Pco

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder1982, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Vlinder@ Haha idd, heb dit ook al tegen mijn vriend gezegt. We hoeven geen anticonceptie gebruiken wordt toch niet zwanger en wordt ook niet ongie dus geen taponie:D:D:D 9 febr afspr. spannend alvast suc6 meid,laat je het dan even weten ben wel benieuwd;)

Tamara@ Wat goed dat je weer ongie wordt, je kan nu weer opgelucht ademhalen. ik snap dat het aan je vreet als je lichaam je voor de gek houd. Wacht nu al 9 mnd op mijn ingie:( Hopelijk is het snel raak bij jou meis...;)

EsDa@ Dat is idd erg vervelend, je weet niet waar je aan toe bent, en je moet steeds wachten, wachten op zekerheid, je ongie, wat er gaat gebeuren etc...weet er alles van wacht nu ook al 9 mnd:(

Roos36@ Psco=Poly Cysteus Ovarium Syndroom
    Letterlijk betekent dit dat er meerdere (poly) vochtblaasjes (cysten) in de eierstok (ovarium) aanwezig zijn. Hoe PCOS ontstaat is niet bekend. Waarschijnlijk is er niet één oorzaak en zijn meerdere hormonen betrokken bij PCOS. Zo bestaat er veelal een verhoogde waarde van het LH (luteïniserend hormoon, het hormoon dat de eisprong opwekt), eventueel een verhoging van de waarde van het testosteron, en soms ook van het insuline (het hormoon dat de waarden van de bloedsuikers regelt) in combinatie met een onvoldoende waarde van het FSH (follikel stimulerend hormoon, het hormoon dat de rijping van de eiblaasjes stimuleert). Hierdoor is de rijping van de eiblaasjes verstoord. Het gevolg is dat in de eierstok meerdere, kleine met vocht gevulde blaasjes aanwezig zijn. Dit kan meestal met behulp van inwendige echoscopie zichtbaar worden gemaakt. Door de stoornis in de rijping van de eiblaasjes blijft de eisprong vaak uit en ontstaat er onregelmatigheid in de menstruatiecyclus. In de normale menstruatiecyclus treden ongeveer dertien tot veertien menstruaties op per jaar, bij PCOS minder dan acht per jaar. De periode tussen de menstruaties wordt dus langer dan vijf tot zes weken (oligomenorroe) of de menstruatie blijft gedurende een half jaar of langer weg (amenorroe).

Voor meer info, moet je even kijken op google en dan pcos

grts;)

2. MissT

MissT Niet meer actief

Spannend dat je 12 feb weer moet.. dat is volgende week al. Ik moet nog even 3 weekjes geduld hebben.
    Mijn mamma gaat dan mee naar de gyn, ze heeft er ook veel vraagjes over omdat ze ook zoiets gelijks heeft gehad toen ze zwanger was van mij.
    Het wachten duurt inderdaad zo lang.. Maar als ik zie dat sommige meiden jaaaaren wachten..dan moet ik niet zo 'zeuren'. Heb zoveel respect voor de meiden bij wie het lang duurt..!!
    Ik probeer er ook niet teveel aan te denken, maar gaat erg moeilijk! Ga dit weekend lekker een weekendje weg, dus even heel mijn hoofd leegmaken en alleen maar relaxen :)

Knuffie

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Hey,

12 febr idd weer heen, maar dan potje zwemmers inleveren. Daarna vervolgafspr maken...dus moet misschien ook ff wat langer wachten:)...

Ow heerlijk weekendje weg, waar naartoe?
    even je gedachtes op nul zetten en weer die batterij opladen;)
    Het is idd erg moeilijk het zoveel mogelijk uit je hoofd te zetten, dat is een onmogelijke opgave, heb het zelf er ook erg moeilijk mee.
    En er gaat geen dag voorbij of ik denk er wel weer aan....
    Je zeurt niet teveel meid, als je het ook zo graag wilt, dan duurt het ook lang.

Vindt het fijn om even met jou mijn ervaringen en die van jou te bespreken, we lopen samen op met de MMM en hebben bijden de diagnose PCOS.....

Grts

4. MissT

MissT Niet meer actief

Ik ga lekker naar Limburg. Hopen op een beetje zonnetje maar heb de berichten gezien en ziet er somber uit.. maar dat maakt niet uit vind het al fijn om even lekker weg te zijn :)!!

Vind het ook fijn om met jou te praten.. en heb ook veel steun hoor aan deze site. Je kan wel met vriendinnen praten, maar die begrijpen niet echt hoe jij je voelt. Ze vinden het natuurlijk heel erg maar het gevoel is niet te beschrijven en weten ze dus niet.. daarom heb ik ook heel veel steun aan deze site.. :).

5. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Hoef ik helemaal niks aan toe te voegen, ben het helemaal met je eens, zoiets moet je zelf meemaken...
    Ookal bedoelen ze het lief,leuk en aardig en willen ze je natuurlijk helpen maar je ,moet het allemaal toch maar weer eens zelf doen;)

Idd is er ZP, geweldig het van je af kunnen schrijven van emoties, problemen,partner,PCOS...etc etc
    En dat met meiden die in het zelfde schuitje zitten:(

6. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    Klopt, ze kunnen je wel steunen maar meer ook niet.

7. lieve85

lieve85 Actief lid

21 mei 2009
    137
    0
    0
    Hoi allemaal
    ik heb deze week te horen gekregen dat ik pco heb.
    had het zelf al wel verwacht , heb er veel symptomen van en word maar niet noramaal ongesteld.
    maar toch even schrikken en confronterend.
    moet over 2 weken terug naar de gyn en hoor dan verder hoe en wat.
    las nu op internet dat afvallen al goed helpt dus zet me daar ook maar voor in hoewel ik 10 kilo overgewicht heb wat er dan ook wel afmag
    ben benieuwd wat 2010 in peto heeft voor ons en voor jullie :)

suc6 allemaal!

8. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Hallo Lieve85,

Welkom bij de club, het is altijd rot nieuws om te horen dat je pcos heb. Ookal heb je jezelf ingelezen. Had ik ook gedaan:Den bijna alle symptomen kwamen overheen met pcos alleen heb ik geen overgewicht.

Veel suc6 met zwanger worden ;)

9. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    Ik meet sinds 2 weken ongeveer mijn temperatuur op. Ik word er niet veel wijzer van....:(

Deel Deze Pagina