Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar dames die net als ik pco hebben en ook gaan starten of al zijn gestart met het spuiten van puregon. Ik zit sinds september 2012 weer in de MMM met de hoop op een tweede wondertje. Bij mijn dochter was het na 3 rondes met 50 mg clomid raak. Ik heb nu ondertussen al 50 mg (2 rondes), 100 mg (2 rondes) en 150 mg (1 ronde) clomid gehad. Maar helaas reageert mijn lichaam hier niet (meer) op. Het is voor mij dus tijd voor de volgende stap, het injecteren van hormonen. Volgende week donderdag heb ik een prikinstructie. Ik zou graag mijn ervaringen delen met iemand die in hetzelfde schuitje zit. Groetjes MamaFemsie
Hoi mamaFemsie wil je alvast su6 wensen met volgend week prikinstructie... ik spuit purgegon al een tijdje... en mijn ervaring is: ja jammer dat ik moet spuiten ik had liever gewild spontaan zwanger maarja ik heb ook pcos en het spuiten valt mee het is gewoon het idee dat je zelf ga prikken zo eng is enzo in begin zal je even raar vinden maar na een tijdje is het gewoon normaal ...al moet ik zeggen ik schrik nog steets als ik na dag 3 van me ongesteld mag weer gaan spuiten dan heb ik even 3 dagen nodig om wennen aan het spuiten hihihi en ja ik zit nu op wacht bankje heb vorige week zaterdag pregnly gehad en we moesten klussen (mijn man heeft goede zwemmertjes ) en als alles goed gaat dan zou mijn D-day 20 maart zijn...en zo niet dan gaan we iets anders doen ...miss ivf... maar goed het is eng idee maar we wachten nu deze ronde fijne avondje veder en groetjes
Hoi 25012010, Hoe is deze ronde voor je afgelopen? Het prikken valt me echt heel erg mee, heb er geen enkele moeite mee. Ik heb vrijdag om 19.15 de pregnyl 5000 injectie gezet. We hebben zaterdag en gisteren geklust. Vanavond nog maar een keer voor de zekerheid en gewoon omdat het lekker is En nu maar afwachten...... Hoeveel dagen na de pregnyl zou je testen? Ik wil niet het risico lopen om vals positief te testen. Groetjes Femke
Hallo allemaal, Wij zijn momenteel met de eerste ronde puregon bezig dag. Ik ben zelf al een keer zwanger geweest na 1 ronde puregon en we hopen nu zwanger te mogen raken van een tweede kindje. Ben benieuwd hoe het met jullie gaat..... Groetjes!
Hallo allemaal Ik ben 14 dagen geleden begonnen met gonal f en de dosis is reeds 1x verhoogd omdat het bij mij (nog) niet werkt. Maandag terug voor controle echo nr 4. We hebben de juiste dosis nog niet gevonden al heb ik de laatste 2 dagen wel meer buikpijn en ben ik erg onrustig. Hopen dat er maandag groei te zien is...heb overigens geen chlomid gehad mocht gelijk beginnen met spuiten. Vind t spuiten op zichzelf geen probleem. Ik ben blij dat na 1 jaar tobben in het ziekenhuis we verder zijn gaan zoeken, we worden nu behandeld bij geertgen in gemert. En daar na ongeveer 6 weken onderzoeken en duphaston kuur nu voor mijn gevoel eindelijk verder. We weten nu dat bij mijn man alles goed is. Nu bij mij nog. En hopelijk komt onze droom uit samen een gezinnetje starten. Maar laten we eerst maandag even afwachten
Hallo allemaal, Mijn eerste ronde puregon is niet zo goed afgelopen. Vrijdag 29 maart had ik een mooi eitje van 18 mm en ik mocht diezelfde avond de pregnyl spuit zetten. Dat weekend dus flink geklust. Helaas werd ik de vrijdag erop, 5 april, al ongesteld. Heel erg veel te vroeg dus. Afgelopen zondag weer begonnen met puregon en maandag naar het ziekenhuis voor de eerste echo controle. Ben benieuwd..... Ik ga in ieder geval vragen wat de oorzaak zou kunnen zijn voor mijn extreem korte luttele fase vorige keer...... @ Marjoleinn, ik hoop voor jullie dat het deze keer weer meteen raak is. @ Littlesisje, alvast succes maandag, ik hoop voor je dat er een mooi eitje te zien is. Fijn weekend!
He dames Hier ook maandag een echo ben benieuwd hoe we er allemaal maandag voor staan! Succes allemaal!
@marjoleinn zal ook voor je duimen maandag! Hoe laat mag je? Ik om 19:30 uur. Wel super handig trouwens dat bij geertgen je ook in de avond uren terecht kan (scheelt een hoop vrije uurtjes opnemen op t werk) @mamafemsie dat is inderdaad erg snel gegaan ja en goed om het na te vagen. Wat mij opgevallen is bij zowel zkh als kliniek dat het voor de artsen allemaal de normaalste zaak van de wereld is terwijl t dat voor mijn gevoel niet is. Heb ze bij geertgen erop gewezen en sinds dien wordt ik overspoeld met extra info. Wat ik dan wel weer erg fijn vind. Duimen dames en nog een fijn weekend!!!
@marjoleinn wel even vertellen (als je wilt hoor) ben wel benieuwd. Best fijn om hier met iemand anders als manlief over te kunnen praten. Al bied hij wel altijd een luisterend oor hoor.
ok vanmorgen geweest de puregon lijkt wel iets te doen aan alle twee de kanten een eicel van ongeveer 8 a 9 dus nog veelste klein maar dat het iets doet is een feit nu over een paar dagen weer terug en gewoon blijven spuiten.... Hoe is het met jullie gegaan???
@marjoleinn super dat t begin is gemaakt ik mag over een half uurtje ongeveer we zijn nu onderweg (iedere keer een uurtje rijden voor een echo maar het is voor een goed doel!) ben benieuwd
Hallo dames, Ik ben vanochtend geweest en er was nog niks te zien. Ja een hoop eiblaasjes (pcos) , allemaal erg klein. Er zijn er dus (nog) geen aan het groeien. Donderdag weer terug, en ondertussen gewoon doorgaan met spuiten. Ik heb het nog gehad over de vorige ronde en die korte luteale fase. We hebben afgesproken dat we deze ronde nog een keer aankijken, het zou ook een toevalligheid kunnen zijn. Als het nu weer zo snel gaat krijg ik de volgende ronde medicijnen (weet de naam niet) om de tweede fase proberen te verlengen. Afwachten dus maar weer......... @marjoleinn, wat fijn dat er bij jou wel wat groeit. Wanneer mag jij terug? @littlesisje, ik ben voor je aan het duimen dat jij ook goed nieuws krijgt
Helaas net echo gehad en dosis weer verhoogd omdat het nog altijd muurvast vol en klein is. Vrijdag weer terug voor een echo
Wat vervelend Had gehoopt dat je beter nieuws zou hebben gekregen dan ik. Bij mij willen ze de dosis (nog) niet verhogen omdat ze dan denken dat er dan misschien te veel eitjes gaan groeien. Ik ga in ieder geval voor je duimen dat je vrijdag beter nieuws krijgt.
@mamafemsie hopen dat een hogere dosis meer doet. Toen ik zwanger werd van onzr dochter groeide me eicel de eerste 20 dagen niet pas bij de laatste verhoging ging er iets groeien...hoop dat dat voor jullie ook is. @littlesisje hopen dat er vrijdag meer te zien is. .. Ik moet donderdag weer terug hopen dat er dan meer groei is! Ik duim voor jullie! !!
(Zat me net te bedenken) Moet vrijdag terug en als er dan wel voldoende groei zou zijn (lijkt me niet maar goed) hebben we een probleem manlief is tot maandagavond in het buitenland. Hij gaat nooit weg maar dit staat al 1 jaar gepland. Duimen dus dat de groei als ie er al iets nog net niet genoeg is anders ben ik nog voor Jan.... Aan t spuiten ook
@marjoleinn vanaf vandaag 87,5. Daarvoor 75 dus t gaat met kleine stapjes omhoog. Ik heb zoveel eiblaasjes dat ze erg bang zijn voor overproductie en vandaar dat ze erg zorgvuldig en langzaam verhogen. En jij?
@littlesisje ik spuit 100 ook ik heb heel veel kleine blaasjes. Bij me vorige zwangerschap was ik ook met veel minder begonnen maar met 100 gingen ze pas echt groeien. ..ben benieuwd hoe snel ze nu gaan...