pco spontaan zwanger??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door aileenn, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0
    Dag dames..
    Ik heb pco en heb voor mijn eerste kindje menopur moeten gebruiken.
    Na de bevalling heb ik een regelmatige cyclus. Zijn er dames die in soortgelijke situatie voor hun tweede kindje spontaan zwanger zijn geraakt???

2. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ik heb het niet zelf meegemaakt, maar een goede vriendin van mij heeft pcos. Zij is spontaan zwanger geraakt, helaas is haar 1e zwangerschap geëindigd in een MA.
    Driekwart jaar later is zij weer spontaan zwanger geraakt. Haar cyclus was zich aan het "herstellen", zonder medicatie, door aanpassing leefgewoonte en de eerste betrouwbare eisprong (daar bedoel ik mee een eisprong in een cyclus <40 dagen) werd ze weer zwanger. Daar is een gezonde zoon uit geboren!

Ik weet niet of je er iets aan hebt.
    Je hoort wel meer dat je lichaam zich "reset" na een zwangerschap. Het zou dus kunnen dat je spontaan zwanger wordt van je 2e kindje! Ik hoop het voor je! Succes!

3. Ik raakt bij mijn eerste zwanger met pco nadat we de mmm gedaan hadden en de moed opgeven hadden ....Eerste werd een miskraam ,de 2e 2 maanden erna van mijn zoon ...
    Nu 3 jaar bezig met de hoop ook nog spontaan zwanger te worden ,maar helaas nie ...en gaan we beginnen met ivf

4. kids0912

kids0912 Actief lid

10 okt 2013
    393
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaa hier!!!

Ik werd ma 1.5 jaar medische molen zwanger van me dochter. Ik kreeg 150mg clomid en 10.000 pregnyl.

Mijn cyclus was niet veranderd, ik werd nog steeds maar 1 of 2x ongesteld in het jaar!!! Zelfde als bij mijn dochtertje.

Toen ik me niet lekker voelde deed ik een zwangerschaps test en toen was ik al 21 weken zwanger. :)))

Ons zoontje is nu alweer 17 maanden hihi

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    eerste 2 kindjes zijn clomidkindjes:) na de tweede had ik heeeee af en toe een.spontane ovulatie en dus ook menstruatie.

en tadaaaa daar kwam ons cadeautje. teruggerekend was mijn ei op dag 80 ofzo.

het kan dus:):)

6. Oktoberjuli

13 mei 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook pcos. Eerste moesten we eigenlijk voor ICSI bleek na bijna 4 jaar spontaan zwanger te zijn al bijna 8 weken. Man is ernstig verminderd vruchtbaar . Nu bezig met ICSI vandaag eerste punctie gehad met 14 eicellen, heb overstimulatie ws
    Door de pcos

7. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Hier nog 1tje. En ik zou nu gaan starten met ivf maar net echt op de valreep spontaan zwanger geraakt :) mijn laatste menstruatie was 9 januari maar ik heb me ei duidelijk eind februari gevoeld. Het kan dus wel! Succes

8. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook! Cyclussen tussen de 5 weken en 9 maanden.
    Dacht eerst ook dat de onvruchtbaarheid alleen aan mij lag. Maar we kwamen erachter dat ml zijn zaad extreem slecht was. 0-0,9mil dus voor ons werd het icsi.
    2 gezonde kindjes via icsi gekregen.
    9 maanden na de geboorte van de jongste werd ik voor het eerst weer ongesteld. (geen bv gegeven) 3 weken daarna voelde ik me eisprong. En 2 weken later suprise!! Nu bijna 12 weken zwanger van obs wondertje! En alles gaat tot nu toe goed!

9. joyce90

joyce90 Lid

26 mrt 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    heb er zelf helaas geen ervaring mee.
    een vriendin van mij had in zon erge mate pcos dat ze nog nooit uit zichzelf ongesteld geworden was.
    haar man bleek ook verminderd zaad te hebben.

1e kindjes hebben ze 3.5 jaar over gedaan om eindelijk zwanger te raken dmv ivf (maar kan ook icsi zijn)
    na zwangerschap kreeg ze toch soort van eigen cyclus. en zwanger wat helaas misging na 16 weken.
    na tijdje weer zwanger ging mis met 9 weken.

dus zkh weer gebeld weer begonnen met traject omdat mogelijk haar eigen eitjes toch niet goed genoeg waren.
    na aantal behandelingen zaten beiden er een beetje doorheen en besloten even een pauze in te lassen met behandelingen.
    wat blijkt ze werd weer spontaan zwanger! en nu moet ze nog maar paar weekjes en komt hun 2e wondertje!

10. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!!!
    Fijn om te horen dat er dames spontaan zijn zwanger geraakt!!
    Na de bevalling van mij zoontje werdt ik vrij regelmayig ongesteld. Dus ik dacht dat ik vanuit mezelf een eisprong had iedere keer:((( nu ben ik een week geleden gestopt met menstrueren en sinds 2 dagen is het opnieuw begonne .. dit zal dan geen eisprong zijn denk ik:(( iemand ervaring hiermee???

11. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Ik heb geen duidelijkheid in hoe lang mijn cyclus is, maar wel last van dagelijks bloedverlies, mogelijk dus behorend bij pcos. Ga het maandag nog zeker na vragen.

Heb ook diverse verhalen gehoord over spontane zwangeschappen bij pcos. Een ei en zaad je is genoeg, alleen door de pco is het lastiger om te bepalen wanneer je ei komt...

Owja..je moet je ban er even aanpassen 139weken zwanger Is wel heel bijzonder ... :)

12. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hier nog een positief verhaal!! Voor onze oudste 2 jaar MMM gehad, begonnen met Clomid en later puregon en pregnyl gebruikt en mijn eileiders doorlaten spuiten.
    Na mijn oudste weer begonnen met nuvaring vanwege onregelmatige cyclus, de arts had gezegd dat spontaan zwanger worden voor mij niet echt mogelijk was dus alleen ac voor cyclus. Maar gestopt vanwege depressieve klachten en toen dus ineens spontaan zwanger... En ons wondertje is nu alweer bijna 7 maanden oud :D

Deel Deze Pagina