PCO(S) en onbegrip arts, nu eindelijk medicatie!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Infantem Amor, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    @ Natasja Een verstoorde glucose huishouding kan bij PCO passen. Dit zorgt ervoor dat je aan kunt komen maar maakt het afvallen ook moeilijker. Niet iedereen met PCO heeft hier last van overigens.. Ik heb bijvoorbeeld wel last van overgewicht BMI 29 en acné maar weer geen overbeharing :)

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik heb vanochtend het formulier opgehaald bij de dokter en natuurlijk stiekem ingelezen;)
    Er stond dus in dat beide iets van 30 follikels hadden,is dat normaal of veel bij pco?
    Ik heb 4 julli een afspraak bij de gyn,dus nog 3 weekjes.

3. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    @elvira, ik weet niet in hoeverre de hoeveelheid follikels iets zegt over de ernst van PCO. Heb op internet wel gelezen dat de diagnose PCOS wordt gemaakt als er per eierstok meer dan 12 follikels worden geteld. Nog 3 weekjes wachten meid, gelukkig heb je nu wat in het vooruitzicht. Heb je al bloed laten prikken op je hormonen? Dat kan soms ook wel duidelijkheid geven. (al waren de hormoonwaardes in mijn bloed allemaal goed)

@Kayleigh, Ik heb geen last van opvliegers. Wel van enorm wisselende emotionele stemmingen. Soms zie ik het helemaal zitten, andere momenten heeft mn mannetje het zwaar te voorduren want zit ik te janken en schelden en hoeft het allemaal niet meer. Denk bijwerking van de duphaston ;). Ik hou mijn temp eerlijk gezegd niet meer bij. Had wel na de eerste kuur duphaston dat mn temp gemiddeld 0.2 punt hoger lag. Meestal zat ik tussen 36.3 36.4, toen was het 36.5 36.6. Heb het nu al hele tijd niet meer gemeten en laat het ook maar, want krijg nu toch echo's om de eitjes te volgen. Mssn dat de seks op die manier dan ook weer wat gemoedelijker wordt.

@hier, Vandaag helemaal geen bloed of bruin meer te bekennen. Ik vind het mooi geweest zo, ga vrijdag gewoon beginnen met de clomid. Denk dat door de korte tussentijd van 3 weken tussen de duphaston kuren ik gewoon niet veel had om te verliezen. Spannend!!!

4. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Oh netjes dat is relatief al snel ;) je afspraak.
    Ook voor PCO is 30 follikels volgens mij best veel... Bij mij deden ze al moeilijk over 7 per eierstok... Of is het 30 over allebei? Dan is het nog heeel veel, maar scheelt toch wel weer wat ;) Nou ja om eerlijk te zijn zou ik me nog niet druk maken als ik jou was en gewoon even wachten op 4 juli...

Paniekertje, ja ik heb verder de zelfde klachten als jij van de primolut en dan opvliegers er bij...

5. Infantem Amor

Ik ga straks even mijn gyn bellen, heb namelijk nu al 2 a 3 dagen echt het gevoel ongesteld te gaan worden... Van die lome benen, onderbuikpijn, gevoel dat het loopt maar er komt niks, misselijk gedurende de dag, erg prikkelbaar... Me moeder zegt doe je met me mee, ik zeg hoe zodat dan... Ze zegt nou ja je lijkt wel in de overgang, soms ook soort opvliegers... Mijn basale temp was 36.6 vanmorgen dat is voor mij best hoog... :(

6. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ik heb net mn 1e clomid ingenomen! Kon gewoon niet neer wachten tot morgen. Bijzonder moment. Nu hopen dat het wat gaat doen. Kayleigh, wat zei de gyn?

7. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Kan het zijn dat ik nu al wat voel?? :(
    Mn liezen zeuren nu best wel. Vaaaaag dit!!

8. Infantem Amor

Haha de gyn zegt heel droog ja je kunt ieder moment ongi worden en de meeste klachten komen van de hormonen en hij wenste me succes met de clomid want die was nog erger...

Dat gevoel kan dus van de clomid komen dat jij hebt... Zijn toch hormonen die je slikt...

9. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Oh nou gelukkig dat het dan niks ergs is.
    Ja die hormonen doen zoveel met je lichaam helaas!
    Ik hjeb al een week het idee dat ik ongesteld moet worden maar dat zal voorlopig nog niet gebeuren.

10. Infantem Amor

Pff blijf het gevoel houden dat mijn menstruatie al komt, maar niks is minder waar... Moet vanavond weer werken, hoop dat ik dan wat minder buik en lage rugpijn heb...

11. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Hej dames. Wilde gisteraaf al berichtje sturen, maar toen kwam ik niet meer op ZP. Ik ben mega emotioneel, echt niet leuk meer. Ik voel me blij, verdrietig, boos, vrolijk, gespannen, maar gisteraaf vooral ook heel erg down. Dan zie ik het allemaal niet meer zitten en denk ik laat maar. Niet echt leuk, maar ja. Hoop dat het nog gaat veranderen. Nu snel maar aan de klus want ik voel van alles.

12. Infantem Amor

Maak je niet te druk, die moodswings komen door de clomid, succes nog ff, blijf je blijkbaar tot 2 dagen na de laatste tablet merken...

Fijn ik heb dat van de primolut aan, die moet ik nu nog 2 en dan nog 5dagen clomid als ik ongi word, denk dat ik woensdag pas ongi word dus dan eerst clomid... Dus ben nog zoet tot na volgend weekend...

13. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Poeh, morgen laatste tablet en dan do follikelmeting. Ben benieuwd. Merk wel dat ik nu vochtiger beneden wordt, maar heb nog geen vruchtbaar slijm. Het is nu creamy.
    @Kayleigh, ik zou je aanraden om de clomid savonds voor het avondeten in te nemen. Vooral de eerste uren na inname heb ik de klachten (nu ook veel opvliegers). Na een nachtje goed slapen heb ik dan de volgende dag weinig tot geen last.
    Ben zooooo benieuwd of het aanslaat. De komende dagen nog maar even goed aan de klus en dan zien we wel...

14. Infantem Amor

Ja meisje in een ander forum zei vandaag tegen mij je moet het in nemen voor je gaat slapen, dan slaap je in en hem je het wel warm in bed, maar dan slaap je al dus merk je er minder van... Ik werk zelf ook geregeld avond diensten dus dan is het niet praktisch ;), dus voor het slapen is voor mij denk ik het beste... Ik nam de primolut rond 15.00 want de vorige keer had ik het smorgens gedaan en dan ging ik bijna over mijn nek... :(

Maar thanks voor de tip...

Hoe gaat het verder? Bij mij is het nu wachten op de menstruatie... Dan beginnen met clomid op CD 3, dus hoop zo snel mogelijk...

15. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ik ben gefrustreerd!!!
    Had vorige week toch de fertiliteitspoli gebeld of ik al met de clomid kon beginnen ondanks dat ik niet zeker wist of ik mn 'echte' menstruatie al gehad had of niet. Van de poli toen te horen gekregen dat dat wel kon, omdat de clomid dan wel wordt opgenomen door je lichaam en je, als het goed is, niet meer ongesteld wordt. Nou, niks is minder waar!!! Vanmorgen wakker geworden met krampen en op de wc: ja hoor, bloedverlies. Ik word dus nu ongi en ik heb al 4 tabletten clomid op!!

Net de poli gebeld en kreeg het advies om vandaag toch de laatste clomid te nemen en ze zouden dan wel op de echo zien of het aan is geslagen of niet. Daar ga ik dus niet mee akkoord omdat ik nu al het gevoel heb dat het een gemiste kans is. Ik word helemaal waus van die medicatie en heb geen zin om elke keer maar weer te proberen. Ik word straks teruggebeld en dan hoop ik dat ik 4 nieuwe clomid tabletten krijg en dan woensdag mag starten met een nieuwe ronde clomid. Echo ga ik dan verzetten naar volgende week donderdag. Dat heb ik liever dan dat ik vandaag de laatste clomid neem met de wetenschap dat het weer een gemiste kans is...

16. Infantem Amor

Ja dat geloof ik helemaal, zou ook helemaal gek worden...
    Heel vaak klopt er niks van wat die assistentes vertellen.

Ben erg benieuwd wanneer ik ga menstrueren ook ergens begin deze week.. Lopen we gelijk ongeveer...

17. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ik moet gewoon de clomid opmaken en do wel voor echo. Ik kan nog gewoon een eisprong krijgen. Voel me nu wel ontzettend beroert. Buikkrampen, opvliegers, diarree gevoel, kortom drama. Blij dat ik vandaag vrij ben, dis echt niet cool.

18. Infantem Amor

Ja dat geloof ik helemaal... Ik had vandaag op school dat klasgenootjes vroege wat er toch aan de hand was... Kreeg telkens een vuur rood hoofd, dan krijg ik het op eens zwaar warm... Gevoel van misselijkheid en dat trok dan weer weg... Mijn buikpijn is niet te harden... Gevoel als of ik ieder moment kan gaan menstrueren...

Heb al tegen mijn man gezegd, ik lig op tijd in bed en al is het dan met mijn laptoppie of een boekje, maar zitten is al niks...

19. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ja, is echt niet cool. Met paracetamol is het wel te harden. Komt trouwens niet veel bloedverlies. Beetje rood met slijm em donkerrode/bruine klodders. Ben benieuwd wat ze do zeggen. Mssn kunnen ze dan al zien of de 50 aanslaat en zoniet dat ik dan gelijk met een hogere dosis mag beginnen. Zou wel mooi zijn, want zit dan op CD4. We zient wel. Volhouden he Kayleigh! Allemaal voor het goeie doel!

20. Infantem Amor

Haha ja soms zou ik graag de handdoek in de ring gooien, maar nog ff doorbijten... Hoop dat ik snel ga menstrueren en dan dus snel aan de clomid kan ;)

Ben benieuwd donderdag bij jou...

Deel Deze Pagina