PCO

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cira, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Cira spannend weer hoor, ik snap dat je helemaal gek wordt.

Tja en wat betreft die samenlevingstest, ik vind het ook lastig omdat ze het idd niet in elk ziekenhuis doen. Mijn arts zegt ook dat ze niet uitsluit dat het wel zou kunnen lukken alleen bij mij is nu vier keer geen zaad of geen levend zaad aangetroffen. Daar kan je conclusies uit trekken. Bij mijn vriend is wel alles goed.

In principe zouden we ervoor kunnen kiezen om het 'toch' een aantal keer te proberen (mijn slijm is wel verbeterd nu met spuiten in vergelijking met clomid). Een volgende stap zou inseminatie zijn. De vraag is dus waarschijnlijk aan ons, gaan we daar straks mee verder of willen we het eerst een paar keer zo proberen.............?

2. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Ja, heel herkenbaar, ik heb dat al wanneer we om de dag klussen, de niet-klusdag denk ik dan, tja maar stel dat het met deze keer dan net raak zou zijn.......aaarrrccchhh wat maken we ons toch gek he, soms vind ik ons best wel heel zielig, het is zo oneerlijk.

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    he linda, balen zeg, dat de test negatief was.
    Hopelijk valt het alles mee.

gr, sas7

4. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    1,015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Sybje@ wat jammer meid dat je ongi bent geworden...

Linda@ K*t zeg dat de test negatief was, hopelijk krijg je snel positief nieuws ( lees positieve test ;) )

Hier alles rustig, heb dus inderdaad woensdag mijn eisprong gehad ( je had inderdaad gelijk Milla ;)) Nu is het terug afwachten hé en aftellen naar 9 oktober...

5. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Linda, jeetje had zo gehoopt op goed nieuws voor jullie balen zeg hopelijk zwemt er toch wat goed zaad doorheen het is jullie zo gegunt succes!

sybje balen dat je ongi bent geworden zeg ook wel een beetje fijn dat je een mooie cyclus heb veel succes deze ronde!

Mariska fijn dat je je ei gehad heb en nu maar hopen dat het raak is duim voor je erg he dat wachten...

cira hoe is het bij jouw uit te houden dat wachten hoop over 3 dagen goed nieuws want er mag wel weer wat roze bij...

chantje en jammeke hoe is het bij jullie gegaan vrijdag ben wel nieuwsgierig....?

milla hopelijk komt je ei er snel aan zou wel mooi zijn als die weer vanzelf komt hoop het voor je!

deborah ik heb dat ook altijd bang dat ik hem mis maar ja denk nu eerst moet die maar eens springen... soms vervelend he zoveel zwangeren om je heen en dan denk je alleen maar ik wil ook...

hier niet veel nieuws wachten op 8 oktober en maar hopen dat het nu wel aanslaat!

6. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden

de fert arts heeft vanmorgen gebeld voor de bloeduitslagen .....

en nee die waren niet zo goed helaas , mijn hormoonwaarden waren aan de lage kant , waardoor ik dus ook wat eerder ongi geworden ben ....
    ik snap het allemaal niet meer , ik dacht dat als je een ei hebt het wel klaargespeeld kan worden maar nee dus ..... :cry:

L.sybje

7. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Sybje balen zeg en nu weer aan de clomid?
    Ik heb de eerste ronde clomid op dag 23 een groot ei dat op springen stond en toen werd ik ineens 3 dagen later ongi en er kwam uit de bloeduitslag ook dat de hormoonwaarden voor een eisprong niet goed waren ik dacht ook als er wat groot genoeg is springt het toch goed maar niet dus balen he weer een tegenslag...

8. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja ik ga morgen weer met de clomid 50 mg beginnen .
    ik vind het allemaal zo raar want ik heb echt mijn ei gevoeld ...... maar ja niks aan te doen ...

ik begin gewoon weer vol moed aan de volgende ronde .....

L.sybje

9. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    sybje kan me voorstellen dat het raar is, ik zou ook niet verwachten dat er daarna dus nog meer mis kan gaan. shit zeg, wat gaan ze hier nu meer doen...?

Milla, Mariska en Cira ik duim voor jullie!

chantje en jammeke ben ook zo nieuwsgierig.

deborah hou je taai.

Lot, ik wil bij jou ook een mooi eitje zien!

10. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Lot gelukkig werk ik nog een volledige werkdag en is het nog behoorlijk druk, maar als ik thuis ben wordt ik gewoon gek van me eigen. Hoop dat ik het kan volhouden om zaterdag pas te testen. (ik heb geen testen dus....)

bloemeetje super ! een mooi ei en nu maar verder duimen !

Chantje en Jammeke hoe is het met jullie?

11. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @linda : ik ga gewoon weer met de clomid beginnen .
    we wachten het rustig af .

L.sybje

12. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Haai meiden

Nou zaterdag was dus me temp nog steeds 36,4, zondag vergeten te tempen :S en gister was hij 36,3 maar vanmorgen 36,1 :(:( Denk dus niet dat het me ei was, of zou dit wel kunnen? Maar goed als het wel me ei was is het dus niet gelukt? Pff hoop vragen he! Of zal ik dan toch volgens de banner morgen me ei hebben! ZUCHT.........

13. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    28 september: Sas beginnen met puregon Meisje0123 op vakantie Jammeke echo/Chantje 1e keer verloskundige
    29 september:poohbear226 wacht op ongi na Provera
    30 september sybje ongi geworden even checken of de clomid weer gestart mag worden .......
    03 oktober: Sas7 1e fm/ Bloemetje laatste Provera, wachten op ongi.
    04 oktober: Cira NOD
    08 oktober: Lot FM
    09 oktober: Mariska NOD (?)
    14 oktober: Meisje 0123 terug van vakantie
    16 oktober: Deborah NOD?
    17 oktober: Meisje 0123 NOD!?! Linda voortgangsgesprek
    20 oktober: Linda NOD
    12 november: Milla NOD (?)
    30 april: Chantje Uitgerekend
    7 mei: Jammeke Uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan, negatieve samenlevingstest, nu 1e ronde spuiten maar weer negatieve samenlevingstest
    Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 5e ronde clomid (4e met 100 mg)
    Milla: Verstoorde cyclus en PCO, spontaan eisprong gehad in eerste ronde voor derde kindje. Zit nu in ronde 2, binnenkort naar de gyn.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid 100mg 1x aangeslagen nu clomid 100mg+metformine
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid 50mg om te beginnen.
    Sas7: 1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Op naar de 2e ronde.
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3e ronde achter de rug van 100mg

14. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    28 september: Sas beginnen met puregon Meisje0123 op vakantie Jammeke echo/Chantje 1e keer verloskundige
    29 september:poohbear226 wacht op ongi na Provera
    02 oktober sybje weer met de clomid 50 mg gestart , 12 okt fm
    03 oktober: Sas7 1e fm/ Bloemetje laatste Provera, wachten op ongi.
    04 oktober: Cira NOD
    08 oktober: Lot FM
    09 oktober: Mariska NOD (?)
    14 oktober: Meisje 0123 terug van vakantie
    16 oktober: Deborah NOD?
    17 oktober: Meisje 0123 NOD!?! Linda voortgangsgesprek
    20 oktober: Linda NOD
    12 november: Milla NOD (?)
    30 april: Chantje Uitgerekend
    7 mei: Jammeke Uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan, negatieve samenlevingstest, nu 1e ronde spuiten maar weer negatieve samenlevingstest
    Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 5e ronde clomid (4e met 100 mg)
    Milla: Verstoorde cyclus en PCO, spontaan eisprong gehad in eerste ronde voor derde kindje. Zit nu in ronde 2, binnenkort naar de gyn.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid 100mg 1x aangeslagen nu clomid 100mg+metformine
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid 50mg om te beginnen.
    Sas7: 1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Op naar de 2e ronde.
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3e ronde achter de rug van 100mg

15. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik snap er ook even niet veel van, ik heb tot gisteren vruchtbare tekens gehad maar de ovulatietesten (anderen dan de vorige ronde) bleef negatief. Vandaag zijn de vruchtbare tekens over. Ik vraag me nu dus af of ik een eisprong heb gehad of niet, en of die nog gaat komen.. Nou ja, weer afwachten dus.. De temp zal het uit gaan wijzen.

Deborah, niet zo onzeker zijn met dat temperaturen, de temperatuur kan schommelen na een ovulatie.. Het kan heel goed zijn dat ie morgen weer hoger is. Nogmaals kijk maar eens in de kaartjes, schommelingen komen niet bij iedereen voor, maar ook vaak genoeg wel, ook bij vrouwen die zwanger bleken te zijn. Ik zou in ieder geval niet uitgaan van je banner, want cyclussen kunnen met PCO heel verschillende lengtes hebben.

16. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    @Milla, volgens mijn gyn zijn ovuluatietesten bij pco patienten niet echt betrouwbaar. De testen zijn meestal pas positief als je ei al gesprongen is, en dan ben je meestal al te laat omdat de 1e 6 tot 8 uur het eitje het vruchtbaarst is en dan langzaam afsterft en na 12 uur is het eitje over. Je moet dus altijd zorgen dat je een voorraadje zwemmers paraat hebt. De dagen voor je eisprong ben je het vruchtbaarst. Hopelijk geeft je dit meer rust. Hetzelfde geldt voor temperaturen. Bij mij raden ze het af. Zelfs de huisarts destijds. Omdat je dan ook meestal te laat bent.

17. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    sas veel succes morgen met je fm...

milla en deborah hoop dat jullie je ei hebben gehad...

cira hoe is het met jouw?

mariska zit je lekker op de wachtbank?

Ben toch wel benieuwd of alles goed is met jammeke en chantje?

en hoe is het met de andere dames?

Hiet alles goed ga morgen lekker een dagje weg met mijn man, een dagje naar sana dome in nijmegen en daarna lekker eten heerlijk even iets anders en lekker ontspannen!

allemaal veel succes!

18. Milla

Milla Niet meer actief

@ Sas, Bedankt voor je reactie. Wat betreft de temperatuur wist ik al wel dat die altijd pas na een eisprong volgt en je dan dus logischerwijze te laat bent, omdat precies zoals jij het ook verwoord een eitje maar een halve etmaal leeft in tegenstelling tog zaadcellen die wel een aantal dagen in leven kunnen blijven. Wat betreft ovulatie testen was mij bekent dat deze 24 tot 36 uur voor de eisprong positief zijn omdat de LH waarde dan op zijn hoogst is. Ik weet dat bij vrouwen met PCO de LH waarde sowieso vaak al wat hoger is, maar niet dat een ovulatietest de LH piek bij vrouwen met PCO pas meet na de ovulatie, dat is helemaal nieuw voor mij, en ik kan het ook niet zo goed plaatsen, maar vind het wel interessant. In dat geval heeft het dus inderdaad geen zin om met als doel het ei vóóraf te bespreuren, de ovultatie testen te gebruiken. Ik zal eens uit gaan zoeken hoe dit op medisch gebied precies zit en vooral hoe het komt dat de eisprong bij vrouwen met PCO al voor de LH piek plaats vind, want dat is geloof ik toch wat jij bedoeld?

19. Milla

Milla Niet meer actief

Veel plezier morgen Lot!
    Ik vraag me ook af hoe het met Chantje en Jammeke gaat!

20. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Haai meiden

Het is me al beetje duidelijk met de eisprong! Ja mijn temp is vandaag weer 0,2 gestegen! Maar goed misshcien moet ik ophouden met dat tempen en gewoon afwachten!

Share This Page