PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    inderdaad!

het vervelende is dat vrouwen met PCO meer kans hebben op een miskraam. Daar was ik al zoooo bang voor en dat zal een volgende zwangerschap alleen maar enger zijn denk ik!

2. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Ja dat is zeker eng hoor! Ik heb vorig jaar ook een mk gehad na 8 wk en denk dat ik ook bang ben als het weer een keer raak mocht zijn. Gelukkig wordt je wel goed in de gaten gehouden bij de gyn. Al kan de gyn er natuurlijk niets aandoen als het misgaat... Maar toch, je hebt dan sneller wat meer zekerheid als het goed zit en je krijgt vaak een echo.
    Iig, ik snap goed wat je bedoelt, allemaal erg spannend als we straks zwanger zijn!

3. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Chantje@ Allereerst veel sterkte met je mk... Anders heet ik je van harte welkom bij ons "cluppie"... Hier kan je altijd je verhaal kwijt, zoals wij ook doen. Ik wens je ook veel succes met je volgende ronde 150 mg clomid. Oja bij je vorig eitje zei je dat ie op dag 18/19 gesprongen is, heb je enig idee hoe groot ie dan precies was?En op dag 16 was ie aan de kleine kant maar weet je nog de afmeting? Sorry voor al die vragen hoor ;)

Bloemetje@Jammer dat er nog niets te zien was... Zelf was het bij mij dag 13 en was de follikel 9mm, kweet ook niet moest ik op dag 11 voor een echo gegaan zijn of je die follikel dan ging kunnen zien. Er zaten er een paar bij mij hoor maar er was maar één die wat groter was.
    Ik hoop echt voor je dat er volgende week woensdag meer te zien is.

Ik vind het allemaal zo spannend om te weten wat voor effecten jullie hebben door de clomid... Met dat we allemaal hetzelfde meemaken hé, ik kijk eigenlijk vele keren op een dag of jullie al iets nieuws geschreven hebben hoor ;) :)
    Mss dat het toch wel weer beter zal zijn als ik terug gaan werken ben... :) Een mens geraakt toch vlug verslaafd aan iets hé ( hihihi )
    Voor de rest gaat hier alles rustig zijn gangetje en tel de dagen af naar maandag om met provera te beginnen.

Een dikke groepsknuffel,
    Veel liefs mariska

4. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    mariska dat heb ik ook als ik tijd heb lees ik even of er wat geschreven is dat komt denk ik omdat degene hier hetzelfde een beetje hebben en dezelfde medicatie dus mss hetzelfde effect ach ook gezellig ff lezen en kletsen toch en voor je het weer is het 21 mei succes!

5. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Hihi, ik kijk hier ook echt vaak nu, heb ook vakantie. Volgende week weer werken, heb ik weer wat minder tijd ;) Ik vind het wel heel fijn om hier te schrijven met jullie, we weten toch allemaal hoe het voelt om dit mee te maken...
    Liefs Bloemetje

6. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    @Mariska:
    mijn ei moet ongeveer 20mm geweest zijn toen ie sprong (dat schatte mijn arts)
    Ik was zo trots op mijn eitje toen ik het op de echo zag! Gek misschien maar ik had meteen al een heel goed gevoel bij dat eitje.
    Dag 16 weet ik stomgenoeg niet meer! Ik vergeet dat soort dingen snel.

7. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Lotje@ Alles goed met mij hoor, ik ben de dagen aan het aftellen om met provera te beginnen...

Pfffff... krijg weer warm zenne, met dat ik hier lees over wat je rekent voor de eerste menstruatiedag...
    Dus jullie rekenen allemaal maar wanneer je echt rood bloedverlies hebt? Oeps dan heb ik vorige ronde verkeerd gerekend :oops:
    Ik kreeg mijn ongi rond 17uur die maandagnamiddag ( bruinverlies met één spatje bloed erbij ) dit heb ik dus voor dag 1 gerekend.
    Maar echt roodbloedverlies was eigenlijk maar de dag nadien... Kan dit nu echt kwaad dat ik een dag eerder ben begonnen met clomid? Dus dag 3 wordt dag 2 hé?
    Help! Ik heb ook eens gezocht op internet en daar las ik dat men rekent de eerste dag is als je ongi begint voor 24u s'nachts, vandaar dat ik 17uur als mijn 1ste dag rekende hé...
    Kzal de volgende keer best wachten totdat ik rood bloedverlies heb, als jullie dit ook zo uitrekenen...
    Sorry voor mijn gezaag hé :oops:

8. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Oké chantje bedankt voor je antwoord... Kan ik wel geloven dat je trots was op je mooi eitje, zou ik ook zijn hoor ;)

9. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Mariska, dat zal toch niet uitmaken, doe je het toch de volgende keer gewoon goed ;)
    Nog 5 nachtjes en dan mag je weer.... ik zal mee aftellen ;)

10. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Ja idd maar begon al gewoon in paniek te schieten...
    Had het al gehad toen dat ik met provera was begonnen, had ook al op het forum gelezen over de 1ste cyclusdag enz... En ja in volle paniek geweest, maar mijn ventje heeft mij dan gerust kunnen stellen dat die hormonen nu ook in mijn lichaam zaten of die nu een dagje tevroeg genomen zijn of niet...
    Mss dat het daardoor komt dat de follikel te klein was... Ja zal gewoon de volgende ronde juist beginnen hé, on the red day :)
    Mercikes om naar mij te luisteren hé, wat zou ik zonder jullie moeten doen ;)

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

twee rare dagen gehad, ben behoorlijk van slag van het PCO nieuws, morgen weer Gyn, we gaan dan ook wat meer vragen stellen.

Even een vraagje aan jullie: ik zie dat de meeste inmiddels aan 100 mg ziiten (chantje 150) kregen jullie dat direct de volgende ronde (nadat 50 mg niet aansloeg)? Ik heb namelijk het ideer dat ik ook een hogere dosis krijg want heb al een recept mee voor 15 pillen! Morgen hoor ik meer.

En hoe zit het met Provera... krijg je die altijd?

Nog even veel succes voor Chantje, jeetje een miskraam, ik denk aan je, hou je taai :thumup: . Weet jij trouwens wat precies de oorzaak is in combinatie met PCO? Of is dat niet te verklaren?

Allemaal veel succes, wat me trouwens opviel is dat we allemaal nog onder de 30 jaar zitten :( lekker belangrijk maar ik zag het ineens. Ik laat jullie morgen weten hoe het bij de Gyn was.

12. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi linda veel succes bij de gyn morgen duim voor je! ja dat zag ik ook dat we allemaal onder de 30 zijn....

13. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Linda, ik kreeg wel meteen een hogere dosis als bleek dat de lagere niet aansloeg. Maar bijna alle gyn's beginnen met 50mg. Soms krijg je een recept mee voor meer pillen, zodat je een voorraadje hebt (bijvoorbeeld voor 3 maanden).

Provera (of een vergelijkbaar middel zoals Primolut) krijg je als het niet werkt, dan wordt je cyclus afgebroken. Als je dat niet zou krijgen moet je dus wachten totdat je 'normale' cyclus afgerond is, en dat kan bij de meeste PCO-ers erg lang duren.

Succes morgen, stel maar veel vragen!

14. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Hoi Linda,

Ik kreeg ook meteen een hogere dosis clomid nadat 50mg en 100mg niet aansloeg.
    Ik heb provera gekregen om een menstruatie op te wekken om met clomid te kunnen beginnen. Zodra je de juiste dosis clomid heb, heb je provera niet meer nodig omdat er een eisprong plaats vind en daarna (hopelijk niet!) een menstruatie komt.

Dat van die 30% meer kans op een miskraam dan een "gezonde" vrouw komt door een verstoorde hormoonbalans.

Ik was ook helemaal van slag toen ik het hoorde. Kan me zo goed voorstellen dat je vol met vragen zit. Misschien moet je vandaag een lijstje maken met wat je allemaal wil weten. En dan neem je die mee naar het ziekenhuis morgen.
    En je kan hier ook je vragen stellen, wij zijn tenslotte ervaringsdeskundigen.... (jammer genoeg!)
    Heel veel succes!

15. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Linda, veel succes morgen! Goed idee van Chantje om een vragenlijstje te maken.
    Ik ben trouwens gelijk met 100mg begonnen, weet niet waarom?

16. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    als ik jullie verhalen zo lees dan geloof ik dat 50 mg niet snel aanslaat iedereen heeft hoger gekregen......

goed idee om een lijstje te maken chantje dan vergeet je ook niet wat je vragen wil linda succes!

liefs

17. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Ja dat idee krijg ik ook Lot. Misschien heb ik daarom wel meteen 100 gekregen ofzo? Een ervaren gyn? Ik ga het volgende week toch eens vragen.

18. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Linda@ Ik ben ook eerst begonnen met 50 mg en vorige zaterdag zag de gyn dat die zijn werk niet deed dus heb ik direct een nieuw voorschriftje gekregen voor 100 mg clomid...
    Idd een vragenlijstje zou een goed idee zijn om mee te nemen...
    Allensinds veel succes morgen, we zullen nog wel horen hoe dat het gegaan is hé...

Ja idd we zijn allemaal jonger dan 30... Nog effen een vraagje...
    Waar wonen jullie allemaal?
    Ik woon dus in Belgie, in west-vlaanderen... Meer bepaald in Eernegem, das een boerengemeente :D
    Onze tuin kijkt uit op schapen en kippen en naast ons zitten er koeien. Dus ind een landelijke omgeving hé ;)
    Het is hier heel rustig wonen, zalig! :D

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    mariska ik woon in gelderland in een dorp en hier op het platteland ook veel koeien hihi

20. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Ik woon in een dorp in Noord-Brabant, ben dus ook wel wat koeien gewend ;) Ik heb ook een aantal jaartjes in de stad gewoond, maar dat vond ik leuk voor even.
    Oja, weet hier iemand wat metformine is (als ik het goed schrijf)? Ik zie nl dat een aantal dames dat slikken in combinatie met clomid. Wat doet het precies vraag ik me af?

Deel Deze Pagina