meiden ik heb een vraagje. aangezien jullie ook al een langere tijd bezig zijn om zwanger te worden. Ik slik nu al vanaf het begin foliumzuur, mag je dat wel zolang extra slikken ? of kan het geen kwaad ? liefs gaby
ik slik ook al heel lang foliumzuur. De gyn heeft nooit hier iets over laten vallen. Ik denk zelf dat het geen kwaad kan.
Het is geen probleem! Ik ben zelf een hele tijd gestopt toen we nog zelf bezig waren. Voelde gewoon dat ik niet zwanger ging worden na 5 maanden proberen... had gelijk helaas. Nu slik ik het alweer een tijdje
Ik slik het ook al een aardig tijdje, ben tussendoor alleen wel een paar maanden gestopt. Mijn arts vraagt het bijna elk bezoek: Slik je je foliumzuur nog? Wel doen hoor! Dus kan echt geen kwaad zolang. Liefs Zora
Je kunt het jaren slikken; kan absoluut geen kwaad! Ik slik het al vanaf oktober 2005; met alleen een kleine onderbreking toen ik zwanger was van Sterre en na de 12 weken was.
thanks iedereen voor jullie antw maar ik weet wat het betekent voor de beeb als je foliumzuur slik, maar wat doet het precies voor ons dan ? Ik heb namelijk ook ziekte van crohn ,miss als je het op langere termijn slik krijg je problemen ofzo ? ik vraag het volgende week anders wel aan me arts
ik denk het zelf van niet want de meesten slikken geloof ik 0,4 of 0,5 mg. Ik zelf slik 5 mg, dus een veel hogere dosis ivm vehoogde kans op ene geboren afwijking. Dus de 'normale' dosis kan denk ik echt geen kwaad maar het is zeker gezien je ziekte wel slim om het even te vragen, vragen kan altijd toch?
ik slik het ook al vanaf het begin. Ben wel een tijdje gestopt geweest maar nu we in de mmm zitten ben ik er toch weer mee begonnen. zelfs manlief slikt het nu. we zaten in de wachtruimte van de gyn en hij las een boek. hierin stond dat mannen ook foliumzuur moesten slikken om de kwaliteit van het zaad te verhogen. hij is hier dan ook mee begonnen
Foliumzuur is idd goed voor het zaad van de man, net als vitamine C, zink en selenium. De man kan daarom het beste een multivitamine nemen, waarin tenminste vitamine C. foliumzuur, vitamine B12, zink en selenium zitten. Hoeft hij niet met losse pilletjes aan de slag!
Natjuh, dat klopt van die foliumzuur bij mannen, nog het liefst in combinatie met zink. Er zijn ook onderzoeken gedaan, waarbij de man dagelijk 1000mg vitamine C moest innemen en dat dit een positief resultaat had op het zaad na 3 maanden. Mijn vriend slikt vaak de Etos zwanger worden pillen mee hihi.
ja ik wist dit helemaal niet maar manlief zag het in het boek staan. hij zei dit zijn toch die dingen die jij ook iedere dag slik. ik zei ja. nou haal voor mij ook gelijk maar een potje zei die hahaha moest wel lache erom
ja het klopt dat het voor mannen ook beter is om extra vitamines te slikken de mijne slik al een paar maanden ook een mulitivitamine !
Ik zou hem zijn eigen pillen geven, want in Etos zwanger worden zit meer dan alleen vitaminen/mineralen. Er zit bijv. ook agnus castus vitex in. Dit kan voor zowel mannen en vrouwen de vruchtbaarheid en het libido positief of negatief beïnvloeden, afhankelijk van de dosering... Je weet dus niet hoe het uitwerkt bij de man.
Mijn vriend slikt: "AG Natural Health Multivitaminen & Mineralen - Mannen" Dit is speciaal voor mannen ontwikkeld. Ik koop het bij het Kruidvat. Andere multivitaminen en mineralen kunnen ook prima zijn. Bijv. van davitamon.