Dag dames, Al dagen speur ik het internet af, op zoek naar een antwoord op mijn vraag. Ik hoop op ervaringen op dit forum. Ivm endometriose, ben ik begonnen met elke maand 3,75 mg Lucrin. De injecties vallen me tegen, want ik heb belachelijk veel bijwerkingen. Vandaar dat ik naast de Lucrin, ook Prognova gebruik, dat de bijwerkingen vermindert. Op 27 november heb ik mijn laatste injectie Lucrin. Ik kan niet wachten tot ik na het zetten van de laatste injectie, weer een eisprong krijg. We willen namelijk heel graag een kindje. Mijn vraag is hoe lang het duurt tot de Lucrin is uitgewerkt en wanneer ik mijn eisprong ongeveer kan verwachten. Ik begrijp dat het voor iedereen weer anders is, maar ik ben wanhopig op zoek naar ervaringen, zodat ik me mentaal kan voorbereiden.
Helaas ben ik geen Lucrin gebruiker. Maar denk wel dat ik kan zeggen dat het voor iedereen anders is. Je kunt je dus ook beter niet ophalen aan andere gebruikers. Dit kan voor Persoon A wel aanslaan, maar persoon D heeft misschien wel de 3voudige hoeveelheid nodig. In ieder geval veel succes en hopelijk zijn de bijwerkingen snel weg.
Het slaat zeker aan! De endometriose is helemaal weg. Ik zou 6 injecties moeten, maar heb er nu 4 gehad en krijg over een paar dagen de laatste. Waar ik benieuwd naar ben, is wanneer de boel weer op gang komt. Dus wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Ook dat zal voor iedereen anders zijn, maar ik lees er echt helemaal niks over.... Fijn dat je reageerde!
Hallo Ciepie Ik gebruik zelf geen lucrin, en ken ook niemand die het wel gebruikt. Wel heel fijn voor je dat het aanslaat en succes verder!
Oh, wat lief. Dank je, Zuss. Ben al vanaf 2008 aan het aanmodderen. Ben dus ook erg blij dat het aanslaat.
Ik gebruik ook Lucrin. Maar kan je geen antwoord geven op je vraag, aangezien ik geen eigen cyclus meer mag hebben c.q. niet meer ongesteld mag worden vanwege de endometriose. Heb dus sowieso geen eisprong. Na de Lucrin ga ik altijd meteen door voor een IVF-behandeling.
Hoi Ciepie, Ook ik kan je niet helpen, maar ik ben verrast te lezen dat je endometriose weg is door de Lucrin. Ik heb ook endometriose, maar sta helemaal aan het begin van het traject. Mag ik vragen of je verklevingen of cystes had? Ik heb sowieso cystes, zouden die ook kunnen verdwijnen door Lucrin? Gaan jullie nu niet voor IVF?
Ik had een cyste van 3.6 cm, in een eierstok en verklevingen. Bij mij zat het op mijn buikvlies, eierstokken en darmen. De gynaecoloog was verrast. De verwachting was namelijk dat de cyste zou slinken, maar dat ik door littekenweefsel, aan de ivf zou moeten. Nu bestaat er een kans dat ik op een natuurlijke manier zwanger kan worden. Sowieso hebben we wel voorrang, mocht het toch ivf worden. Wij willen het eerst proberen. Maar dan is het afwachten of de endometriose terugkomt, wanneer ik weer menstrueer. Mijn volgende controle is in de eerste week van januari. De bijwerkingen hou ik onder controle met Progynova. Dat blijf ik voorlopig slikken. Ik hoop dat de Lucrin na een maand uit mijn lijf is... Maar weet dus niet wat ik moet verwachten.
Laatste injectie gehad!! En nu maar wachten. Alles doet zeer. Ben het dus ook spuugzat. Maar dat kindje moet er komen.... Ooit.
Caro, ik heb het endometriose-topic doorgenomen. Daar kwam ik je tegen. Wat een ellende zeg. Ik vond het fijn om te lezen dat ik lang niet de enige ben, maar ik vond het heel moeilijk om de tegenslagen en hoop en het verdriet te lezen. Ik sta slachts aan het begin. Daar had ik me mentaal niet zo best op voorbereid. Het kan dus nog jaren duren. Dat past zó niet in mijn hoofd!
Hallo Ciepie Meid, wat zal je geschrokken zijn van de verhalen die je gelezen hebt. Ik herken dat wel, hongerig naar informatie neem je vanalles door. Ik heb een aandoening aan mijn eierstokken, PCOS (poly-cysteus-ovarium-syndroom). Nu ik behandeld wordt met hormonen kan het straks in één keer raak zijn, maar ook dit kan zich nog jaren voortslepen. Afwachten maar hoe de medicijnen aanslaan. Iedereen in mijn omgeving raad mij af om veel op internet te lezen, omdat daar alleen maar horrorverhalen op zouden staan. Natuurlijk kom je daar veel tegenslagen en verdriet tegen. De verhalen van die vrouwen zijn nou eenmaal veel langer, intenser en frequenter dan de verhalen van vrouwen bij wie het toch relatief snel allemaal lukt. Ik heb in het begin ook dingen zitten lezen, maar al snel merkte ik dat ik me daar niet comfortabel bij voelde. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat relatief veel vrouwen met mijn aandoening ook een miskraam krijgen. Ik zat daar meteen helemaal over in, zal je zien, is het straks gelukt, wordt het je weer afgepakt. Maar soms kan ik het niet laten om toch weer even te googelen. Het is allemaal zo dubbel. Ik wens je heel veel sterkte in het hele proces. En post rustig nog eens wat op dit forum. Mij helpt het omdat je op die manier toch met vrouwen kan praten die ongeveer hetzelfde meemaken. En hoe lief je man, moeder, vriendin ook is, dat is toch anders...
Hey, Zuss... Ik snap het. Zelf ben ik ook niet iedere dag op een forum te vinden. Maar ik ben zo benieuwd wat ik moet verwachten. Dus vandaar... Sommige verhalen sla ik over, anders maak ik mezelf gek. Jouw verhaal klinkt ook niet fijn. Kan me goed voorstellen dat het af en toe lekker is om met vrouwen te praten die begrijpen wat je doormaakt. Mijn vriendin heeft 2 miskramen gehad en kan daar met mij goed over praten. Maar een andere vriendin van ons, zonder kinderwens, zullen we niet snel aanspreken... Dat is niet omdat ze ons niet wil begrijpen, of omdat het haar niet boeit. Maar simpelweg omdat ze zich niet goed in ons kan verplaatsen. Dat geeft ze zelf ook aan en wij snappen dat. Maar met iemand kletsen die ook Lucrin heeft gebruikt, zou mij erg helpen... Bedankt voor je reactie en heel veel succes ook.
Hoi Ciepie, ik lees nu pas deze reactie en wilde toch nog even reageren. Ik ben in 2008 9 weken zwanger geweest via de natuurlijke weg. Helaas is dit een miskraam geworden, maar wat ik ermee wil zeggen is dat zelfs iemand met ernstige endometriose spontaan zwanger kan raken. Dus er is hoop voor jou dat je binnenkort misschien ook wel zwanger bent. Gebruik je ook ovulatietesten? Ik zou niet te lang zelf gaan proberen omdat de endometriose natuurlijk zo weer aangroeit elke keer dat je ongesteld wordt. Mijn eileiders zijn nu zo verkleefd dat het er spontaan niet meer in zit voor ons. Ik wens je heel veel succes en positief denken hoor. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Wat ontzettend lief, Caro. De wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit. Ik gebruik nu geen ovulatietesten. Ik heb ze wel in huis, maar ik denk dat de hormonen nog door mijn lijf gieren. Heb ook geen idee wanneer ik ze kan gaan gebruiken. Mijn vriend heeft met de laatste injectie, iets te fanatiek ontlucht, dus ik heb geen volledige Lucrin-injectie gekregen... Dat is om het nog makkelijker te maken. Ik denk dat ik vanaf 15 december zo'n beetje ga testen.... Ik wens jou alle goeds en heel veel succes, mocht je hier niet meer reageren. En anders lees ik je wel af en toe. Ik zal duimen.