@Dronty je man heeft wel gelijk er zijn zeker kansen dat je nog op een natuurlijke manier zwanger word. Je zou misschien een testje kunnen wagen die van kruidvat 2 voor 5 euro die zijn niet zo duur en ze zeggen hier op het forum dat die erg gevoelig zijn. Ik geef je wel gelijk over weer die terleurstelling mocht je niet zwanger zijn. Ik houd zelf ook een tempratuurlijst bij op dag 21 is mijn tempratuur omhoog gegaan maar ik moest ook op dag 21 bloed prikken en die waarde was te laag dus ik snap er zelf ook echt niks meer van. Mijn kortste cyclus was 39 dagen en ik zit nu op dag 34 en 14 dagen na mogelijke eisprong ik heb denk ik ook een lange lf. Ik had me voorgenomen om misschien donderdag of vrijdag te gaan testen maar zie er denk ik van af ik ga denk ik toch wachten na dag 39 en ik ga er ook van uit dat ik niet zwanger ben. Heb alleen pijn in mijn onderbuik verder niet zo veel klachten net na mogelijke eisprong last van maagzuur maar dat ook niet meer. Succes met je beslissing nemen of je wel of niet gaat testen.
@suusjelove Ik doe niet tempen of ovulatietesten. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dit wel een aantal maanden gedaan, maar ik was er dan zo mee bezig en werd er gestrest van dat ik daar toen snel mee gestopt ben. @Mien. Ik weet dat er een kans dat je op een natuurlijke manier zwanger kan worden. Maar soms heb ik moment dat ik me heel verdrietig en boos voel en alles negatief zie en het andere moment dan heb ik een vechtlust en denk dan bij mezelf 'ik laat me niet klein krijgen door de pco'.
@Suusjelove ik heb bij mijn vorige cyclussen wel is gedaan maar dan kwam er opden duur een foutmelding ofzo. Heb het nu van deze cyclus weer is ingevuld en hij zegt dat ik op dag 19 mijn eisprong heb gehad dan moet je naar het rode kruis kijken toch? @Dronty ik snap heel goed dat je soms heel verdrietig en boos bent want dat ben ik namelijk ook van waarom ik nou weer.
@Dronty dan moet je het idd niet doen... Ik word er wel rustig van omdat ik weet wanneer ik ongesteld moet worden... @Mien ja dan krijg je idd een kruis... Ik vind het wel fijn om te gebruiken...
@Suusjelove ga het ook weer is proberen op die site om de temp daar bij te houden. Als je dat kruis ziet is opzich wel prettig.
Ja dan hoef je zelf niet zo na te denken... En ik vind het erg fijn omdat alles daar staat en je ook dingen achteraf kunt terug zoeken...
hoi meid, dat is geen leuk nieuws... ik heb het vorig jaar rond deze tijd te horen gekregen ( maar zie mijn banner) ik ben zelf helaas niet op de gewone manier zwanger geraakt van mijn tweede kindje.. maar moet wel zeggen dat ik van mijn eerste kindje in ronde 2 zwanger was ( en pco schijn ik toch altijd gehad te hebben... dus het kan wel) verder heb ik er vorig jaar een topic over geopend en daar is nog een meisje dat ondanks de pco uit zichzelf zwanger is geraakt, maar de kans is wel vele malen kleiner natuurlijk! wil je zelf niks ervoor gaan gebruiken? of vroeg je dat gewoon uit interesse om te kijken of het zonder medicijnen ook kan?? ik heb een aantal maanden clomid geslikt, hier werd ik alleen maar moe, chagrijnig en depri van... in april/ mei mocht ik beginnen met hormonen spuiten en ik was gelijk zwanger! meid, als je iets wilt weten ofzo, vraag het, je mag me ook pb'en en als je het leuk vind: PCOS/ ziekenhuis/ Clomid/ echo's pffff ‎kijk eens hier... allemaal meiden die in hetzelfde schuitje zitten, misschien heb je er wat aan... beetje meelezen en meeschrijven is altijd leuk toch?? succes hoor groetjes riniti
Ik heb ook PCO en ben toch twee keer zwanger geraakt en allebei de keren was het de eerste ronde raak. Nu snap ik dat dit echt gelukstreffers waren aangezien ik hele lange cyclussen had, maar het kan dus wel! Na de eerste bevalling heb ik trouwens Efamol geslikt en hier werd mijn cyclus weer wat regelmatiger van. Wie weet is het wat voor jullie. Nu na de laatste bevalling ben ik uiteindelijk weer uit mezelf ongesteld geworden en ook nog vrij vlot. Ik hoop dat deze trend zich doorzet. Succes dames!
@Suusjelove je kan het zo weer terug zoeken ik heb zelf ook een grafiek gemaakt maar dan krijg je natuurlijk geen kruis dan moet je zelf bedenken van hier zou ik een eisprong gehad kunnen hebben. Gelukkig komen er ook wat positieve verhalen van mensen die ook pco hebben en toch zwanger zijn geworden met medicatie of zelfs zonder medicatie is toch fijn om te horen dan heb ik toch nog wel wat hoop.
@Riniti de gyn wilde nog niet dat ik aan de clomid ga. Omdat ik iets te zwaar ben en nog niet zo heel lang bezig ben.Van de gyn moest ik eerst proberen om af te vallen. @mien ik vind het ook fijn dat er reactie komen. Al is het alleen maar om ervaringen te delen en je verhaal te doen.
@Dronty Hoelang zijn jullie bezig dan? Mijn huisarts wilde me pas na 1 jaar door sturen naar de gyn. Het is zeker fijn om ervaringen te delen is altijd erg fijn. Weet je al of je van het weekend een test ga doen?
@mien wij zitten nu in de 4de ronde. Ik was door gestuurd naar de gyn vanwege buikpijnen die ik had en heftige menstruaties.En tijdens de echo zag de gyn ineens de pco. Een oorzaak voor de buikpijn heeft ze niet gevonden de rest zag er goed uit. Zo een 4 jaar terug ook gestopt met de pil maar was toen heel onregelmatig en ben toen weer aan de pil gegaan omdat we toen ook een hoop stress hadden. Dus er nooit wat achter gedacht.
@Dronty jammer dat ze geen oorzaak hebben gevonden voor de pijn. Dan valt het ook koud op je dak dat je pco hebt. Heb je ook acne en snel vet haar? Ik heb dat wel ik ben ook vroeg aan de pil gegaan diane 35 voor de acne en de buikkrampen tijdens de menstruaties. Toen ik stopte met de pil kwam de acne weer terug echt niet blij mee.
ik heb ook PCO en ga deze ronde met clomid starten... ben nu telkens ongeveer om de 9 weken ongesteld.
@ m met borisboef, spannend hoor begin je met 50 mg? Ik ben nu aan het wachten op mijn ongie dan moet ik 100 mg per dag slikken 50 mg was de waarde te laag in mijn bloed. Zijn jullie al lang bezig?
@ mien, ik ben eind mei met de pil gestopt. Ik ga idd met 50mg starten, zonder echo's enzo...dat vind ik wel vervelend, weet ik nog niet echt of het werkt...:x jij moest tussendoor dus bloedprikken?
@mien. Ik heb inderdaad snel vet haar en een vette huid. Acne valt wel mee.Ik ben ook iets behaard en dan overgewicht.
@m met borisboef, Ik moest op dag 21 bloed prikken vond het ook minder zonder echo dan weet je nog niks. Nu moet ik als ik ongi ben een afspraak maken voor dag 9, 10 of 11 dan gaat hij een enwendige echo doen om te kijken of er al iets gebeurd. Dat wachten vind ik zo vreselijk zit nu op dag 35. Jullie gaan voor de eerste?
@Dronty, ik heb van de huisarts een lotion met klein beetje antibiotica er in voor de acne en heb nog wat gekocht bij de apotheek dat helpt ook. Ik heb alleen geen overgewicht en ook geen overbeharing.