Dag dames, vroeg me af of ik me mag toevoegen. Mijn naam is cinnetje, ben al enige tijd getrouwd en we dachten nu klaar te zijn voor gezinsuitbreiding. Ben nog niet zo lang bezig maar helaas ook PCO geconstateerd. Sinds februari 2007 gestopt met de pil, 3 cyclussen van 49 dagen gehad en toen door de huisarts doorverwezen. had zelf namelijk het idee dat het niet goed was. Ben verpleegkundige op een kraam/verloskamers en in mijn vervolgopleiding ook op fertiliteit gestaan en had dus al gehoord van PCO. Heb minimaal overgewicht, geen overbeharing maar dus wel polycysteuze eierstokken en minder dan 8 menstruaties per jaar. Toen de echo gemaakt was zag ik het meteen, PCO. Stom dat je dat al verwacht, en toch valt het natuurlijk tegen. Omdat ik nog relatief kort bezig ben ben ik nog vrij nuchter, wordt dagelijks geconfronteerd op het werk met alle zwangeren en bevallen vrouwen, ook veel zwangere collega's. Moeilijke periode komt vast nog wel. Nu is de afgelopen weken iedere week een echo gemaakt maar de cyclus ligt stil. Zit nu op dag 80 of zo en vele mini follikeltjes maar nog geen grotere te zien. 11 oktober gaan we naar de fertiliteitsarts waar we ook de uitslag krijgen van het zaadonderzoek en mijn bloedonderzoek en uitstrijkje. Ben erg benieuwd. Heb 3 collega's op de afdeling die ook PCO hebben en allen hebben kinderen. Wel via IVF omdat de mannelijke component niet optimaal was. Dit biedt wel volop hoop. Ben erg benieuwd of ik ga starten met clomid of eerst nog meer onderzoeken krijg. excuses voor het lange verhaal, maar ja krijg je als je jezelf gaat introduceren
Cinnetje welkom hier en kom gezellig mee kletsen. Even schrikken als je vermoeden bevestigd word. Hopelijk zijn de verdere uitslagen goed en kun je beginnen met clomid, wel erg fijn dat de ha je zo snel heeft doorverwezen! Succes en wel fijn dat je in je omgeving mensen hebt die dit ook hebben en toch kinderen hebben is wel positief om te horen. Sas hoop zo dat het niet doorzet en het raak is maar als het dan wel doorzet is het wel fijn dat het nu komt zonder provera dus alles een beetje op orde is zo veel succes! bloemetje mijn duimen blijven draaien voor een ei! Mijn ongi is bijna over dus afwachten en klussen geblazen nog 2 dagen clomid! Kom maar eitje groei maar door en spring maar!
welkom cinnetje ! @lot23 ik hoop voor je dat er een mooi eitje groeit ! @bloemetje veel succes met je echo morgen ! hier is het verder rustig , zit op het wachtbankje , moet nog minstens 1 week wachten ,voel wel wat vreemde dingen maar dat is van het eitje geweest , verder absoluut geen symptonen wat ook logisch is na 1 week hihi ! L.sybje
Hoi Cinnetje! welkom hier! Jeetje jij wordt erg dus echt dagelijks mee geconfronteerd al die kleine babytjes! Ik hoop voor jouw dat je snel zwanger mag raken!
20 september: Milla HA, Mariska FM 21 september: Milla op vakantie, Linda FM/Chantje naar Belgie/ Bloemetje uitslag bloed, of er een eisprong geweest is. 26 september: Sas7 duivels are here 28 sep beginnen puregon spuiten 26 september Bloemetje FM. Weer aan de clomid of groeit er een ei? 28 september: Milla terug van vankantie/ Meisje0123 op vakantie/ Jammeke echo/Chantje 1e keer verloskundige 29 septemberoohbear226 wacht op ongi na Provera 03 oktober: Sas7 1e fm 04 oktober: Cira NOD 05 oktober : sybje NOD ,19 sep is het eitje gesprongen 08 oktober: Lot FM 14 oktober: Meisje 0123 terug van vakantie 17 oktober: Meisje 0123 NOD!?! 19 oktober: Deborah NOD? 12 november: Milla NOD (?) 30 april: Chantje Uitgerekend 7 mei: Jammeke Uitgerekend Linda: clomid 150 mg slaat aan, negatieve samenlevingstest, nu 1e ronde spuiten Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 5e ronde clomid (4e met 100 mg) Milla: nog even geen clomid, spontaan eisprong gehad in eerste ronde. Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid Lot: Clomid 100mg 1x aangeslagen nu clomid 100mg+metformine Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu wachten op resultaat. Wel of geen eisprong uit mezelf Sas7: 1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Op naar de 2e ronde.
cinnetje welkom hier! Veel succes met zwanger worden. Bloemetje ook ik blijf stiekum voor je hoor! Lot Ik duim voor een mooi eitje deze maand! Sas super zeg! Heerlijk gevoel is dat he! Linda jij krijgt deze ronde ook gewoon een mooi eitje! Sybje hier ook 1 1/2 week wachten. PFFF wat zijn de wachtweken **** Jammeke hoe is het met je? Hier verder niks bijzonders behalve dat wachten
@cinnetje. welkom en succes de komende tijd. Even een updatje van mij. Nou de duivels zijn er hoor. Ik heb gelijk maar 3 afspraken gemaakt bij de arts, zodat ik lekker vroeg kan. Dan ben ik ook niet zo lang van mn werk. Vanmiddag maar het recept bij de apotheek inleveren en morgen de ampullen ophalen en betalen. De verzekering heeft helaas nog niets van zich laten horen, maar ze hebben het in behandeling. hoe is het verder met idereen?
Cinnetje@ Welkom en klets maar lekker mee mpet ons... Bloemetje@ veel succes vandaag bij de gyn... Alle meiden veel succes gewenst... Hier nog steeds aan het wachten op mijn eisprong, heb de laatste dagen wel veel last van mijn eierstokken hoor, en mijn baarmoeder is precies ook heel gevoelig. Doet zelfs pijn als ik nog maar ga zitten en als ik wandel. Het ovulatietesten besteld en denk dat ik ze morgen mee zullen zijn met de post... Hopelijk zie ik dan wanneer ik een eisprong zal hebben.
Hoi Ik ben weer terug van een paar dagen Belgie, het was heerlijk! Zo ff op internet kijken of we vrijdag weer een paar dagen weg kunnen. Iedereen veel succes met wachten en ik hoop voor jullie allemaal op mooie eitjes en binnenkort goed nieuws! Xje
hey meiden ik moest vandaag bloed prikken om te kijken of de eisprong goed is gegaan ..... moeten jullie dit ook wel s ? vind het zo'n raar gegeven . het kon gelukkig in mijn vinger , want bloed prikken in mijn elleboog is een ramp.....maar goed ik heb het er graag voor over ! L.sybje
sas, balen dat de ongis gekomen zijn succes met spuiten en hoop dat dit jullie maand mag worden. Hoop dat de verzekering snel gaat betalen dit is ook iedere keer een hoop geld. bloemetje hoe is het gegaan? sybje ik heb ook een keer mijn bloed moeten prikken wanneer krijg je de uitslag? chantje fijn dat je hebt genoten van de paar daagjes belgie en bijna je eerste afspraak bij de verloskunige.... mariska hoop dat je snel je eisprong heb.. cira erg he wachten veel succes! Als ik iemand ben vergeten ik wens iedereen veel succes!
@lot23 als het goed is krijg as maadag de uitslag , de fert arts belt tussen de middag zegt ze ... vaak bellen ze wat later ! ben benieuwd ik heb het eitje wel heel goed gevoeld ! L.sybje
Hee lieve meiden, Helaas er was niets van een ei te zien Ik heb nu Provera meegekregen (bah dat rotspul weer) en 50mg clomid. Ik vrees het ergste, want de vorige keer sloeg 150mg zelfs niet aan.... ik word hier zo moedeloos van. En de zwangere collega's blijven maar komen, kraambezoek na kraambezoek.... IK WIL OOOOOK! (Sorry, moet ff) Sybje, ze kunnen aan je hormoonwaardes in je bloed zien of je een eisprong hebt gehad. Ik hoop het voor je! Chantje, fijn dat het leuk was in België! Mariska, ik ben benieuwd meid, hopelijk heb je gauw een eisprong, en dan ook meteen bevrucht he Sas, jammer dat de er toch zijn, gelukkig had je je er wel al op ingesteld. Wat vervelend dat je nog niets weet van de verzekering! Cira, succes met wachten.... erg he, maar hou vol. Lot, ik ben heel benieuwd hoor, eitjes: groeien maar! Cinnetje, ik wens je héél veel succes en hoop dat jullie niet te lang de MMM in hoeven! Iedereen: ik denk aan jullie, succes!
20 september: Milla HA, Mariska FM 21 september: Milla op vakantie, Linda FM/Chantje naar Belgie/ Bloemetje uitslag bloed, of er een eisprong geweest is. 26 september: Sas7 duivels are here 28 sep beginnen puregon spuiten 26 september Bloemetje FM. Weer aan de clomid of groeit er een ei? 28 september: Milla terug van vankantie/ Meisje0123 op vakantie/ Jammeke echo/Chantje 1e keer verloskundige 29 septemberoohbear226 wacht op ongi na Provera 03 oktober: Sas7 1e fm/ Bloemetje laatste Provera, wachten op ongi. 04 oktober: Cira NOD 05 oktober : sybje NOD ,19 sep is het eitje gesprongen 08 oktober: Lot FM 14 oktober: Meisje 0123 terug van vakantie 17 oktober: Meisje 0123 NOD!?! 19 oktober: Deborah NOD? 12 november: Milla NOD (?) 30 april: Chantje Uitgerekend 7 mei: Jammeke Uitgerekend Linda: clomid 150 mg slaat aan, negatieve samenlevingstest, nu 1e ronde spuiten Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 5e ronde clomid (4e met 100 mg) Milla: nog even geen clomid, spontaan eisprong gehad in eerste ronde. Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf! Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid Lot: Clomid 100mg 1x aangeslagen nu clomid 100mg+metformine Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid 50mg om te beginnen. Sas7: 1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Op naar de 2e ronde.
Sybje, ik lees nu pas dat je zeker een ei gehad hebt. Dan weet ik ook niet waarom ze bloed prikken. Wel spannend hoor!
bloemetje had het zo gehoopt voor je dat er wat groeide! Balen dat je weer aan de provera moet heb je er erg last van? Heel veel succes en hoop zo dat het zijn werk nu wel gaat doen mijn duimen gaan voor je draaien!
Hoi Lot, Ik hoop het ook, dat we allemaal maar eens met goed nieuws gaan komen! Morgen begin ik met de Provera voor 7 dagen. Vorige keren had ik er flink last van, ik ben benieuwd. Ik duim ook voor jou [-o<
Weer een hoop geschreven Bloemetje: wat rot voor je meid! Hopelijk een nieuwe ronde meer kansen! Zal voor je duimen Sybje: raar dat ze bloed prikken ben benieuwd waarom Sas: jammer van de duivels! Op naar de volgende ronde Mariska: hopelijk hebben wij deze keer een eisprong! Circa: succes met wachten, het is vresselijk dat wachten he?! en de rest natuurlijk ook onwijs veel sterkte en de duimen blijven draaien Hier nog steeds op de wachtbank! Het enigste is dat ik nu heel erg onder de pukkels zit in mijn gezicht!, is echt niet normaal hoveel! Zou niet weten hoe dit komt hoor? Wordt nog steeds flink geklust om de dag, soms heb ik wel het gevoel dat het een moetje is hoor en dan werkt het wel is tegen! Misschien ben ik er teveel mee bezig? Ik weet het soms niet meer, je gevoel is soms ook zo dubbel! Maarja we wachten maar af he!
@bloemetje : succes met de provera en ik hoop voor je dat de clomid 50 mg wel aan gaat slaan ! de fert arts wist wel dat ik een ei had want die heeft ze zelf gezien , maar ze weet niet dat hij gespronge is en ik dat gevoeld heb . maandag krijg ik de uitslag ben benieuwd . L.sybje
Bloemetje; wat ontzettend jammer dat er geen ei te zien was! Provera is inderdaad rotspul, ik had hier ook altijd heel veel last van. Hopelijk slaat daarna de 50mg wel aan. Ik zal voor je duimen!