Stomme verpleegkundige en nu allemaal vragen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sylcor, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Hallo dames,

Ik had vandaag 1 van de minst leuke verpleegkundige van het MCK voor het maken van een echo.
    Ze zei dat we gingen kijken hoe dik het baarmoederslijm was, dus vraag ik (heel logisch leek mij) hoe dik dat dan moest zijn, zegt ze ''ja dat maakt niet zoveel uit, ligt ook aan de structuur maar we gaan eerst kijken''
    Nou ja oke...Het was 8 mm....
    Krijg ik nog een paar vragen zoals gebruik je decapeptyl (nee) en heb je positief getest ( heb ik ook geen opdracht toe gekregen)
    Toen vroeg ze of ik meteen naar me werk ging en dus niet de utrogestan bij me heb. Ik nee en toen zegt ze even denken. En ik vroeg maar moet ik die nu al hebben zegt ze best bot. ik zei dat ik ging denken dus even wachten..Maar begin er morgen maar mee. Toen vroeg ik maar in mijn schema staat dat het er na moet..'Ja maar nu gaat het anders was haar antwoord.....

Ik was zo flabbergasted dat ik suf ben weggelopen..
    Maar nu zit ik de hele dag al met zoveel vragen....

* hoe dik is gemiddeld bij een TP??
    * waarom vroeg ze of ik ook decapeptyl gebruikte?
    * waarom moet ik voor de TP al beginnen met utrogestan, terwijl in mijn schema staat de middag na de TP??

(ohja ik krijg een terugplaatsing van een cryo en slik nu alleen progynova)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik slik ook Progynova en moet altijd standaard 4 dagen voor TP van een cryo beginnen met de Utrogestan. Utrogestan helpt ook om je baarmoederslijmvlies goed op te bouwen, ook qua structuur, zodat er een goed bedje ontstaat voor je cryo.

Geen idee wat ze bedoelt met de vraag over de Decapeptyl.

Mijn slijmvlies is ongeveer 10 mm als de afspraak voor TP gepland wordt.

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

De vraag van decapeptyl kan komen omdat decapeptyl je eisprong tegen houdt. Je bouwt dan ook geen progesteron op. Utro is dan noodzakelijk.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Overigens moest ik bij een VERSE TP altijd pas beginnen met de Utro na TP.
    Ik had dan tevens Decapeptyl gebruikt.

Misschien wist die verpleegkundige niet goed of je een verse TP of cryo-TP had?

5. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Oh okee, dus zo gek is het dan niet dat ik al moet beginnen met de utrogestan.

Maar dat decapeptyl je eisprong enzo tegenhoudt dat klopt, maar progynova doet dat ook...die onderdrukt ook je eigen cyclus. Dus dat is dan gewoon kliniek afhankelijk wat ze voor schrijven.

Misschien wist ze het idd niet of het een verse was of niet. Maar het is voor mij de 1e keer op deze manier, dus had het wel fijn gevonden iets meer uitleg en begrip te krijgen van haar.
    Maar goed het komt vast wel goed! Op naar het telefoontje van zondagochtend

Deel Deze Pagina