pco

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dronty, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    @Mien Wat gaaf! Gefeliciteerd meis.

2. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Haha dat zei ik je toch.....
    Oh wat super voor je... En wat ben ik blij dat je niet de hele week hebt gewacht...

3. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ja ik ben zo blij durfde het bijna niet te geloven ik kon me niet mee bedwingen was wel bang voor een negatieve test.
    Ben ook zo blij dat ik niet gewacht heb.

Hoop ook voor jullie dat jullie snel een positieve test hebben.

4. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Mien.. Gefeliciteerd!!
    Heb je ook iets van hormonen ofzo gebruikt? Of gewoon spontaan zeg maar? Sorry als het al eerder is gezegd, maar lees nog niet zolang mee :)

5. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh wat super zeg! gefeliciteerd! geniet ervan.

6. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anoniempje2011, Ik was 9 dec ongie geworden toen ben ik dag 3 t/m dag 7 clomid geslikt 50 mg per dag. heb volgens mij temp lijst rond dag 19 mijn eisprong gehad.
    Ik moest op dag 21 bloed prikken was vorige week maandag bij de gyn en die zei dat de waarde te laag was dus ik was erg teleurgesteld zou de volgende cyclus 100 mg moeten slikken.
    Maar ik heb toch positief getest als ik mijn temp niet bij gehouden had dan hadden we niet op het goede moment geklust dus ben erg blij dat ik dat zelf bij heb gehouden dan weet je zelf ook ongeveer wanneer je mogelijk een eisprong hebt of gehad hebt.

7. Truus84

Truus84 Lid

4 dec 2011
    61
    0
    0
    Hey Mien,

Van harte gefeliciteerd!
    Geniet ervan, en zo zien we maar weer ook de dokters kunnen het soms verkeerd hebben.
    Is ook wel fijn om te weten. ;)

8. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Truus84, ja dankje ik ga er zeker van genieten.
    Ja zeker de dokters hebben het dus zeker wel is fout wel fijn dat mijn temp lijst wel een eisprong aan gaf.

9. Naomi2011

Naomi2011 Actief lid

28 dec 2011
    103
    0
    0
    hallo allemaal,

ik zou me hier ook graag willen aansluiten. ik heb ook pcos en geen eisprong van mezelf, wat al een aantal jaren bekend, maar sinds een jaar proberen we zwanger te worden. toen we eenmaal bij de gynaecoloog liepen mocht ik gelijk aan de clomid 50 mg. dit sloeg aan en heb ik 3 maanden geslikt, omdat ik toen in 1 keer een cyclus van 40 dagen had mocht ik aan de clomid 100mg. ondertussen ook te horen gekregen dat het zaad van mijn vriend niet goed was. dus dat was wel balen, omdat we nu nog minder kans hebben. de gynaecoloog wilde gelijk met iui beginnen, maar dat wilde ik toen nog niet. ik heb het nog 2 maanden met clomid 100mg geprobeerd. met 1 stopmaand ertussen. nu hebben we vorige maand besloten voor de iui te gaan, dus hebben ze vorige maand ook geen metingen gedaan, aangezien we net met de feestdagen zaten. dus ik weet niet zeker of ik wel een eisprong heb gehad, maar aangezien ik heel erg last had van de bijwerkingen gok ik van wel.

ik ben nu een week overtijd, aangezien mijn cyclus met clomid 32 dagen is, maar ik durf nog niet te testen, omdat ik bang ben voor de teleurstelling van een negatieve test. maar goed dat de menstruatie uitblijft kan natuurlijk aan verschillende factoren liggen zoals dat ik zo graag zwanger wil worden of door de spanning voor de hormoonprikken en voor de iui.

nu moet ik wel zeggen dat het succesverhaal van Mien me wel goed heeft gedaan en hoop ik op een positieve test morgen.

voor de meiden die al zwanger zijn geworden, gefeliciteerd en geniet van de zwangerschap.

voor de meiden die nog in de race zijn, ik wens jullie heel veel succes! dat 2012 een vruchtbaar jaar voor ons mag zijn!

Liefs,
    Naomi

10. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Hallo Naomi,
    leuk dat je mee komt schrijven.
    Wat heftig dat ook het zaad van je vriend niet goed is.
    Spannend dat je over tijd bent.
    Wil je wel gaan testen?

11. Naomi2011

Naomi2011 Actief lid

28 dec 2011
    103
    0
    0
    jaaa ik wil wel testen. maar goed zodra de test negatief is ben ik al wel snel uit mijn zwangere droom geholpen haha, dat is denk ik mijn angst. en aangezien ik dan nog niet ongesteld ben geworden kan ik ook nog niet gaan prikken voor de iui.

maar morgen ochtend (zal wel vannacht worden, slaap al een paar nachten slecht) ga ik gelijk testen! en dan zal ik het weten.

dus nog in spanning, maar wel goede spanning (denk ik).

en hoe zit het bij jou? hoe zit jou cyclus deze maand in elkaar?

12. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Naomi2011, Balen zeg dat je ook pcos hebt ik vond het echt een teleurstelling.
    Dat het zaad van je man ook niet helemaal goed is maakt het alleen nog maar moeilijker allemaal.
    Ik hoop van harte voor jullie dat je morgen een positieve test in handen hebt.
    Heb je verder geen klachten van een mogelijke zwangerschap?

Ik vond het prettig om mijn tempratuur bij te houden dan weet je bijna zeker of je een eisprong hebt gehad.
    Als ik dat niet had gedaan was ik waarschijnlijk nu niet zwanger geweest dan hadden we niet op het goede moment geklust namelijk.
    Maar niet iedeen vind het fijn om een temp lijst bij te houden veel gedoe ofzo.

Succes morgen.

13. Naomi2011

Naomi2011 Actief lid

28 dec 2011
    103
    0
    0
    ja daar baal ik wel van dat ik niet heb getempt. ik zou ook niet weten wat de temperaturen dan moeten zijn.

ik heb soms wel last van pijnlijke borsten, ben heel erg moe, veel boeren en al een week last van menstruatiekrampen en heel erg last van mijn rug, maar de krampen en rugpijn nemen gelukkig iets af en dus nog steeds geen ongesteldheid.

ik hoop ook dat ik jullie mag verblijden met goed nieuws
    en anders is het wachten op de menstruatie om met iui te beginnen.. ik denk dat dat mijn angst ook is als ik negatief test dat ik dan nog niet verder kan, omdat ik nog niet ongesteld ben.

hoe ver ben jij nu? al een afspraak gemaakt voor een echo? of hoe gaat dat nu als je zwanger bent. wel spannend allemaal. is het je 1e?
    nogmaals gefeliciteerd!!

14. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Ik wil niet structureel mee komen schrijven maar wel even mijn ervaring delen. Ik heb ook pco (een vrij zware vorm), uit mezelf word ik maar zelden ongesteld. Maar dankzij clomid heb ik nu 2 kindjes gekregen, met 100 mg was ik beide keren gelijk zwanger!! Dus even om jullie een hart onder de riem te steken, het hoeft geen nare gevolgen te hebben.

Allemaal succes en ik hoop dat er snel knallende positieve testen hier voorbij komen!

15. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Naomi2011, Je moet elke ochtend je temp op meten voordat je uit bed gaat.
    Als je eisprong hebt gehad dan stijgt je temp met 0,2 tot 0,5 dat verschild geloof ik per persoon.
    In mijn handtekening staat een link dat je mijn templijst van de afgelopen periode.

Ik durfde ook bijna niet te testen ook bang voor de teleurstelling ik had ook niet zoveel klachten nog steeds niet.
    In mijn onderbuik pijn klachten bijna geen last van de borsten en wat pijn in mijn rus en zondag en maandag was ik erg moe.

Volgens de clear bleu test ben ik ongeveer 5 weken ik had vanmiddag de verloskundige gebeld maar die waren er niet dus vrijdag even opnieuw bellen voor een afspraak.
    Ik kan het zelf bijna niet geloven nog hahaha.
    Ja het is voor ons de 1e dus ook erg spannend allemaal de komende tijd.

Ben benieuwd naar je test morgen.

16. Naomi2011

Naomi2011 Actief lid

28 dec 2011
    103
    0
    0
    ik moet jullie helaas teleurstellen, een negatieve test. hij was spierwit, geen (positief) streepje te bekennen. ik lees net het positieve verhaal van MamavanJurre dus er is hoop. hopen dat de menstruatie snel doorbreekt en anders volgende week weer een testje er tegen aan gooien. ik vind het wel heel jammer, maar nu weet ik wel waar ik aan toe ben! ik heb eigenlijk nooit menstruatiekrampen een week van te voren, want als ik dat heb weet ik dat ik gelijk ongesteld wordt. zal wel de spanning zijn waardoor de menstruatie wegblijft. maargoed we gaan weer positief verder. fijne dag vandaag allemaal!

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik had zelf totaal geen cyclus, dus bijna tot nooit ongesteld, misschien 4 a 5 dagen per jaar. Heb eerst 2x clomid gehad, dat sloeg niet aan. Toen purehon en pregnyl gespoten en zwanger van mijn tweeling. Na de bevalling een regelmatige cyclus van om de 6 weken. Toen ineens 4 maanden niet, en toen bleek ik 5 weken zwAnger te zijn, deze zwangerschap nu is dus spontaan.

18. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Naomi2011, Balen zeg dat je een negatieve test had maar dan weet je idd waar je nu aan toe bent.
    Hopelijk word je dan snel ongie dan kan je snel met iui beginnen.

19. Miep80

Miep80 Lid

6 jan 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier (mijn 1e bericht ook) en zocht naar mensen die ook PCOS hebben.

Hoe gaan jullie ermee om en jullie vriend/man?

Wij praten er heel goed over samen, maar hebben vorige week er voor het eerst woorden over gehad toen we uit zkh kwamen....het nieuws kwam hard aan...toen ze vertelde...als het cystes blijven worden dat ze nog weinig voor me kunnen doen, zelfs ivf niet.

20. Storm

Storm Niet meer actief

Hoi,

ik heb ook pco (geloof het bijna niet meer) maar als ik naar mijn verleden kijk is het toch echt zo.
    Toen we voor de eerste gingen leken het net of mijn cyclus steeds langer werd. Op den duur zat ik over de honderd dagen.
    De gyn had de diagnose in vijf tellen helder. Op zich schrikken, maar het hoefde geen probleem te zijn bij het proces van zwanger worden.
    Dat bleek ook wel, want toen ik twee weken later weer bij de gyn in de stoel zat bleek ik zwanger (terwijl ik toen eigenlijk een ontrekkingsbloeding had moeten hebben door de primolut).
    Toen mijn oudste bijna een jaar was raakte ik spontaan zwanger van nummer 2 en inmiddels ben ik zwanger van nummer 3. Alle keren spontaan. Of het waar is weet ik niet, maar een collega van mij met pco vertelde dat je het eerste jaar na je zwangerschap de grootste kans hebt op een spontane zwangerschap. Ook zij was binnen een jaar zwanger van de tweede. Terwijl zij wel een hele medische voorgeschiedenis had in het ziekenhuis bij de eerste.

Spontaan zwanger raken kan dus wel. Maar ik vind dat ik wel heel veel geluk heb.

Deel Deze Pagina