PCO

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cira, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    28 september: Sas beginnen met puregon Meisje0123 op vakantie Jammeke echo/Chantje 1e keer verloskundige

02 oktober sybje weer met de clomid 50 mg gestart , 12 okt fm
    03 oktober: Sas7 1e fm/ Bloemetje laatste Provera, wachten op ongi.
    04 oktober: Cira NOD
    08 oktober: poohbear226 eerst fm na clomid 100 mg
    08 oktober: Lot FM
    09 oktober: Mariska NOD (?)
    14 oktober: Meisje 0123 terug van vakantie
    16 oktober: Deborah NOD?
    17 oktober: Meisje 0123 NOD!?! Linda voortgangsgesprek
    20 oktober: Linda NOD
    12 november: Milla NOD (?)
    30 april: Chantje Uitgerekend
    7 mei: Jammeke Uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan, negatieve samenlevingstest, nu 1e ronde spuiten maar weer negatieve samenlevingstest
    Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 5e ronde clomid (4e met 100 mg)
    Milla: Verstoorde cyclus en PCO, spontaan eisprong gehad in eerste ronde voor derde kindje. Zit nu in ronde 2, binnenkort naar de gyn.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid 100mg 1x aangeslagen nu clomid 100mg+metformine
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid 50mg om te beginnen.
    Sas7: 1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Op naar de 2e ronde.
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3e ronde achter de rug van 100mg

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    28 september: Sas beginnen met puregon Meisje0123 op vakantie Jammeke echo/Chantje 1e keer verloskundige

02 oktober sybje weer met de clomid 50 mg gestart , 12 okt fm
    03 oktober: Sas7 1e fm/ Bloemetje laatste Provera, wachten op ongi.
    04 oktober: Cira NOD
    08 oktober: poohbear226 eerst fm na clomid 100 mg
    08 oktober: Lot FM en Sas7
    09 oktober: Mariska NOD (?)
    14 oktober: Meisje 0123 terug van vakantie
    16 oktober: Deborah NOD?
    17 oktober: Meisje 0123 NOD!?! Linda voortgangsgesprek
    20 oktober: Linda NOD
    12 november: Milla NOD (?)
    30 april: Chantje Uitgerekend
    7 mei: Jammeke Uitgerekend

Linda: clomid 150 mg slaat aan, negatieve samenlevingstest, nu 1e ronde spuiten maar weer negatieve samenlevingstest
    Cira : clomid 100mg slaat aan, nu 5e ronde clomid (4e met 100 mg)
    Milla: Verstoorde cyclus en PCO, spontaan eisprong gehad in eerste ronde voor derde kindje. Zit nu in ronde 2, binnenkort naar de gyn.
    Meisje: mannetje kampt met veel gezondheidsproblemen en spuit nu o.a. hormomen. Heeft nu superzwemmers! Echo geeft PCO beeld maar er is (nog) wel een eisprong uit zichzelf!
    Chantje: 2e ronde na mk zwanger dankzij 150mg clomid
    Lot: Clomid 100mg 1x aangeslagen nu clomid 100mg+metformine
    Bloemetje: Clomid niet aangeslagen. Kijkoperatie/ LEO gehad, nu weer aan de clomid 50mg om te beginnen.
    Sas7: 1e ronde puregon gehad. Eisprong en ongi vanzelf geworden zonder provera. Op naar de 2e ronde. 2e ronde 1e fm 1 eitje 8mm en 1 eitje 9mm.
    Mariska: clomid 100mg slaat aan, 3e ronde achter de rug van 100mg

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    vandaag mn 1e fm gehad op cd8 en een eitje 8mm en een van 9mm. Mn dosis blijft nog even gelijk en maandag terug voor fm2. Hopelijk groeit het door.

4. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Hallo,

Ik kom net terug uit Brabant. We zijn nog lekker een paar dagen weg geweest.
    Bij de verloskundige was het gewoon een intake, ze heeft het een en ander verteld en bloed af genomen.
    2 November moet ik weer en dan gaat ze naar het hartje luisteren. Ik kan niet wachten!

Ik duim voor jullie dat er snel goed nieuws komt!

5. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Oh chantje heerlijk nog even een paar dagen weg. Voor je het weet is het 2 november leuk joh dan naar het hartje luisteren!

Vandaag een heerlijk dagje met mijn man weggeweest lekker relaxen.
    Ben zo benieuwd of het deze ronde aan is geslagen nog even wachten tot maandag dan weten we meer. Ben er gelukkig wel aardig rustig onder en ook al een beetje bezig met de volgende stap.....

6. Milla

Milla Niet meer actief

Spannend Lot, ik ga voor je duimen dat er geen verdere stappen meer hoeven te komen!

Chantje, wat spannend dat je bijna naar het hartje mag gaan luisteren!
    Het is ook zo'n mooi geluid ;)

Sas, zou je mij nog antwoord kunnen geven op mijn laatste vraag aan jou? Tnx! Alvast succes voor maandag!

Ik denk overigens niet dat ik een eisprong heb gehad, de temp is (nog)niet gestegen, nu maar even afwachten ik zit alweer op dag 21..
    Hopelijk volgt er snel een eisprong, maar het kan ook heel goed nog weken duren.

7. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    hallo allemaal hier nog geen tekenen van een naderende ongi. :) Ga denk ik pas zaterdag of later testen.
    Ben ook niet helemaal fit moe en flink verkouden en gisteren ged misselijk, maar dit zou best eens een virusje kunnen zijn.
    Ik hoop het wel,maar ben bang voor de teleurstelling. :rolleyes:

Chantje fijn dat je 2 november naar het hartje mag luisteren.

Lot lekker he zo'n dagje samen weg.

Sas dat is een goed teken! Hoop dat ze netjes doorgroeien. [-o<

Milla ik duim voor een mooie eisprong! [-o<

Voor iedereen blijf ik natuurlijk duimen!

8. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Cira;

wat ontzettend spannend! Waarom ga je zaterdag pas testen? Ik zie aan je banner dat het vandaag al kan.......... Dat je zo lang kan wachten zeg!

Vandaag komt er iemand langs van moeders voor moeders. Ik kan op het nippertje toch nog 6 weken mee doen!

9. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Hoe is het met Jammeke?
    Ik heb de laaste blz snel gelezen, heb ik over haar heen gelezen of is ze hier al een tijdje niet geweest?

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @milla, om op je laatste vraag terug te komen. Het ligt eraan welke pco je hebt. Als het in je hormoon waarden zit. Zeker als je LH hormoonwaarden afwijkend zijn, dan is het met ovu testen heel moeilijk en zit je er vaak naast. De meeste pco-ers hebben altijd een licht positieve uitslag op de ovu testen, omdat die hormonen zo'n puinhoop zijn.

11. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    Chantje ben al zo vaak teleurgesteld dat ik eigenlijk bang ben om te testen. Dat ie een goede drijfveer om het vooruit te schuiven.

12. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Cira; dat snap ik heel goed hoor! Maar voel je je niet heel onzeker nu? Dat wachten zou me gek maken!
    Succes met wachten hoor! Ik ben erg benieuwd!

13. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Gorinchem
    soms voel ik me wel onzeker, maar moet vandaag en morgen werken dus dan heb ik er gelukkig weinig tijd voor om over na te denken.

14. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Succes meiden!
    Lees hier vaak even mee, ik weet wat jullie meemaken..wil jullie allemaal het beste wensen en hopelijkisi het snel raak meiden.

@cira

Ben erg benieuwd meid! hoop dat het raak mag zijn [-o<

15. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    kreeftje lief dat je aan ons denkt en meeleest! Hoe gaat het met de kleintjes en met jouw?

cira jeetje wat spannend hoop dat het raak is duim voor je!

chantje, jammeke heb ik al even niet meer gezien sinds ze de echo heeft gehad...

16. Milla

Milla Niet meer actief

Sas, bedankt voor je antwoord, ik heb geen idee welke soort van PCO ik heb, weet wel dat ik vorige maand een keurige geldende ovulatie test had voor de eisprong. Ik ga gewoon nog even door.

Chantje en Lot, volgens mij is Jammeke al weken niet mee op het forum geweest.

Kreeftje, wat leuk dat je af en toe eens met ons meeleest.

Cira, wat spannend! Ik hoop het zo voor je! [-o< [-o< [-o<
    Hoe dan ook het is toch al zoals het is, en ik hoop positief!

17. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Met mij gaat het redelijk, heb veel last van mijn bekken, rug en onderbuik dus ik hou veel rust!
    Heb al een bed in huis staan zodat ik smiddags lekker kan gaan liggen.

Met de kleintjes gaat alles goed..ze doen het beide goed.
    Als de uitkomst van de gyn klopt zou ik nu nog een kleine 11 weekjes moeten dus ben erg benieuwd.

Meiden kop op he! duim heeeeeeeeeeeeeellllllll hard voor jullie :D

18. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ik kan me ook aanmelden bij dit groepje.. Ik ben vanmorgen naar de gynaecoloog geweest en daar kwam uit dat ik PCOS heb..Ik had het al wel gedacht dus was de schrik niet zo heel groot.. Ik moet nu wachten tot ik ongesteld wordt en dan moet ik op de 3e dag bloedprikken.. en dan gaan we met clomid beginnen.. Ik ben op zich wel "blij" dat ik nu weet wat me mankeert en dat er wel wat aan te doen is.. Ik was heel bang dat ik onvruchtbaar zou zijn, de gyaecoloog zei het heel aardig, "je hebt gewoon even hulp nodig om zwanger te worden".. Nou ik hoop maar dat het allemaal goed gaat komen.. Heb al even gegoogled over het begrip PCO.. Ik heb daar gelezen dat als je overgewicht hebt dat beter is dat je dan probeert af te vallen.. Ik heb ongeveer 10 kilo overgewicht dus daar ga ik meteen aan beginnen om dit eraf te krijgen! Dat heb ik zelf in de hand dan.. Nu maar hopen dat het lukt.. Maar mijn gynaecoloog heeft vanmorgen niks over afvallen gezegt.. maar ik lees er wel op elke site van PCO over dat PCO kan komen door overgewicht of slechte voeding.. Ik eet op zich wel heel gezond.. Hoe kan dat dan?

Groetjes Anneke

19. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Anneke, allereerst welkom hier. Hopelijk ben je snel zwanger.
    Even voor de duidelijkheid, niet iedereen met PCO heeft ook automatisch overgewicht en het hoeft ook geen oorzaak te zijn, maar kan ook een gevolg zijn. Zelf ben ik 1.67 en heb altijd 55 kilo gewogen. Ook ik heb altijd PCO gehad en had nooit geen eisprong. Nu 5 jaar verder (ik heb inmiddels 2 dochters gekregen) weeg ik 67 kilo en nu heb ik wel een eisprong, dus staar je niet blind op dat gewicht. Het is wel zo dat vrouwen die veel overgewicht hebben met PCO vaak een stabielere cyclus krijgen wanneer ze wat afvallen. Succes!

20. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Hoi Anneke welkom!

Kreeftje bedankt!

Hier nogn steeds wachten wachten wachten!

Deel Deze Pagina