Hoi allemaal, Ik heb een vraag. Sinds september ben ik gestopt met de pil, en zijn we meteen gaan proberen om zwanger te raken. Mijn eerste cyclus was 30 dagen, en nu ben ik op dag 10 van de tweede cyclus. Tijdens de eerste cyclus had ik op dag 11 wat bloedverlies, waar ik geen verklaring voor wist, behalve dat mijn lichaam hormonaal een balans aan het zoeken was. Echter deze cyclus, vandaag op dag 10, weer wat bloedverlies. Wederom niet veel. Maar wat kan dit betekenen?? Groetjes
Heeft niemand een idee?? Dacht zelf nog aan een ovulatiebloeding mss, maar lijkt me ook erg vroeg, dag !0. Heb voor de zekerheid even n ovulatietest gedaan: heel vaag teststreepje. Waar denken jullie aan? Hoop dat er mensen zijn die dit herkennen en weten wat t is. Bedankt!!
Dat kan niemand zeggen. Ik had ook tussentijdse bloedingen en ben bij enkele gynaecologen geweest en die zeiden allemaal hetzelfde: Door een verandering in je hormoonhuishouding maak je ineens niet genoeg progesteron aan en komt er een tussentijdse bloeding. Je kan pillen nemen om dit tegen te gaan echter dit houdt niet in dat je niet zwanger kan worden. Ik ben zwanger geworden tijdens zo een maand met tussentijdse bloedingen. De bloedingen stoppen dan ook wanneer je zwanger raakt.
Ik heb ook vaak tussentijds bloedverlies, en wat het is weet ik niet precies, ben sinds Januari gestopt met de nuvaring, en heb nog steeds wisselende cyclussen. En ook tussentijdsbloedverlies, heb inwendige echo gehad en een uitstrijkje, dat was allemaal prima, dus is het toch iets hormonaals denk ik, maak me er geen zorgen meer om, wel zijn de wisselende duur van de cyclussen lastig, maar goed ieder lichaam is weer anders. Veel succes in ieder geval
Bedankt voor jullie reacties. Denken jullie dat het ook met de ovulatie te maken kan hebben? Ik ga voor de zekerheid maar ovulatietests doen de komende dagen. Is het bloedverlies iets om mijn huisarts van op de hoogte te stellen? Zodat ze eventueel kan onderzoeken of er verder niks aan de hand is? Ik heb mijn huisarts wel op de hoogte gesteld van onze kinderwens.. Groetjes
Ik heb ook last van tussentijdse bloedingen. Houd het goed in de gaten, als dit vaker voorkomt even een afspraak maken bij de huisarts. Ik ben doorgestuurd naar een gynaecoloog. Zij heeft een uitstrijkje en een soatest gedaan. Dit is standaart als je last hebt van tussentijdse bloedingen. Bij mij waren de uitslagen allemaal goed. Maar ze kwam er wel achter dat het slijmvlies bij mij in de baarmoedermond erg snel bloedde. Daar komen bij mij waarschijnlijk die tussentijdse bloedingen vandaag. Dit kun je laten bevriezen. Ik heb dat nog niet gedaan ben nu aan de tarwekiemolie en teunisbloemolie, moet zeggen dat ik me daar wel prettig bij voel en heb nu al 2 maanden geen tussentijdse bloeding meer gehad. Wil net zeggen dat dit het bij jou ook is, houdt het goed in de gaten en ga op tijd naar de huisarts want het kan ook zeer zeker wel iets ernstigs zijn.
@ Lies, nou maak ik me wel wat meer zorgen. Hoop niet dat er iets ernstigs aan de hand is. Ik ga het even afwachten, en als ik het volgende cyclus weer heb dan ga ik toch naar de huisarts. Ik vond het zo bijzonder dat het op hetzelfde moment in de cyclus gebeurt, dag 11 de vorige keer en dag 10 nu. Is dat bij jou ook, of is dat onregelmatig? Ik hoop eigenlijk nog steeds dat het iets met mijn ovulatie te maken heeft, weet iemand of dat kan op dag 10/11 bij een cyclus met 30 dagen?
Voor een ovulatie vind ik het nog wel wat vroeg. Bij mij was het ook steeds rond dezelfde dag 14, terwijl ik dan pas rond 38 mijn echte menstruatie kreeg. Het was niet mijn bedoeling om je bang te maken sorry!!! Bij mij was er ook niets aan de hand. Anders gewoon even naar de huisarts gaan effe nakijken stelt je misschien weer wat geruster.
Ik ging er al niet vanuit dat dat je bedoeling was Maar ik denk dat ik het even af ga wachten. Wil in ieder geval eens gaan testen of ik een ovulatie heb deze cyclus. Mocht ik komende cyclus weer deze klachten hebben dan ga ik naar de huisarts. Ik hoop natuurlijk dat ik net zo als podiki zwanger raak ondanks de bloeding. We zullen zien....