Be Happy in de MMM: IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Be Happy, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hallo allemaal,

Even van me afschrijven hoor. Ik voel me momenteel erg slecht :cry: :cry: .

In oktober 2007 ben ik gestopt met de pil.
    Aangezien het zwanger worden niet wilde lukken, zijn wij vorig jaar augustus bij de gynaecoloog terechtgekomen. Mijn vriend had in juli vorig jaar zijn zaad via zijn huisarts laten testen. Dat bleek goed te zijn. Van de gynaecoloog moesten we het nog een half jaar zelf proberen en dan in februari van dit jaar terugkomen.

Zo gezegd zo gedaan. In februari was ik nog niet zwanger, dus naar de gynaecoloog voor verdere onderzoeken. Na een aantal negatieve samenlevingstesten werd er troebel slijm bij mij geconstateerd en de PH-waarde was te hoog. De gynaecoloog vermoedde een infectie bij mijn baarmoederhals, alhoewel alle kweekjes en bloeduitslagen prima in orde zijn. Toch voor de zekerheid een antibioticumkuur gekregen (waar ik flink beroerd van werd) en een 10-daagse hormoonkuur Lynoral.

Gisteren weer naar de gynaecoloog voor controle van mijn slijm. Dit bleek nu in prima conditie te zijn: mooi helder slijm en prima PH-waarde. Gisteravond moesten wij verplicht aan de klus in verband met de samenlevingstest. Vanmorgen weer naar de gynaecoloog.....

Weer een negatieve samenlevingstest. In het slijm bleken niet of nauwelijks zaadjes te vinden, danwel te bewegen.

Mijn vriend opperde nog om zijn zaad opnieuw te laten testen, maar de gynaecoloog vond dat niet nodig. Hij vermoedt dat er toch iets niet goed zit bij mijn baarmoederhals (slijm) wat een zwangerschap tegenhoudt, een soort barriere vormt.

De gynaecoloog vindt dat wij voor IUI moeten gaan. Volgende week vrijdagochtend hebben wij daar de intake voor. Lichtpuntje: er zijn geen wachtlijsten voor IUI.

Ik ben kapot van dit nieuws en mijn vriend ook. Ik voel me incompleet als vrouw omdat ik blijkbaar niet zwanger kan raken. Mijn vriend maakt zich zorgen om zijn zaad. Hij vermoedt dat dat er wel wat mee te maken heeft.

Ik snap het ook niet: alles is nu bij mij in orde: perfect slijm, goede eisprongen, goede hormoonwaardes, goede bloeduitslagen en goede kweekjes.......

Vanmorgen jankend op mijn werk (nu gaat het wel weer gelukkig). Gelukkig weten ze er hier allemaal van, dus dat scheelt alweer en geeft wel steun.

Mijn vriend en ik willen graag zoveel mogelijk positieve ervaringen lezen over IUI.

Dus wie-o-wie is hier allemaal zwanger geraakt via IUI en kan ons positieve steun geven?
    Het zou ons erg helpen.

Alvast heel erg bedankt!

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meid, nog niet zwanger van IUI helaas, maar we hopen natuurlijk dat dat nog gaat gebeuren. Ik heb net alweer mijn 4e IUI achter de rug.

Wil je even heel veel succes wensen! Ik zag je ook al voorbij komen in het IUI topic, daar hebben we een heel mooi lijstje met alle zwangeren er op!

Liefs Zora

3. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi,

Ik herken dat gevoel van machteloosheid zo maar kan je wel een beetje steun geven! Hier is de IUI wel aangeslagen en was het de 4e poging raak! Bij ons was bij mij wel alles in orde (probleem zat bij mijn man) maar als het bij jou idd aan het slijm zou liggen is het euveltje met IUI zo verholpen en zal de IUI zeker slaagkans hebben!

Heel veel succes alvast!

4. Be Happy

Dankjulliewel! Na van de eerste schrik (je hoort toch liever dat je gewoon op de natuurlijke manier zwanger kunt worden) te zijn bekomen, gaan we er helemaal voor! We geven de moed nog lang niet op en hopen dat we middels IUI toch ons zo gewenste wondertje mogen ontvangen.

5. Snowy

Snowy Actief lid

Hey Behappy,

Hier ook een IUI klant! Ik heb zelf ook een samenlevingstest gehad en die was ook negatief, de Gyn constateerde ook bij mij vijandig slijm. Ik heb toen eerst poedertjes meegekregen die ik op moest lossen met water en dan voor de daad, moest ik daar mee spoelen, maar helaas zonder resultaat.
    Uiteindelijk zijn we voor IUI in aanmerking gekomen en de vijfde IUI was het raak, helaas is deze zwangerschap een MK geworden. Zit nu inmiddels in de wachtweek van mijn 7de IUI, maar weet wel dat het nu toch heel goed mogelijk is om zwanger te worden met IUI! In het begin wilde ik er ook niet aan, maar op een gegeven moment word het zo'n gewenning. Wil je heel veel succes wensen met je IUI pogingen!

Liefs Snowy

6. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Bee Happy, hier een naam genootje en ook bezig met IUI.
    Bij ons is het helaas ook nog niet geluk via IUI zwanger te worden, maar we geven de moed niet op!
    Ik wens jou heel veel succes!

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey Be Happy,

Ik heb je wel eens gezien in een topic een paar maanden terug, waarin we allebei zo moedeloos werden omdat het niet lukte. Nu moet ik jou helaas ook hier bij de vruchtbaarheidsbehandelingen aantreffen.
    Ik ben zelf (helaas) niet bekend met IUI. Wij komen alleen in aanmerking voor ICSI ivm de zaadkwaliteit.
    Ik wil je alleen heel veel succes en sterkte wensen!!! Als ik jullie uitgangspunten zo lees dan hebben jullie een hele goede kans van slagen met IUI!
    Kop op meid, niet bij de pakken neerzitten. Effe janken, maar dan wel weer het zonnetje zien!!! IUI gaat jullie gewoon aan een heel mooi wondertje helpen!

X Sikki

8. Be Happy

Wat lief al die reacties! Aan een kant is het natuurlijk ontzettend vervelend dat wij allemaal hier genoodzaakt zijn om via de medische wereld te proberen een kindje te krijgen, maar aan de andere kant ben ik zo ontzettend blij dat er tegenwoordig zo veel mogelijk is.

Mijn vriend zit er ook nogal mee. Hij maakt zich zorgen om zijn zaad, dat dat niet sterk genoeg was om zich door mijn slijm heen te worstelen. Zal wel man eigen zijn ofzo, hij voelt zich, plat gezegd, niet de dekhengst ;) die hij zou moeten zijn.

Maar goed, het zij zo. Als wij op deze manier wel een kindje zouden mogen krijgen, dan leggen we ons erbij neer. We geven nog lang niet op. We hebben er alles voor over.

En tja... je omgeving... Iedereen is gelukkig erg lief en begaan met ons. Maar ik heb twee jongere zusjes. De een heeft al 2 kindjes; de ander is erg hoogzwanger van de eerste (kan elke dag geboren worden). Verder heeft de zus van mijn vriend ook al 2 geweldige kids.
    Wij voelen ons zeg maar nu een beetje een soort van buitenbeentjes. Op verjaardagen zijn wij de enigen zonder kinderen. En dat is best wel erg moeilijk. Anderen zijn al papa en mama en wij bevinden zich nog niet op, hoe moet ik dat zeggen, dat niveau. Klinkt gek, maar net alsof je er niet bij hoort ofzo. Een beetje een soort van eenzaam gevoel.

Mijn ouders hebben het er ook erg moeiljk mee. Aan een kant verheugen ze zich ontzettend op hun nieuwe aanstaande kleinkind wat dus elk moment geboren kan worden, aan de andere kant maken ze zich zorgen om hun oudste dochter bij wie het maar niet wil lukken.

Maar goed, misschien is IUI voor ons wel de oplossing. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Vrijdag de intake.

@ Beehappy: what's in a name? Ik hoop niet dat onze nickname een negatieve lading ofzo heeft! ;)

Allemaal veel succes en ik hoop dat we binnenkort allemaal een positieve zwangerschapstest in handen mogen hebben!

Liefs!

9. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Heel veel sterkte meid!! Het valt niet mee om te horen dat de kans op een natuurlijke zwangerschap eigenlijk nagenoeg nihil is! MAar als ik jouw verhaal zo lees maken jullie wel heel grote kans hoor met iui!! Het slijmvlies doet er dan niet meer toe!!
    Wij starten zelf volgende week met onze eerste iui (bij ons ligt het aan de kwaliteit zaad). Ik hoop je snel een succes verhaal te kunnen vertellen!!

Veel succes met alles!

10. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hey be happy

hier nog een iui-er haha wat klinkt dat raar!
    ik heb nu 3 x iui gehad waarvan de 3de gelukt was maar helaas weer is geeindigt.
    blijf erin geloven, dat is belangrijk en niet te veel stressen want dat is slecht
    ik zal niet zeggen dat goed komt maar we zullen wel zien allemaal.
    de medische wereld is zo goed ontwikkelt vergis je niet.

maar meid zie het ook van de goede kant. er is nog hoop zo moet je maar denken
    het is niet zo dat er is gezegd dat het helemaal niet meer kan toch?
    het is wel moeilijk om positief te blijven maar we moeten allemaal wel joh
    schiet niet op om er bij de pakken neer te gaan zitten.

Mijn vriend en ik beginnen als het goed is na mijn menstruatie weer, maar we weten niet wanneer die komt ivm de miskraam die ik heb gehad 2 weken geleden.

Ik hoop dat het voor jou ook allemaal goed komt.
    Want het is ons allemaal zo gegunt :)

Succes Funkie

11. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hoi Be Happy, hier ook een positief iui verhaal. Wij doen iui omdat ik ook vijandig bmslijm heb. In 2007 kwamen we in het zh terecht. De 1e iui was bij ons gelijk raak, ontzettende mazzel dus. Wel d.m.v. milde hormoonstimulatie. Onze zoon wordt volgende week alweer 1 jaar. We zijn net weer begonnen voor spruit nr.2, ik ben nu weer aan 't spuiten voor de 1e iui die hopelijk volgende week plaatsvindt. Voor ons dus ook weer spannende tijden. Hoop dat iui ook jullie wondermiddel is! Heel veel succes met alles en schrijf hier lekker van je af! Groetjes.

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hey lieve be happy!

ken je me nog?
    helaas lopen wij al een hele tijd rond hier he...

ik kan me voorstellen dat je je incompleet voelt, dat je niet ' gewoon makkelijk ' zwanger lijkt te kunnen worden zoals voor je gevoel ' iedereen' .
    ook dat je partner er moeite mee heeft maakt het niet makkelijker he..
    kunnen jullie er wel een beetje goed over praten?

als ' het probleem' met name aan je slijm ligt, dan mag je nu echt wel goede hoop krijgen want het slijm-obstakel wordt dus vermeden dmv de IUI!

heb je een beetje een fijne gyn, en heb je weer wat meer hoop/moed nu?

ik wil je sterkte wensen met je eerste IUI, en misschien praat ik wel een beetje mee hier want ik krijg mijn eerste IUI ook deze week.

bij ons is het niet duidelijk waar het aan ligt; heb een voorbeeldige cyclus en eisprong, maar mn bm slijm was laatst ook niet helemaal goed; daarvoor anti-bio gehad.
    zaadjes van mn vriend zijn ok, maar kan beter.

we zullen zien... ik geloof dat we met iets meer hulp (en geluk) een supermooie beeb gaan krijgen hoor!

sterkte, liefs, en kop op meid!

klingel.

13. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Leuk te lezen dat er een aantal meiden volgende week starten met iui!!
    Misschien kunnen we elkaar een beetje steunen en erdoor heen slepen! :D

14. Be Happy

@ Klingel: dus jouw slijm was ook niet goed en verder alles wel prima in orde? Ik heb dus laatst ook een antibioticumkuur moeten slikken. (Waar ik overigens erg beroerd van werd, maar het was voor een goed doel). Het heeft mij wel geholpen, want mijn slijm is nu wel prima in orde. Mijn situatie lijkt overigens erg sterk op jouw situatie: vriend goed zaad en bij jou ook alles goed, behalve dan een probleempje met het slijm (wat bij mij dus nu ook opgelost is, echter, weer een negatieve samenlevingstest). Bovendien zijn wij ook nog eens bijna van dezelfde leeftijd, hebben we ongeveer hetzelfde cyclusverloop en wonen we allebei in het noorden des lands....Ook beginnen we allebei binnenkort met IUI.

Inmiddels heb ik veel positieve verhalen gelezen over IUI. Natuurlijk, het is geen wondermiddel. Het wil ook niet zeggen dat het direct raak is middels IUI, maar we gaan vol vertrouwen met de behandelingen beginnen.

Vrijdag heb ik dus de intake en dan wordt er een behandelplan opgesteld. De verwachting is dat wij de volgende cyclus kunnen beginnen met de IUI. Deze ronde heb ik, vanwege dat rare slijm van mij, ook nog een 10-daagse kuur Lynoral moeten slikken. Heb dus deze ronde geen eisprong en de kans bestaat dat mijn cyclus even van slag is. Dat deze ronde dus langer gaat duren. Ik hoop het niet. Want ik wil nu uiteraard het liefst zo snel mogelijk kunnen beginnen met die IUI-behandelingen.

Is bij jullie allemaal trouwens een HSG (baarmoederfoto) uitgevoerd? Vindt dat standaard plaats voordat je met de IUI-behandelingen mag beginnen? Want bij mij is alles verder prima in orde (eisprong, hormoonwaarden, bloedwaarden e.d.).

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hey be happy!

ja jeej, we vertonen nogal wat overeenkomsten!
    grappig ook van het cyclusverloop, en ook het noorden!!

ik weet nog wel een leuke overeenkomst: allebei 1e IUI RAAK! 8)

bij mij was alles goed, ook slijm, maar na 1e samenlevingstest bleek dat er een verhoogde concentratie van een of andere stomme bacterie zat, en die heb ik middels een 2daags kuurtje verholpen.
    toch twijfel ik soms of het nu weer helemaal goed genoeg is, ga ik morgen vragen aan gyn.

zaad van mn vent is goed genoeg, maar niet briljant: het aantal beweeglijke zaadjes, idealiter toch wel 50% van A en B samen, was bij ons ongeveer 30%.
    veel van D, dus niet bewegend...
    bij joe is het zaad helemaal goed? gelukkig, weer een zorg minder!

de HCG heb ik gehad, zelfs voor de samenlevingstest. die was helemaal in orde, hoewel de ene eileider iets minder snel doorstroomde dan de andere.
    jij geen HSG gehad???

het is moeilijk he, het kan aan zoveel dingen liggen waarom het langer duurt, en een ervan is gewoon ' domme pech ' en dat probeer ik me meestal maar wijs te maken!

het ziet ernaar uit dat ik een dezer dagen IUI zal hebben, misschien wel dinsdag al want de symptomen van mijn aanstormend ei zijn er nu al!

ik zal je vertellen wat ik ervan vond, ik denk zelf (nu) dat het niet zo heel veel voorstelt.

heb net als jij wel het idee dat het de kansen goed verhoogd; gemiddelde kans met IUI is 20%, en onze eigen kansen zijn blijkbaar minder, te zien aan de afgelopen 15 rondes...

@germini: jij ook aan de IUI deze ronde? poeh... spannend wel he!

succes allemaal! :)

16. Be Happy

@Klingel: succes als je deze week je IUI hebt. Hou ons, als je wilt, maar op de hoogte hoe het bij jou precies is gegaan.

@Germini: houd jij ons ook op de hoogte hoe het met jou verder gaat qua IUI?

Mijn vriend zijn zaad was vorig jaar juli al via zijn huisarts getest. De huisarts zei dat dat de kwaliteit en kwantiteit voldoende was, beweeglijkheid 50%. De gynaecoloog noemde de uitslag zelfs goed. Mijn vriend wilde zijn zaad nog wel eens laten testen voor de zekerheid, maar de gynaecoloog vindt dit niet nodig. Hij gaat er vanuit dat het nog steeds wel goed zit met zijn zaad.

Nog wat vraagjes die me te binnen schieten:
    Is het ook nog zo bij IUI dat ze het sperma nog verder bewerken, dat wil zeggen, de beste zaadjes selecteren en dit vervolgens bij je binnenbrengen? Of wordt al het sperma gewoon gebruikt? (Ik weet wel dat ze een of ander stofje eruit halen zodat je baarmoeder / eierstokken niet zo heftig reageren op zo'n lading zaad wat ineens naar binnengebracht wordt, voorbij dat slijm. Tenminste, dat las ik in zo'n folder.)

En hoe gaat dat bij jullie? Wordt dmv inwendige echo's in de gaten gehouden wanneer je eisprong is en dan IUI toegepast of moet je het zelf dmv ovulatietesten in de gaten houden? Ik ga er eigenlijk van uit dat het middels inwendige echo's bepaald wordt.

En dan nog een vraag: wordt je per cyclus eenmalig ge-insemineerd of een paar dagen voor je ei en op de dag van de eisprong nogmaals (dus 2x)?

En hoe zit het verzekeringstechnisch? Wordt er een bepaald aantal behandelingen standaard vergoed? Of maakt het per verzekeringsmaatschappij ook nog verschil? Wie weet dit?

17. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @klingel,
    Spannend hoor dat je eerdaags je iui krijgt!! Ben benieuwd hoe je het ervaart.
    Zit jij ook aan de hormonen?

@beehappy,
    bij iui gaan ze inderdaad het zaad opwerken en halen ze de beste eruit om te insemineren. Hoe het precies in zijn werk gaat weet ik ook niet.
    Bij mij gaat het als volgt: Ik moet wachten op mijn menstruatie en dan krijg ik de 3e dag een follikelmeting en moet ik gonal-f gaan injecteren. Op dag 9 of 10 moet ik weer naar het ziekenhuis voor inwendige echo om te kijken of er eicellen genoeg gerijpt zijn (en of er genoeg zijn). KAn zijn dat ik een paar dagen achtereen naar ziekenhuis moet net zolang totdat het goed is zeg maar. Dan moet ik pregnyl injecteren (om eisprong op te wekken) en dan na 39 uur volgt de inseminatie.
    Verzekeringstechnisch: Er zitten 6 iui behandelingen in het basispakket. Bij sommige moet je geloof ik wel de medicatie zelf betalen maar dat weet ik niet zeker.

Ik zie persoonlijk niet zo op tegen het insemineren op zicht maar wel tegen het injecteren van de hormonen. Ik denk dat ik het mijn man laat doen.
    Heb vaak een ander geinjecteerd maar lijkt me zo'n raar idee om dat bij jezelf te moeten doen? :( Ook ben ik bang dat ik last krijg van de bijwerkingen van hormonen (opvliegers, stemmingswisselingen enzo) Nou ja laat het maar over me heen komen. HEt is nu afwachten tot ik ongie wordt. Ben benieuwd want mijn cyclus was een beetje van slag deze maand. Ik was na 30 dagen ongie (normaal 26/27 dagen) 4 dagen geweest (lichtjes) en toen 3 dagen niks en toen weer 3 dagen wat oud bloed verloren. En afgelopen vrijdag weer 1 avond wat oud bloed verloren. Heel apart. Rommelt ook beetje in mijn buik.
    Hoop wel deze week ongie te worden, want wil nu wel beginnen met iui!
    Succes allemaal!! En we houden elkaar op de hoogte!

18. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @be happy: gemini heeft de iui goed uitgelegd denk ik! :)
    wel is het bij iedereen anders of, en welke, medicijnen ze gebruiken.

ik zou in deze 1e mei-IUI geen medicijnen gebruiken.

let op het woordje ZOU.. zoals ik al vreesde is mijn ei hysterisch vroeg gesprongen en was er geen ei meer te zien op de echo! :(

maar geeft niet, goed geklust, ik heb op een of andere manier veel vertrouwen.

@germini: hm, verdacht van dat (oude) (innestel?) bloed!

@be happy: goede vraag/idee eigenlijk, 2 dagen voor ei en op dag van ei IUI-en! maar ik geloof dat ze dat niet doen; waarom eigenlijk niet?
    wat je wel kan doen is natuurlijk zelf eerder al klussen 8)

fijn dat jullie zaad helemaal goed is; ik denk dat als de barriere van je slijm wordt overbrugd dmv IUI dat je dan veel kans hebt :D

heeft gyn gekeken of alles weer OK is nu na antibio?

hier is de bedoeling de eitjes met echos in de gaten te houden, maar ikzelf vind ovutestjes geweldig omdat ze echt een dag of 3 van tevoren al alarm slaan dat je ei eraan komt.

ik zou adviseren, allebei te doen!

(zeg ik, die zon vroeg ei had dat ik nog niet eens begonnen was met het ovutesten :))

succes allemaal!
    we gaan snel zwanger worden, let maar op :D

19. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @klingel,
    Wat balen dat je inenen zo'n vroege eisprong had! Zul je altijd zien! :(
    Hoop dat je gevoel goed zit! Dat zou helemaal super zijn als iui niet eens nodig blijkt te zijn :D

En ik hoop dat je gelijk hebt dat we snel zwanger zijn! [-o<

20. Be Happy

Hallo allemaal,

Ben deze week lekker vrij... Nou ja vrij...er moeten nogal wat klusjes in huis gebeuren, maar goed, tussendoor genieten vriendlief en ik natuurlijk ook wel even van het feit dat we niet naar ons werk hoeven. Morgen een dagje dierentuin, er even tussenuit.

En verder...morgen worden wij, als alles goed gaat, weer oom en tante. Ik heb twee jongere zusjes. De jongste heeft al twee kids (een van 2 jaar en een van 1 jaar). De ander is hoogzwanger van de eerste. Zij heeft al een tijd last van een erg hoge bloeddruk. Bovendien ligt haar kindje in een stuit. Morgen wordt het gehaald via een keizersnee. Spannend dus, temeer ook omdat ze niet weten wat het wordt. Ben zo nieuwsgierig.... :D ... Zal het een jongetje of een meisje zijn en hoe zal het heten? Vriendlief en ik gokken op een meisje.

Hebben jullie ook veel zwangeren of mensen met kids in jullie naaste omgeving? Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik merk dat ik het soms stiekem best moeilijk vind om geconfronteerd te worden met een zwangere of mensen met kinderen. Ik vraag me dan telkens af of dit geluk ons ooit ten deel zal vallen. Tot dusver kan ik het allemaal prima aan hoor, maar ik ben bang dat het anders word als blijkt dat we na -tig medische behandelingen nog niet zwanger zijn. Maar goed, dat zien we tegen die tijd dan wel weer.

Ben overigens ook sinds kort lid van Freya. Dan krijg je ook af en toe een blad met allemaal herkenbare verhalen, zowel met een positieve als negatieve afloop. Ik haal hier ook veel steun uit.

Klingel stelde mij de vraag of mijn vriend en ik goed kunnen praten over onze kinderwens en de MMM. Gelukkig wel. Wij willen namelijk beiden ontzettend graag kinderen en hebben daar alles voor over. Mijn vriend is ook al een paar keer in tranen geweest, omdat het ons maar niet wil lukken. Hij wil zo graag papa worden. Hij is echter wel iemand die bij de dag leeft en niet te ver vooruit wil kijken. Misschien is dat in dezen ook wel verstandig. Ik ben in gedachten namelijk al bezig met de vraag: "en wat als het ook niet wil lukken met medische behandelingen? Gaan we dan adopteren?" Dit heeft denk ik ook te maken met het feit dat er een enorme wachtlijst is voor adoptie (en het kost ook nog eens ontzettend veel geld). Ik ben denk ik bang dat als het ons via de medische wereld ook niet zal lukken, we te laat zullen zijn voor adoptie. Maar goed, ik heb besloten net als mijn vriend te doen en positief de IUI in te gaan. Komt tijd, komt raad. We doen alles stapje voor stapje. Wie weet is het de eerste keer direct wel raak (en maak ik me weer eens zorgen om niks!).

Ook met onze omgeving kunnen we er goed over praten. Iedereen weet ervan, zelfs mijn collega's (ik werk op een klein kantoor). Ze reageren allemaal positief en geven veel steun. Echter, onlangs was er een nieuwe collega bij ons begonnen. Die heeft al volwassen kinderen en soms reageren mensen die zelf makkelijk kinderen hebben gekregen, niet altijd even begripvol. Hij maakte de verkeerde opmerking "misschien ben je er teveel mee bezig dat het niet wil lukken". Ik was helemaal ontdaan van die opmerking en heb het er ook over gehad met mijn andere collega (mijn baas). Mijn baas reageert namelijk wel vol begrip. Hij heeft toen met die ene collega gesproken. Het bleek dat mijn ene collega het helemaal niet kwaad bedoelde. Sindsdien vraagt hij ook altijd hoe het gegaan is als ik bij de gynaecoloog ben geweest.

Hoe gaat jullie omgeving om met jullie MMM? Weet iedereen daarvan? En zijn jullie wel eens bang dat jullie kinderloos zullen blijven? Hoe gaan jullie om met die angst?

Zo, weer een heel verhaal geworden! :D

Nog even... en dan is het vrijdag. De intake. Duidelijkheid over de procedure. Ben erg benieuwd!

Deel Deze Pagina