij ook eindelijk een "eerlijke" kans zwanger te raken!! Spannend hoor!! :) en moet jij nu iedere dag trg naar Zkh voor een echo? En valt da allemaal te combineren met je werk( of school of andere bezigheden?) :)

19. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Hoi!!!

Wij zijn pas sinds maart bezig voor een kindje, maar omdat ik in september al gestopt was met de pil merkte ik dat ik niet ongi werd. Eind april doorgestuurd door de HA en begin mei afspraak bij de gyn en duphaston gekregen om ongi op te wekken, daarna begin juni terug geweest en diagnose PCO gekregen, toen weer ongi opgewekt en clomid 50. Nu midden in clomid 100 kuur. Ik mocht dus gelijk beginnen met de medicijnen.

Vanmorgen voor mijn 2e FM geweest deze cyclus en ik hoef niet meer terug te komen!! Als alles mee zit springt mijn eitje dit weekend en dan moet ik de 13e terug komen voor bloedprikken op progesteron en de 14e weer afspraak bij mijn eigen gyn. Helaas konden ze niet met zekerheid zeggen of het een follikel was. Het echobeeld was nogal vaag (was maandag ook al zo), maar de massa die ze zag was gegroeid tot 12 bij 24 mm! Dus een eitje op springen. Ik hou wel een slag om de arm dat het toch wel eens niks kan zijn, maar stiekem ook wel een beetje blij omdat het beter nieuws is dan maandag! Ik voelde vanmorgen na de echo wel gelijk steken links (eitje zat ook links) en had nu net slijm met korrels. Zou ik dan mijn eisprong hebben gehad? Dan moeten we vanaaf nog aan de klus ;). Ben zooooo benieuwd!!!

20. Infantem Amor

Bbibi, uhm dat weten ze pas na deze cyclus analyse... Ik moet om de 3 tot 4 dagen terug komen voor een echo tot dat hij op springen staat.. Al denkt ze dat hij komend weekend of maandag wel springt...
    Ik werk onregelmatige diensten dus voor mij is het makkelijk in plannen om een vrije ochtend of middag...

Paniekertje, oeeeeeeeeeeeeeeh ik duim voor een hele mooie vruchtbare eisprong... Is inderdaad fijner nieuws dan maandag...

Deel Deze Pagina