PCO?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Inggrid, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Hallo dames,

Ik ben soms gewoon bang dat ik pco heb? welke klachten horen daar nog meer bij buiten lange cyclussen?

Maak me zelf eigenlijk een beetje frusti wie kan me daar afhelpen.

ben in Mei '08 gestopt met de pil. cyclussen zi eonderschrift zit alweer op dag 55 :( :( :( :(

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi Ingrid,

Vervelend die lange cyclussen. Ik heb pco, weet helaas dus hoe het is om niet eens te weten wanneer je ongi moet worden.

Okee pco:
    - geen eisprong of zelden
    - overbeharing
    - overgewicht
    - grote aanmaak LH (bijna altijd tweede streep op ovutest)
    -etc.

En je hoeft dit niet allemaal te hebben hoor. Lees dit maar eens:
    http://www.nvog.nl/files/pcos.pdf

En je kunt altijd even naar de HA gaan!

Groetjes Nen

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meid bij vruchtbaarheidsbehandelingen staan ook veel dingen over pco misscien kun je daar even kijken

liefs

4. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Hoi Nen bedankt voor je reactie.

- geen eisprong of zelden (weet ik dus niet)
    - overbeharing (heb ik niet)
    - overgewicht (heb ik niet)
    - grote aanmaak LH (bijna altijd tweede streep op ovutest) (heb ik niet)
    -etc.

Ik zal dat stukje van je eens doorlezen. dit boven hier te lezen lijkt me neit dat ik pco heb.

waarschijnlijk moet ik gewoon heeeeeeeeeeeel veelk geduld hebben voordat er weer regelmaat in komt.

Liefs Ingrid

5. groenling

groenling Lid

15 jan 2009
    60
    0
    0
    Ik heb ook pco alleen geen overgewicht.
    ik ben gewoon zonder hulpmiddelen zwanger geworden terwijl ik maar 1 tot 4 keer per jaar menstrueerde.
    Wel ben ik voordat we een kindje wilden een paar jaar aan de pil geweest om een kunstmatige cyclus op te wekken.
    Ik ben er van overtuigd dat dit mn eigen hormoonhuishouding totaal in de war heeft gebracht, waardoor ik de eerste paar jaar nadat ik stopte helemaal niet menstrueerde.
    Dat begon ongeveer na ruim 3 jaar.
    echt waar de pil is TROEP.
    Ik ben blij dat ik na jaren lang wachten van al die bijwerkingen af ben. Nu ben ik op de natuurlijke manier inmiddels 39 weken zwanger.
    Dit gebeurt natuurlijk niet iedreeen.
    Hangt er ook vanaf hoe erg de pco is denk ik

6. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Ik heb PCO en ben nu zwanger na 5 maand, maar wel met beulp van ovulatietesten. Die testen zijn echt zeker aan te raden, kan wel zo zijn dat je onwijs veel van die dingen verspilt eer je iets traceert, maar goed. als je lange onregelmatige cycli hebt vind ik het haast niet te doen.

naar aanleiding van mijn lange cycli, lag ook rond de 60 dagen, ben ik direct naar de huisarts gegaan. dit was ook omdat ik veel pijn had aan mijn eierstokken. ik dacht dat ik daar steeds ontstekingen had. maar dat was meer doordat ze vergroot raken. want met PCo heb je veel eitjes. ik heb een milde vorm. mijn hormoonwaardes waren prima, geen overbeharing, wel acne lichte vorm.
    ik had veel last van de lange cycli, steeds zo gevoekl van stuwing in mijn buik. uiteindelijk heb ik gezeurd om een doorverwijzing en dat is maar goed ook, want t was met een echo duidelijk. als je twijfelt zou ik een afspraak maken met de gyn. nergens voor nodig om hiermee te blijven rondlopen en te wachten tot een jaar!

maar even voor de duidelijkheid, je hebt verschillende mate van PCO. de echte heftige pco'er heeft overgwicht etc. maar je kan net zo goed dit allemaal niet hebben en toch dat je eierstokken een PCO beeld laten zien.

sterkte ermee en ik weet hoe het is als je onzeker bent hierover. ik had ook sterk het idee dat ik PCO zou kunnen hebben,. mijn omgeving vond dat ik overdreef maar ik ben blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd. 1 ronde clomid gehad en zwanger. na 5 maanden al. dus een jaar wachten is grote onzin.

jenna

7. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    nog even een toevoeging, natuurlijk moet je ontpillen etc. het kan idd ook zo zijn dat jouw lichaam lang de tijd nodig heeft om regelmatig te worden met 'normale' cycly van max. 35 dagen. waar het mij wel om gaat is dat je niet met onzekerheden moet rondlopen. je kan best wachten tot een half jaar of een jaar zoals artsen zeggen, maar wie weet is er wel wat anders aan de hand. en t is een kleine moeite om dat eerst te laten uitzoeken, en als er niks is, dan weet je zeker dat het goed komt en niet al die onbewuste angsten/vragen waar je mee rondloopt. er zijn heel wat vrouwen die erg laat pas laten onderzoeken en blijkt wat aan de hand te zijn. dat is egwoon zonde van al die tijd daarvoor. zoals mijn gyn zei, je hebt daardoor gewoon onnodig maanden vertraging.
    ik zeg niet dat je wat hebt hoor, maar naar je gevoel luisteren is wel wat ik je aanraadt.

jenna

8. Loremie

Loremie Nieuw lid

11 jan 2009
    3
    0
    0
    Bij mij hebben ze ook PCO vastgesteld in december. Was in augustus gestopt met de pil en werd maar niet ongi! Heb dan direct provera en clomid gekregen. Nu zit eerste ronde er bijna op. Moet nog anderhalve week wachten alvorens ik een testje kan doen om te zien of ik al dan niet zwanger zou zijn. Heb voorbije dagen vreselijke buikpijn gehad, nu is dat over. Dus we zien wel. Ik reageerde wel te fel op clomid (50mg) dus moet ik in de volgende ronde maar een half pilleke meer innemen. Maar ik hoop dus dat dit nie nodig zal zijn. Aftellen duurt wel lang, maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij!
    Dus ga maar snel naar de gyn, das de beste oplossing!

9. groenling

groenling Lid

15 jan 2009
    60
    0
    0
    Ik heb zelf ook cystes, vergrote eierstokken, te veel testosteron en overbeharing.Ik vind persoonlijk dat artsen veel te snel clomid en al die troep voorschrijven.
    Als je al de diagnose pco hebt laten vastellen en je bent aan de pil geweest duurt het echt super lang voordat je lichaam er een beetje van herstelt.
    Ik was zelf vaak depresief en had ongelofelijk veel haaruitval.
    iemand die geen pco heeft moet al een lange tijd ontpillen dus als je pco hebt natuurlijk nog langer.
    dat is logisch want je hele hormoonbalans is extra verstoord.In Nederland is nog te weinig bekent over al die kunstmatige hormonen zoals pil etc.
    In Amerika zijn ze daar al veel verder mee.
    Als je een kunstmatige hormoonhuishouding hebt, wat al die middeltjes dus zijn dan wordt je eigen hormoonhuishouding stil gelegd.
    Als dit te lang duurt. Bv als je jarenlang de pil slikt dan krijgen je hersenen niet meer de juiste signalen die je bij een normale hormoonhuishouding krijgt door. En zou je na al die jaren kunstmatige hormonen gekregen te hebben opeens stoppen dan herkennen je hersenen de natuurlijke hormonen niet meer en heb je kans dat je nooit meer een natuurlijke cyclus krijgt. Om een lang verhaal kort te maken zou ik adviseren om niet te snel naar hulpmiddelen te grijpen en de pil niet aan te beginnen. Tenzij je natuurlijk helemaal nooit menstrueerd.
    Maar als je bv maar een paar keer per jaar menstrueerd is niet slecht voor je gezondheid en de pil wel! Ik heb een paar jaar terug veel informatie gezocht op internet over pco en kunstmatige hormonen enzo en ben er erg van geschrokken hoe slecht dit allemaal is.
    Probeer nou eerst eens gewoon gezond te leven en niet te veel geraffineerde koolhydraten te eten dan heb je kans dat je lichaam zichzelf gedeeltelijk hersteld.Te veel suikers zorgen voor te veel testosteron waardoor je weer te weinig progesteron of oestrogeen aanmaakt. Ik zal het hele theoretische verhaal achterwege laten. Ik spreek uit ervaring.je hebt er wel geduld voor nodig want je kunt niet verwachten dat je in een paar maanden zwanger bent, maar het scheelt een hoop narigheid in de medische molen.
    Als je dan na een paar jaar nog geen verbetering merkt kun je altijd nog in die medische molen stappen. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar nu weten jullie in elk geval dat het ook anders kan.
    Sterkte allemaal met wat jullie ook beslissen.

10. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik heb eindelijk :) een bijna positieve test qua ovulatietesten. Het heeft even geduurd maar ik heb er dus bijna 1 ik denk dat ie morgen echt positief is het zal niet veel meer schelen.
    ik zal proberen een foto in album te zetten. Ik heb dus normaal de stripjes bijna helemaal wit soms iets roze.
    Heb je met PCO niet altijd eigenlijk een positieve test dat heb ik ergens gelezen.

liefs Ingrid

Deel Deze Pagina