Ik weet dat er vast en zeker al heel wat over geschreven is, maar ik heb toch nog een vraagje. (en moet het even van me af schrijven) Vandaag ben ik bij de gyn. geweest en heb ik te horen gekregen dat ik PCO heb. Mijn hubbie moet over twee weken zijn zwemmers inleveren en ik heb vandaag ook gelijk bloed moeten prikken. Over drie weken krijgen we de uitslag en een behandelplan. Nu sprak de gyn. al over clomid, maar is het zo dat je tijdens het gebruik van clomid ook om de zoveel dagen naar het ziekenhuis moet voor een echo of bloedonderzoek? En wat zijn de ervaringen over het verloop van de behandelingen en de duur ervan bij mede lotgenoten? goetjes, Cindy
Heej meid... je moet ns bij het topic eerste ronde clomid kijken... Ik ben zelf aan de clomid, maar heb geen controles. dat verschilt volgens mij ook heel erg per gyn. ik moest het maar een half jaar proberen en als het dan niet lukte, terug naar de gyn. Tenzij de clomid natuurlijk niet aanslaat. Maar dat verschilt dus, want er zijn wel meiden die eens in de zoveel tijd voor een echo moeten. En de duur... ben nu 3 maandjes bezig ermee... en je slikt in principe 5 pilletjes per maand... in het begin van je cyclus. veel succes KuZzz
Heeey meid, Ik heb ook PCO en ik moest ook met clomid beginnen. Ik kreeg eerst Provera om een bloeding op te wekken, helaas heeft deze niet geholpen en moest ik na 3 weken op de bloeding te hebben gewacht met de clomid beginnen. Ik moest wel steeds terug komen voor een echo om de 3 dagen en later zelfs om de 2 dagen moest ik naar het zhuis Nu is de 1ste clomid kuur afgelopen en ik wacht dus nu op een menstruatie of ja wie weet een klein wonder Als mijn menstruatie doorzet kan ik weer op de 3e cyclusdag met de clomid beginnen. Maar ik denk dat het per gyn verschilt en per behandelplan. Heel veel suc6 met alles. Liefssss
Dat wordt duimen draaien dan. Ik ben benieuwd ik zal op 12/4 te horen krijgen wat het behandel plan gaat worden. Heb gisteren eerst bloed moeten prikken voor hormoonbepalingen en hubbie moet 4/4 zijn zwemmertjes wegbrengen voor de test. Moet zeggen dat ik het wel zwaar vind om te accepteren dat ik PCO heb. Ik weet dat je er niks aan kan doen maar het voelt net alsof ik faal. Maar dat zal denk ik wel overgaan moet gewoon nog wennen aan het idee.
Dat wordt duimen draaien dan kreeftje. Ik ben benieuwd ik zal op 12/4 te horen krijgen wat het behandel plan gaat worden. Heb gisteren eerst bloed moeten prikken voor hormoonbepalingen en hubbie moet 4/4 zijn zwemmertjes wegbrengen voor de test. Moet zeggen dat ik het wel zwaar vind om te accepteren dat ik PCO heb. Ik weet dat je er niks aan kan doen maar het voelt net alsof ik faal. Maar dat zal denk ik wel overgaan moet gewoon nog wennen aan het idee.
Ik vondt het ook een klap in mijn gezicht toen ik het hoorde, ik heb het er nog moeilijk mee en kan het moeilijk een plaatsje geven, het is ook niet niks als je weet dat je in de MMM belandt. Meid ik snap helemaal wat je bedoelt Ik heb een schrift gekocht waar ik al mijn bevindingen in schrijf en wat er met mijn lichaam gebeurt en met mezelf, moet je zeggen het helpt wel even van je af te schrijven, elke x als ik naar het zhuis ben geweest schrijf ik er ook even in. Misschien is het een tip Nou als je meer wilt weten over PCO, ik heb een site van mijn gyn gekregen ga eens naar de site www.nvog.nl Klik dan links in het menu op voorlichting----> dan voortplantinggeneeskunde----> nogmaals voortplantingeneeskunde. Dan krijg je een lijst waar ook het pcos syndroom tussen staat. Hier stata veel informatie op over PCO. Liefsssss
kreeftje dat is misschien best eens een goed idee gewoon van me afschrijven. Die site had ik ook doorgekregen gisteren gelijk op gekeken en een hoop wijzer geworden over PCO. Het is toch allemaal afwachten wat er gat gebeuren en hoe de behandeling aanslaat. Maar heb vandaag gewoon een echte jankdag bij alles wat tegenzit sta ik met de tranen in mijn ogen.
Ja die dagen ken ik ook Je zult idd de behandeling moeten afwachten, ik hoop voor je dat het bij jou aanslaat allemaal. En wat betreft het schrift... even naar de action en ga lekker schrijven..haha..het help echt! Je zult ook echt de mindere leuke dingen tegen komen. Die heb ik inmiddels ook al gehad en dan is het schrift even een uitlaatklep met alle emoties. Suc6 meid. Liefsss
Vannochtend zwemmertjes ingeleverd. Nu op naar 12 april. Kreeftje bedankt voor je tip het werkt inderdaad! En ook jij ook heel veel succes!
Fijn meid dat het werkt....het heeft ij mij ook goede resultaten Na elk zhuis bezoek pak ik mijn pen en schrijf ik mijn gevoel op van die dag. Ik wens jou ook heel veel succes in het verdere traject. Liefssss
Kreeftje, Ik heb het al in je topic gezegt maar Succes dit paasweekend! Laat de paashaas maar een mooi eitje leggen.
Donderdag mogen we eindlijk naar de gyn voor de uitslagen en het behandelplan. Ben erg benieuwd wat eruit komt. Ga er maar vanuit dat ze clomid gaat voorschrijven en eventueel Provera oid. Mijn huidige cyclus zit donderdag op precies 4 weken. Begin toch wel aardig zenuwachtig te worden nu.
Meid heel veel succes! zal aan je denken, weet precies hoe je je voelt. Ik ben ook begonnen met een provera kuur en daarna clomid. Heb deze maand een goede eisprong gehad en dat geeft toch een sprankje hoop Meid ik hoop dat het bij jou goed zal aanslaan allemaal. Good Luck Liefssss
Nou vandaag is de dag dan. De uitslagen krijgen we vanmiddag om 15.10 uur te horen en dan ook het behandelplan. Begin inmiddels aardig zenuwachtig te worden. Denk dat ik dadelijk maar ga poetsen moet ook gebeuren en is een goede afleiding. Vannavond zal ik de uitslag hier melden.
Nou ben bij de gyn gewees en viel allemaal reuze mee (dat ik me daar zenuwachtig om heb lopen maken) Zweemers waren goed iets van 100 miljoen alleen net wat trager, maar dat was verder goed genoeg om zwanger van e kunnen raken. Verder waren mijn bloeduitslagen precies wat ze verwachten bij iemand met PCO. Dus heb een provera kuurtje in huis om mee te starten. En dan dag 3 t/m 8 clomid 50 mg slikken en CD 10 naar het zh voor een echo. Dus vanaf u ben ik officieel ook een clomidmeid.
Hoi Cira, Ook ik heb vorig jaar de diagnose PCO gekregen, maar ik wist het eigenlijk zelf al. Ik had de diagnose al gesteld voor de arts. Toen er met de echo werd gekeken en me verteld werd dat ik PCO heb, zei ik tegen mijn man, zie je nou wel dat ik had ik je toch verteld. Ook ik moest bloed prikken, maar het gekke was dat PCO niet direct terug te vinden is in mijn bloed. Volgens de gyn was het makkelijk op te lossen met wat hormoon pilletjes en de meesten zijn dan alsnog snel zwanger. Ook mijn man moest zijn zwemmertjes inleveren, helaas heeft hij er maar 1 miljoen of net iets eronder. De zaadjes zijn verder wel goed, maar dus niet voor een natuurlijke bevruchting. IVF/ICSI werd onze enige optie. Nu ben ik net 5 weken zwanger na de tweede poging. Ik wens je veel geluk toe in jullie behandelplan. Groetjes, Kelly
@aylapol Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vind het erg fijn om positieve berichten hier op het forum te lezen. Op de een of andere manier blijft de hoop op een zwangerschap dan veel groter.
Nou meid welkom bij de club Ik wens je veel succes met het behandelplan. Ik zit nu in de 2e ronde en ik moet nu mijn NOD afwachten dus hier is het duimen geblazen [-o< Meid ik hoop voor je dat het allemaal goed zal aanslaan. Liefssss